Het is nu do 09 dec 2021, 01:46

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 Europees goedkeuringsnr ? 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Ik moet een zgn. preregistratie doen van een wagen (Defender 130 TD5) voor het aanvragen van een nr. plaat na importeren.

Blijkbaar heb ik een zgn. Europees goedkeuringsnr. nodig (staat normaal in vak K van inschrijvingsbewijs en is specifiek voor een Defender 130 TD5)

Is er iemand die me dat nr. eens kan doorgeven vanop zijn/haar inschrijvingsbewijs ?
Dit is niet persoonlijk gebonden maar de 'Europese' versie van het PVG nr. (dus voor iedereen met een Defender 130 TD5 gelijk)
Het PVG nr. heb ik gekregen van Landrover Benelux, dus dat is OK en de wagen is ook reeds gekeurd zonder probleem, nu nog enkel aan een nummerplaat geraken ...

Kristof

RRS HSE V8 SC
Range Rover Classic 3.5 EFI V8

vr 30 okt 2020, 12:31
Profiel

Antwoord met een citaat
Als hem reeds gekeurt is.???..Dan hebt ge dat roze document om uw nr plaat aan te vragen?met dit document naar uw verzekerings agent die er een sticker moet op plakken als bewijs dat het voertuig verzekerd is.Die kan dat ook via internet.Die vraagt dan gewoonlijk uw nr plaat aan.
Op dat roze document moet er van op de keuring aangegeven worden welke nr plaat u wil ...Lang ...groot vierkant ....klein vierkant.De stationchef komt dat normaal beslissen tijdens de keuring.WELISWAAR OP UW VRAAG DAAR..anders wordt het automatisch een lange.
Het Europees pvg nr staat toch op het bijgeleverde technische fiche van Landrover....Dat hebben ze op de t.c toch gezien want anders was uwe tuut niet goed gekeurt.....OF BENT GE ER NOG NIET GEWEEST,
Ingevoerd voertuig....eerst naar de Douane voor sticker 705.Alle documenten mee nemen en ook het aankoop bewijs of faktuur met al of niet BTW.Men kan dit ook doen via internet. Dan pas naar de t.c.Met de originele nr plaat van land van aankoop......garage platen van hier.... of met een invoer nr plaat van het land van aankoop er op.Men kan ook naar de .t gaan met eender welke nr plaar toebehorend aan de inschrijver van het voertuig. Dan wordt er op het roze formulier op det.c wel naam en adres opgezet van de persoon die die er mee gaat rijden.Met garage nr platen niet.
Belgisch pvg voor Def 130 td5 98/1486 ?
.Rob

za 31 okt 2020, 09:04
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Hey Rob,

Ergens had ik het gevoel dat jij ging antwoorden ... :wink:
Auto komt van Italië.
Ik ben eerst naar de douane gegaan voor vignet 705, geen probleem. => roos papier
PVG nr aangevraagd bij LR, idd 98/1486
Dan een tijdje gesleuteld om alles technisch in orde te maken, stuurhuis/stuurstangen/banden vervangen, vering (die slap stond) vervangen, lampjes nagekeken, ...
Dan naar de keuring met eigen nr. plaat, geen enkele technische opmerking en een groene kaart voor een jaar, gewoon nog eens teruggaan voor weging lichte vracht. => nieuw roos papier afgedrukt
Dan naar de verzekeraar om een nr. plaat aan te vragen via WebDIV, ik stond er zelf op te kijken en de foutmerling verschijnt : voertuig is nog niet gepreregistreerd ...
Dus webclient preregistratie opgestart en ID ingelezen, en dan op een bepaald moment moet ik het Europees goedkeuringsnr. ingeven => geprobeerd met PVG nr 98/1486 maar geeft fout dat het niet correct is ... => vandaar mijn vraag ...

Enig idee ?
Ik begrijp er niks van, volgens mij kon die zelfs niet gekeurd worden indien die preregistratie niet goed was

RRS HSE V8 SC

za 31 okt 2020, 16:21
Profiel

Antwoord met een citaat
rangedriver schreef:
Hey Rob,

Ergens had ik het gevoel dat jij ging antwoorden ... :wink:
Auto komt van Italië.
Ik ben eerst naar de douane gegaan voor vignet 705, geen probleem. => roos papier
PVG nr aangevraagd bij LR, idd 98/1486
Dan een tijdje gesleuteld om alles technisch in orde te maken, stuurhuis/stuurstangen/banden vervangen, vering (die slap stond) vervangen, lampjes nagekeken, ...
Dan naar de keuring met eigen nr. plaat, geen enkele technische opmerking en een groene kaart voor een jaar, gewoon nog eens teruggaan voor weging lichte vracht. => nieuw roos papier afgedrukt
Dan naar de verzekeraar om een nr. plaat aan te vragen via WebDIV, ik stond er zelf op te kijken en de foutmerling verschijnt : voertuig is nog niet gepreregistreerd ...
Dus webclient preregistratie opgestart en ID ingelezen, en dan op een bepaald moment moet ik het Europees goedkeuringsnr. ingeven => geprobeerd met PVG nr 98/1486 maar geeft fout dat het niet correct is ... => vandaar mijn vraag ...

Enig idee ?
Ik begrijp er niks van, volgens mij kon die zelfs niet gekeurd worden indien die preregistratie niet goed was

Ik zal eens naar een klant bellen die een 130 td5 heeft.

Rob

zo 01 nov 2020, 09:17
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
130 td5 Belgisch pvg 98/1486 Hier afgekeken van dergelijke wagen.
Rob

wo 11 nov 2020, 09:04
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Dag Rob,

Die nummer had ik al en had ook al daarmee geprobeerd, echter bij preregistratie kreeg ik de melding WVTA nr niet correct ...
Het is ondertussen wel al opgelost op zijn belgisch ... :
Ten eerste : WVTA nr. is onbestaande voor die wagen, heb ik bevestigd gekregen van Landrover Benelux, wat ik dan ingevuld heb : ****************** (zijnde 18 sterretjes, gewoon afgekeken van mijn inschrijvingsbewijs van een andere auto die ik zelf geimporteerd heb (RRS 5.0 SC als lichte vracht met apart homologatienr.) => preregistratie voltooid ...
Ten tweede : na proberen inschrijven was de fout van "preregistratie niet voltooid" veranderd in : douanecode ongeldig ...
Bleek dat indertijd bij invoeren wagen via douane, ze er een verkeerd nr. opgezet hebben, en aangezien nu de douanekantoren gesloten zijn voor publiek, zat ik daar weer met een probleem.
Een kennis van een kennis werkt bij de douane, dus daar gegevens laten corrigeren in de database ...
Ten derde : terug kijken om in te schrijven via WEBDIV, foutmelding : chassisnr ongeldig ...
Dezelfde dag een vriend toevallig tegengekomen die zijn buur bij DIV werkte ... => papieren meegegeven en twee dagen nadien nummerplaat in de bus 8)

Eind goed al goed en ingeschreven als lichte vracht voor einde van het jaar ... (want vanaf januari geen LV's meer in te schrijven als particulier ... :!: )

RRS HSE V8 SC

wo 11 nov 2020, 10:49
Profiel

Antwoord met een citaat
Volgende keer het pvgnummer ingeven zonder het schuine streepje.

wo 17 nov 2021, 13:57
Profiel

Antwoord met een citaat
rangedriver schreef:
(want vanaf januari geen LV's meer in te schrijven als particulier ... :!: )

Is enkel voor Wallonië, in Vlaanderen hebben ze geen datum beslist.

wo 17 nov 2021, 14:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]