Het is nu za 30 mei 2020, 05:37

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Wie wil met zijn 4x4 mee op avontuur? 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Hallo allen,

graag had ik een meerdaagse off road trip gedaan in Spanje, Portugal, polen, pirineen, Hongarije, Slovenie, Bulgarije, ..... maakt weinig uit als je er maar vrij kan greenlanen. Aangezien dit niet zo slim is om met 1 enkele auto te doen zonder al te veel ervaring ben ik reeds een tijdje opzoek naar andere 4x4 rijders.
Via organisaties, off road vakantiebureau's, kan dit zonder probleem maar dan komt er een extreem prijskaartje bij en telkens lees je dan ook : verblijf in een luxe hotel, wij zorgen voor catering tijdens de middag, exclusieve bezoekjes aan allerhande bedrijfjes en wijngaarden allerhande. Wel dat is nu net wat ik NIET zoek. Een simpele B&B gaat me nog wel af maar het liefst van al wildcamperen onderweg in het bos of waar dan ook. Zelf potje koken, kampvuur,..... Wat niet wegneemt dat eens ergens iets gaan eten in een lokaal restaurantje ook best ok is.
Daar het vrouwke het niet ziet zitten om dagen off road te gaan ga ik zulke reis alleen moeten doen. En dan betaal je bijna hetzelfde bij die organisaties dan dat je voor 2 personen betaald. Het is die mensen hun inkomen en het is de bedoeling om er aan te verdienen, daar heb ik alle begrip en respect voor maar het gaat er , althans voor mij, een beetje over.

Als ik dan zo informeer bij andere 4x4 rijders zijn deze meestal zeer enthousiast en meteen te vinden voor zo een trip tot het concreet wordt en dan is er plots geen tijd meer, geen verlof of wat dan ook.
Dus bij deze, zijn er hier nog mensen die dit zien zitten en dit effectief ook willen doen?
Ook mensen vinden die het zien zitten om af en toe eens een dag of 2 naar furstenau te rijden zou eveneens leuk zijn.
Zo indien er interesse is om zulk een trip mee te doen dan hoor ik dat graag.
Centraal staat greenlaning. Welke auto of wat dan ook maakt niet uit. Mensen die denken dat de evenaar door hun gat loopt daar kan ik niet zo goed mee overweg dus dat gaat niet echt lukken vrees ik.
Soit, ik hoor, lees het wel of ik hoor of lees helemaal niets, we zien wel.

wo 18 sep 2019, 10:24
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Wat bedoel je met meerdaagse trip? Als je Bulgarije wil doen reken dan gerust op minstens 10 a 14 dagen.
In welke periode wil je dat doen?hoe goed is je auto aangepast om meerdere dagen offroad te rijden in bij voorbeeld Bulgarije. 10 dagen greenlaning en offroad in de Balkan is niet een ritje rond de kerk.

Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

JEEP Cherokee Chief

wo 18 sep 2019, 20:24
Profiel

Antwoord met een citaat
het aantal dagen hangt idd af van de bestemming.
ik ben niet ervaren genoeg of uitgerust om extreem winterweer maar voor de rest moet het wel lukken.
Wat afstanden betreft heb ik wel ervaring in europa. dus ik ben me best bewust dat Bulgarije , ets meer is dan een dagtripje ;)

wo 18 sep 2019, 21:03
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
minus schreef:
het aantal dagen hangt idd af van de bestemming.
ik ben niet ervaren genoeg of uitgerust om extreem winterweer maar voor de rest moet het wel lukken.
Wat afstanden betreft heb ik wel ervaring in europa. dus ik ben me best bewust dat Bulgarije , ets meer is dan een dagtripje ;)

Zie pb

do 23 jan 2020, 23:35
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]