Het is nu vr 07 aug 2020, 01:26



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 Range Rover Classic 1992 
Auteur Bericht

Geregistreerd: ma 01 jun 2020, 14:39
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Beste,

Sinds kort ben ik eigenaar van een range rover classic 5 deurs van 1992.
Maar ik twijfel enorm over de originaliteit van het motorblok, momenteel ligt er een 200tdi in.

Het chassisnummer is : SALLHAMN8JA618905(01)
Het motorbloknummer is : 12L 47292A

Bij het ontleden van het chassisnummer kom ik het volgende uit: 2.5L inline 4 cylinder , VM diesel
Bij het ontleden van het motorbloknummer kom ik het volgende uit: 12L staat voor : Discovery with manual gearbox

Nu is mijn vraag of dit gaat over een omgebouwde classic?

Alvast bedankt

Willem Van Dorpe


do 04 jun 2020, 18:47
Profiel

Geregistreerd: vr 15 apr 2016, 11:22
Berichten: 322
Woonplaats: Hombeek
Antwoord met een citaat
Je bevindingen kloppen, 12L is inderdaad een 200tdi uit een Discovery en origineel zat er volgens het chassis nummer een 2.5 VM in.


do 04 jun 2020, 19:17
Profiel

Geregistreerd: do 02 jan 2020, 15:49
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Beste,

Je kan misschien eens kijken of er aan de motorsteunen gelast is?
Grtz


do 04 jun 2020, 19:17
Profiel
xrover member

Geregistreerd: zo 27 jul 2003, 17:40
Berichten: 3004
Woonplaats: Hemi-town
Antwoord met een citaat
heiligschennis , ik stel voor dat je u een 2.5 VM diesel zoekt en die in de RRC lepeld en die povere 200tdi verkoopt. :D












btw ben een van de weinige practiserende fans van de VM diesels hier .

_________________
teamPOWERRR (the original)


do 04 jun 2020, 19:21
Profiel

Geregistreerd: vr 15 apr 2016, 11:22
Berichten: 322
Woonplaats: Hombeek
Antwoord met een citaat
Ik heb geen ervaring met de VM motoren maar over het algemeen lees je toch dat de 200tdi een betere keuze is ;) Betrouwbaarder en meer in gebruik dus meer onderdelen beschikbaar tegen een lage prijs. Wat primeert bij je RRC? Originaliteit? Dan was het geen goede koop.. Maar in alle andere gevallen, mits de conversie goed gedaan is, ben je beter af met de 200tdi. Allee, dat lees ik toch overal :mrgreen: Heb zelf een 200tdi staan, maar geen ervaring met de VM's, enkel van verhalen.


do 04 jun 2020, 19:26
Profiel

Geregistreerd: ma 01 jun 2020, 14:39
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Ik heb zeker niets tegen een 200tdi, in tegendeel.

Ik wil gewoon zeker zijn dat het gaat om een omgebouwde VM naar een 200tdi


do 04 jun 2020, 19:42
Profiel
xrover member

Geregistreerd: zo 27 jul 2003, 17:40
Berichten: 3004
Woonplaats: Hemi-town
Antwoord met een citaat
als u 200tdi goed is ,en lekker rijd , dan is er geen stress . originaliteit begint pas door te wegen op de waarde als wagens echt heel oud zijn .

MAAR de verhalen over hoe slecht en gevoelig de VM's wel zouden zijn zijn sterk overdreven .
onthoud dat deze gewoonweg al ouder zijn dan de 200tdi's ,dus oud heeeel oud .
en hebben enkele "dingetjes " die veel motoren die in de jaren 80 bedacht werden . (koeling , maar is prima onder controle te houden ).

en qua rijden zelf ........... moet voor niet veel uit die periode onderdoen .
heb er zelf ene waar een VNT turbo opzit , en dat rijd voor zo'n oude bak heel soepel .

christiaan F

_________________
teamPOWERRR (the original)


vr 05 jun 2020, 19:47
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 sep 2003, 10:57
Berichten: 2842
Woonplaats: Herentals
Antwoord met een citaat
De N in uw chassis nr zegt 2,5 VM
Rob


za 06 jun 2020, 14:12
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling