Het is nu vr 14 dec 2018, 10:08



Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
 Fuel pump Td5 defender blijft lawaai maken 
Auteur Bericht

Geregistreerd: vr 16 sep 2005, 08:42
Berichten: 563
Woonplaats: Diksmuide
Antwoord met een citaat
Hallo,
vraagje,

mijn Defender zijn fuel pump blijft veel lawaai maken voor de start,
normaal dacht ik moet deze stopt eenmaal het systeem onder druk staat, niet?

wat kan dit veroorzaken?

_________________
Just do it


wo 14 feb 2018, 10:37
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 nov 2007, 20:45
Berichten: 178
Woonplaats: ooit op 't "Rooiveld", nu in ons huis er vlakbij...
Antwoord met een citaat
Heb je het brandstofsysteem al eens ontlucht?
Contact aanzetten en gaspedaal 5 x indrukken. Pomp zal dan een aantal keren mazout rondpompen in circuit.

Als het lawaai niet ophoudt, brandplaatjes onder injectoren en/of filtertje in leiding aan mazoutfilter eens vervangen.
Lawaai was nadien bij mij al veel minder en verdween volledig toen ik (na een tip van den "Thomas") ook nog de mazoutfilter vervangen had.

Btw: fuelpomp stopt altijd na X aantal seconden bij aanzetten van contact en houdt dus geen rekening met het al dan niet onder druk staan van het circuit. :wink:

_________________
A Jeep is only famous, my LANDROVER is legendary...


wo 14 feb 2018, 12:55
Profiel

Geregistreerd: vr 16 sep 2005, 08:42
Berichten: 563
Woonplaats: Diksmuide
Antwoord met een citaat
alavst bedankt voor de hints,

pomp stopt nu na een tijdje,
heb de filter vervangen, dan boven het filter element de air bleed valve gechecked, en er zit geen non return valve in (mss normaal).
fuel press relief lekt niet, is een 20 dkm's geleden al vervangen.

maar start nog slecht alsof er geen diesel genoeg doorkomt, eenmaal in gang alles normaal.

de koperen ringen aan de injectors, zijn de injectors makkelijk te lossen?
ik heb geen injector removal tool.

grtz

_________________
Just do it


wo 14 feb 2018, 14:13
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 nov 2007, 20:45
Berichten: 178
Woonplaats: ooit op 't "Rooiveld", nu in ons huis er vlakbij...
Antwoord met een citaat
Patrick D schreef:
alavst bedankt voor de hints,


de koperen ringen aan de injectors, zijn de injectors makkelijk te lossen?
ik heb geen injector removal tool.

grtz

Ik heb daar een slide hammer voor gebruikt, maar het kan blijkbaar ook met een inbussleutel (van 8?) die er net tussen kan en dan gebruikt wordt als hefboom om ze eruit te wippen.

_________________
A Jeep is only famous, my LANDROVER is legendary...


wo 14 feb 2018, 14:23
Profiel

Geregistreerd: vr 16 sep 2005, 08:42
Berichten: 563
Woonplaats: Diksmuide
Antwoord met een citaat
ok thanks, morgen eens proberen,
zie nu wel dat mijn batterij nog 12.5 volt geeft,
als motor draait 14.4 Volt.
maar als ik de lader erop zet geeft die dat de batterij onvoldoende geeft, en laad hij dus bij,
mss de batterij kapot en geeft onvoldoende om de ecu te bevooraden om goed te starten?
morgen eens starten als het koud is met opgetopte batterij, als het idem is, injectors eruit.

grtz

_________________
Just do it


wo 14 feb 2018, 15:00
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 sep 2014, 19:34
Berichten: 94
Woonplaats: Waasmunster
Antwoord met een citaat
Hallo Patrick

Bekijk ook mijn topic eens betreffende brandplaatjes vervangen: viewtopic.php?f=79&t=74362

Voor een handleiding tot in de details: http://www.discovery2.co.uk/Injector%20Seals.html

Injectoren heb ik eruit gekregen door het korte eind van een inbussleutel eronder te steken. Ze lossen vrij gemakkelijk.

Succes


do 15 feb 2018, 08:23
Profiel

Geregistreerd: vr 16 sep 2005, 08:42
Berichten: 563
Woonplaats: Diksmuide
Antwoord met een citaat
Ok bedank, ga om de stukken en dan begin ik eraan.

_________________
Just do it


do 15 feb 2018, 09:10
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 sep 2014, 19:34
Berichten: 94
Woonplaats: Waasmunster
Antwoord met een citaat
Vergeet wel niet de tool om je ventilator los te krijgen :-)


do 15 feb 2018, 09:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 nov 2007, 20:45
Berichten: 178
Woonplaats: ooit op 't "Rooiveld", nu in ons huis er vlakbij...
Antwoord met een citaat
Eigenlijk moet je die visco er niet afhalen.
Ik had toen die speciale "viscospanners" nog niet liggen en heb gewoon rechter voorwiel beetje van grond gekrikt en met wiel gedraaid om de nokken boven de injectoren van plaats te veranderen.

Die handleiding die Staun vermeldt (http://www.discovery2.co.uk/Injector%20Seals.html) is zeer interessant en heb ik toen ook afgeprint en meegenomen in m'n garage toen ik eraan begon.

Laat ons weten hoe het ging. :wink:

_________________
A Jeep is only famous, my LANDROVER is legendary...


do 15 feb 2018, 11:25
Profiel

Geregistreerd: vr 16 sep 2005, 08:42
Berichten: 563
Woonplaats: Diksmuide
Antwoord met een citaat
voorlopig nog niets,
geen seals op vooraad,
het zal dus voor morgen zijn.

viscous fan tool heb ik wel.

ik vul hier aan als ik meer weet.

alvast bedankt voor de info, Patrick

_________________
Just do it


do 15 feb 2018, 12:03
Profiel

Geregistreerd: vr 16 sep 2005, 08:42
Berichten: 563
Woonplaats: Diksmuide
Antwoord met een citaat
dichtingen opgehaald,
alles vervangen,
geen problemen tegengekomen,

na de ontluchting grote witte wolk, zoals vermeld in de handleiding van discovery2.co.uk, welke super is :wink:

en toerke gedaan, alles blijkt normaal,
de fuel pomp maakt nu gewoon lawaai ipv krijsend

nu wachten tot vanavond om opnieuw te proberen starten en hopelijk alles ok.

Grtz

_________________
Just do it


vr 16 feb 2018, 11:17
Profiel

Geregistreerd: vr 16 sep 2005, 08:42
Berichten: 563
Woonplaats: Diksmuide
Antwoord met een citaat
deze morgen dus opnieuw een koude nacht geweest,
en ja hoor, weer slecht starten :x
ga nu nog de air bleed valve bestellen en de non return (zit er nu niet in) van aan de fuel filter
en hopelijk is dat het laatste

teleurgesteld :(

_________________
Just do it


zo 18 feb 2018, 09:12
Profiel

Geregistreerd: di 26 apr 2005, 13:33
Berichten: 32
Woonplaats: Nederland
Antwoord met een citaat
Hier ook al eens gehad........bleek uiteindelijk TOCH de drukregelaar te zijn
Althans , die was vernieuwd maar bij montage hadden ze een rubber ringetje iets scheef gemonteerd
Daar bleek dus nog een beetje lucht te lekken..........

Tja, dan kun je lang blijven zoeken ......


zo 18 feb 2018, 13:23
Profiel

Geregistreerd: vr 16 sep 2005, 08:42
Berichten: 563
Woonplaats: Diksmuide
Antwoord met een citaat
na veel vloeken toch iets nieuw gevonden,
fuel filter was niet correct,
in het midden van de filter zit een vernauwing ,
deze die erop zat heeft gewoon een open gat in het midden ondanks hetzelfde partnr ,
de pomp zoemt nu terug zoals vroeger maar startprobleem bleef ook na deze te hebben vervangen,
dus alles van het voorgloeien beginnen controleren, ook al zijn het nieuwe,
als ik de relais van de gloeibougie overbrug, dus rechtstreeks 12 Volt op de gloeibougie steek,
30 sec wacht en start, hup direct in gang,
als dit morgenvroeg ook zo is, begint de zoektocht waarom het niet automatisch werkt.
ik hoop geen ECU maar eerder temp sensor of zo iets die de ecu meld wanneer voorgloeien mag stoppen.
nu even weekend modus en naar Schelle.

morgen verder, pffff

_________________
Just do it


za 24 feb 2018, 15:45
Profiel
xrover member

Geregistreerd: zo 27 jul 2003, 17:40
Berichten: 2875
Woonplaats: Hemi-town
Antwoord met een citaat
meet nekeer bij koudstart bij deze temperaturen de spanning die toekomt op de gloeibougies .
dan weet je meteen hoe lang er gegloeid is en of ze hun 12 volt kregen .
meet ook de spanning tijdens starten , daaraan kan je oordelen of je accu nog voldoende sterk is .
10 volt tijdens starten is goed genoeg .
bij zachte temperatuen hebben old-scool direct ingespoten diesels geen gloeibougies nodig om
op een aanvaardbare manier in gang te komen . ze roken en kletteren wat harder dan met gloeien .
bij vriestemperaturen vergemakelijkt het starten wel met goede gloeibougies .


