Het is nu zo 08 dec 2019, 11:44

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
 Defender 110 bandenkeuze ivm reizen... 
Auteur Bericht
xrover member

Antwoord met een citaat
Hey allen,

Al een tijdje niet meer actief geweest op het forum :( maar heb de smaak terug te pakken en zou graag jullie meningen/ervaringen etc hebben over bepaalde zaken...
Heb een tijdje geleden een 110 kunnen kopen die bijna helemaal reis klaar is 8)
Er zijn nog wat zaken die ik wil aanpassen/veranderen met der tijd. Momenteel liggen er nu bf goodrich mud banden op, maar zou graag jullie mening hebben in bandenkeuze... zelf ben ik aan het twijfelen om eventueel over te schakelen naar de bf goodrich all terrain...

Wat is jullie ervaring ivm:

- geluid
- verbruik
- grip
- andere zaken die ik vergeet

Zou willen vermeiden voor elke trip andere banden te moeten steken... mud verkopen all terrain kopen, mud bijhouden, all terrein bijkopen.....?

Eerste echte trip (buiten wat Ardennen etc) zou mss IJsland worden...

Alvast bedankt voor de opbouwende info!
Groetjes,
Jente

vr 27 sep 2019, 15:19
Profiel

Antwoord met een citaat
alles hangt af van welk terrein je op je reizen denk te doen
persoonlijk denk ik dat als je gaat reizen, ook graag je reis afmaakt... ik bedoel, dat je op een reis wellicht niet gaat brakken ...
en dan hoef je ook geen mudzilla'ste steken

een AT lijkt me dan ook een goeie keuze in die optiek....
neem ze niet te groot (daar zien je steekassen van af) of te breed (rolweerstand + verbruikt stijgen)

ik ben begonnen met BFG Muds 255/85 en nu recent overgestapt op een occasie setje Cooper STT pro 265/75
was een opportuniteit, want anders waren het bfg AT geworden

vr 27 sep 2019, 15:41
Profiel WWW
xrover member

Antwoord met een citaat
Nee, om te brakken hebben we ander “speelgoed”... :wink:
Heb momenteel 2 setjes muds op defender velg, vraag me enkel af of ik er “spijt” van ga hebben moest ik alles verkopen en naar 1 set all terrain gaan of toch enkel 1 set mud verkopen en daar dan all terrain op leggen en afwisselen naar gelang de reis/bestemming...

Zou er nog zoooveeel verschil zitten op die banden tijdens het reizen?
Tis niet dat je halfweg gaat wisselen he :mrgreen:

vr 27 sep 2019, 22:44
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Wij hebben Cooper AT/3 op onze 110, en die hebben er nu 2 Ijslandreizen op zitten.
Ik ben er heel tevreden over. De laatste Ijslandtrip hebben we serieus lastige wegen gereden, waaronder veel wasbord en wegen over puinvelden van breuksteen met scherpe punten. Ze hebben dus flink wat klappen geïncasseerd.
De band doet het veel beter dan zijn beschaafde profiel op eerste zicht doet vermoeden, en ik heb me al meerdere keren verbaasd over hun kwaliteiten, zelfs in modder. Goeie grip op asfalt en natte ondergronden, zelfs kasseiwegen, en stil bovendien.
Enige keer dat ik echt stond te sukkelen was nat gras.
De enige bedenking die ik er bij had toen ik er toch voor koos, is het feit dat ze een dubbellaagse zijwand hebben, waar de meeste MT's een driedubbele laag hebben.

Groeten,

Joris

vr 27 sep 2019, 22:50
Profiel WWW
xrover member

Antwoord met een citaat
Vogler schreef:
Wij hebben Cooper AT/3 op onze 110, en die hebben er nu 2 Ijslandreizen op zitten.
Ik ben er heel tevreden over. De laatste Ijslandtrip hebben we serieus lastige wegen gereden, waaronder veel wasbord en wegen over puinvelden van breuksteen met scherpe punten. Ze hebben dus flink wat klappen geïncasseerd.
De band doet het veel beter dan zijn beschaafde profiel op eerste zicht doet vermoeden, en ik heb me al meerdere keren verbaasd over hun kwaliteiten, zelfs in modder. Goeie grip op asfalt en natte ondergronden, zelfs kasseiwegen, en stil bovendien.
De enige bedenking die ik er bij had toen ik er toch voor koos, is het feit dat ze een dubbellaagse zijwand hebben, waar de meeste MT's een driedubbele laag hebben.

Groeten,

Joris

2 IJsland reizen...? Kan hier nog interessant worden! :D
Als ik terug in België ben zou ik u graag even via pb willen contacteren als dat ok is voor u? (Zou ergens begin oktober zijn)

Groetjes,
Jente

vr 27 sep 2019, 23:03
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Geen probleem!

za 28 sep 2019, 08:11
Profiel WWW
xrover member

Antwoord met een citaat
Jente schreef:
maar zou graag jullie mening hebben in bandenkeuze

Wettelijk OK
Michelin XZL 235/85 R 16
of ietsje groter
Michelin XZL 8,25 R 16

https://www.vrakking-tires.com/16-inch/ ... l-new.html

za 28 sep 2019, 08:47
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik reed altijd naar Spanje en Frankrijk met BF Mudds, nu AT's in de standaard maat, perfect. Modder, sneeuw, grind, rotsen, .....

za 28 sep 2019, 10:19
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Vogler schreef:

Groeten,

Joris

Denk dat wij er bij waren toen.... met dat gesukkel in nat gras
Ik ben altijd content geweest van BF :D

zo 29 sep 2019, 19:41
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Inderdaad. 'k Vind het nog altijd straf hoe dat kon gebeuren.
Ik stond met een wiel op de rand van een gracht en had geen speelruimte om me van mijn plaats te werken, bij elke stoot gas draaide de auto verder naar de gracht toe.

Afbeelding

De dag voordien had ik me zonder veel problemen nochtans door asdiepe modder gewerkt.
Een enkele andere keer (schiet me nu net binnen) hebben we tijdens een roadbook met de buren ook staan sukkelen op het gras beneden aan een natte wei, en daar waren auto's met alle mogelijke bandenprofielen bij. Uiteindelijk geraakte ik er zelf weg, maar andere auto's hebben ze met aan elkaar moeten hangen om een derde weg te kunnen winchen .

J

ma 30 sep 2019, 06:40
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Tornado-Jangel schreef:
Jente schreef:
maar zou graag jullie mening hebben in bandenkeuze

Wettelijk OK
Michelin XZL 235/85 R 16
of ietsje groter
Michelin XZL 8,25 R 16

https://www.vrakking-tires.com/16-inch/ ... l-new.html

Jan,

Deze zingen wel meer dan een AT band.
Heb deze ook nog liggen als keuringsbanden voor mijn 130.

Rijden ook merkelijk harder (tgv de zijflank) dan een Cooper Mud STT Pro of Nokain sneeuwband.
Op terrain wel leuk (en kunnen veel incaseren).

Gr.
Ides

Def 90 200 tdi (aka Red one)

http://www.veedeekay.com

https://www.facebook.com/veedeekay.srl

ma 30 sep 2019, 10:50
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Misschien klinkt het klassiek, maar die BF All terrain blijven me toch aanspreken...
En aangezien ik niet echt slechte commentaren lees of uitersten in meningen is dit stof tot nadenken!

Coöperatie mud SST zijn me te grof, kan ik evengoed op bf mud blijven bollen denk ik...

Alvast bedankt voor jullie meningen!

Groetjes,
Jente

ma 30 sep 2019, 20:43
Profiel

Antwoord met een citaat
Op mijn Land Rover Defender 110 HCPU camper van 3 Ton hebben, met uitzondering van de eerste testreis naar Wales, ook altijd BF Goodrich AT's gelegen en de enige keer dat ik daar ooit een platte band mee heb gehad, was hier op de oprit toen een ventiel het had begeven.

En die camper heeft er al reizen opzitten naar Schotland, Noord- en Zuid Engeland, Corsica, Sardinië, Sicilië, Griekenland, Albanië Roemenië, Slovenië, Kroatië, Portugal en Spanje. Natuurlijk niet met één stel banden, maar nog nooit problemen mee gehad. Na die eerste reis naar Wales op Bf goodrich MT's wist ik al snel dat die banden eraf moesten, dat is echt niet comfortabel als je zoveel kilometers doet, want hoe je het ook draait of keert, je gaat veel kilometers asfalt doen.

Yohani :P

ma 30 sep 2019, 23:06
Profiel

Antwoord met een citaat
Heb zelf bfg mud steken maar daar ga ik niet mee op vakantie, is enkel voor roadbooks en hier in de buurt. Voor vakanties heb ik een set standaard General Grabber TR banden. 't is dan wel het ene of het andere want die TR's zijn enkel goed op de baan, lekker stil. Als die versleten zijn zal het wrs een set bfg AT worden, nog steeds het gevoel dat dit DE all around tire is.

di 01 okt 2019, 09:01
Profiel

Antwoord met een citaat
ik heb met mijn bfg mud's naar roemenie op en af gereden eerste jaar met de 130. ik was blij dat ik mud's had steken toen we daar in de bergen zaten. wel geen lier op de 130 toen. 2 jaar later silverstone die op de trailer mee waren en op at naar ginds. was wel iets meer comfort. maar moest ik de kans niet hebben degelijke banden op de trailer mee te pakken dan ging ik toch terug op mud naar ginds

zo 03 nov 2019, 12:30
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]