Schelle in de rupelstreek ? de ideale plek om met een landrover in panne te vallen 8)

Christiaan f. Uit Hemiksem

_________________
teamPOWERRR (the original)


za 24 feb 2018, 23:39
Profiel

Geregistreerd: vr 16 sep 2005, 08:42
Berichten: 563
Woonplaats: Diksmuide
Antwoord met een citaat
batterij is tip top, al de platen uitgemeten en geeft tijdens starten 11.6 tot 11.8 Volt.

deze morgen 12 volt rechtstreeks op de gloeibougies, en 30 sec gewacht.
start beter maar nog niet hoe het moet,
als ik een beetje gas komt hij wel tot leven enkel iets later of normaal na wat geschud.
volgend werk zal zijn; alles vanaf de relais tot aan de gloeibougies uitmeten of er nergens geen breuk in de kabelboom zit.
en of de nieuwe gloeibougies wel goed genoeg werken.

of wachten tot het warm weer is :-)

maar het zal voor volgende week worden. moet een weekje naar't buitenland.

thanks om mee te denken

_________________
Just do it


zo 25 feb 2018, 13:39
Profiel

Geregistreerd: vr 16 sep 2005, 08:42
Berichten: 563
Woonplaats: Diksmuide
Antwoord met een citaat
weer eens kunnen verder zoeken,
gloeibougie's doen hun werk zoals het moet,
alles van in de tank tot aan injectoren gecontroleerd en ok,

start nog steeds moeilijk maar als ik het gaspedaal een beetje indruk bij het starten lukt het wel na 1 of 2 schokken.
zonder gas geven blijft hij 10 a 15 sec draaien alsof er maar 2 cyl werken.

woensdag avond steek ik hem binnen,
ik weet het niet meer. :(

_________________
Just do it


ma 12 maart 2018, 14:17
Profiel
xrover member

Geregistreerd: wo 24 maart 2004, 20:34
Berichten: 3769
Woonplaats: Zoersel
Antwoord met een citaat
Injectors al laten testen?
Hebben hier ook en td5 ens gehad waar de injectors teweinig 8nspoten. Starte ook langs geen kanten, eens ingang ging het wel maar verre van de power die hij moest hebben.

_________________
http://www.alanius.be
https://www.facebook.com/Alaniusbvba

Tuning voor alle Land Rovers - Official BAS remaps dealer


ma 12 maart 2018, 20:21
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 30 mei 2009, 14:15
Berichten: 102
Woonplaats: erpe
Antwoord met een citaat
Patrick D schreef:
weer eens kunnen verder zoeken,
gloeibougie's doen hun werk zoals het moet,
alles van in de tank tot aan injectoren gecontroleerd en ok,

start nog steeds moeilijk maar als ik het gaspedaal een beetje indruk bij het starten lukt het wel na 1 of 2 schokken.
zonder gas geven blijft hij 10 a 15 sec draaien alsof er maar 2 cyl werken.

woensdag avond steek ik hem binnen,
ik weet het niet meer. :(


kijk ook de speling van de nok aan de injector eens na... Tis stom maar bij de mijne is het probleem van slecht starten zo goed als weg sinds ik de speling heb afgesteld


di 13 maart 2018, 12:43
Profiel

Geregistreerd: vr 16 sep 2005, 08:42
Berichten: 563
Woonplaats: Diksmuide
Antwoord met een citaat
deze zijn opnieuw gesteld als ik de koperen dichtingen en o-rings vervangen heb.

de injectoren werken correct denk ik, eenmaal in gang werkt hij perfect,
trekt goed op, verbruik is normaal +/- 10L
zal het eens navragen om uit te lezen,

nu heeft hij 2 dagen zonder probleem gestart,
blijft engels hé :-(

_________________
Just do it


za 17 maart 2018, 16:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling