Het is nu zo 24 maart 2019, 19:31



Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Lichte vracht 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 16 nov 2013, 15:29
Berichten: 661
Woonplaats: Hemiksem
Antwoord met een citaat
proficiat! :)

_________________
Defender 90 - 300Tdi *SOLD*
Krups XN2601 bj 2012
If it's not broken, don't fix it
Labor omnia vincit improbus


di 20 jan 2015, 20:33
Profiel

Geregistreerd: ma 18 aug 2014, 09:51
Berichten: 375
Woonplaats: Leffinge
Antwoord met een citaat
Bevestigingen moeten volgens mij niet meer onbruikbaar gemaakt worden
Heb hier vorig jaar een range omgebouwd en ben da weest vragen in de keuring
Antwoord was da hoeft nie want als je hem weer wil veranderen kun je nie meer


di 20 jan 2015, 20:43
Profiel
Antwoord met een citaat
verwijderde post


Laatst bijgewerkt door Anonymous op wo 06 jan 2016, 23:39, in totaal 1 keer bewerkt.



di 20 jan 2015, 20:47

Geregistreerd: vr 15 jan 2010, 18:44
Berichten: 1171
Antwoord met een citaat
Bel-air schreef:
Bevestigingen moeten volgens mij niet meer onbruikbaar gemaakt worden
Heb hier vorig jaar een range omgebouwd en ben da weest vragen in de keuring
Antwoord was da hoeft nie want als je hem weer wil veranderen kun je nie meer



Ook niet toegedaan in 110 gewoon de raam bekleding er weer over en zo gegaan, ze hebben er nog ni eens naar gekeken of gemeten in de laadruimte


di 20 jan 2015, 20:52
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 jul 2003, 19:39
Berichten: 1456
Woonplaats: bij de bekendsten Belg
Antwoord met een citaat
Penguin schreef:
Dan edde geluk gehad.


+10. is geen garantie dat ze even soepel zijn in een andere TC.

_________________
avatar= hammerite-user!


wo 21 jan 2015, 12:45
Profiel WWW

Geregistreerd: za 26 jul 2003, 12:28
Berichten: 141
Woonplaats: Ekeren (Antwerpen)
Antwoord met een citaat
Heel toevallig ... een 4x4 is vrijgesteld:goo.gl/BDzR3Z


De Minister of zijn gemachtigde kan bepaalde voertuigcategorieën waarop het aanbrengen van opspatafschermingssystemen onverenigbaar is met hun gebruiksdoel, vrijstellen van de bepalingen van vorige paragrafen.

De hierna volgende voertuigen zijn sowieso vrijgesteld :

[b]de voertuigen met aandrijving op alle wielen;[/b]
de brandweervoertuigen;
de voertuigen voor het ophalen van vuilnis;
de betonmixers en -pompen;
de voertuigen die containers vervoeren welke langs de achterzijde door het voertuig zelf opgehaald worden;
de afzonderlijke wielstellen die d.m.v. een eenvoudige dissel met het trekkend voertuig verbonden zijn of door de structuur van de vervoerde kast zelf;
de kipwagens;
de takelauto's.


vr 06 maart 2015, 22:11
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 nov 2004, 21:45
Berichten: 2086
Woonplaats: Hoegaarden
Antwoord met een citaat
Heb vorige week tijdens keuring van de p38 toch de stationchef er moeten bijhalen:
-Volgens de keurder mocht ik dat niet zelf doen
- bevestiging van tussenschot was er op 2 min uit te halen.

Stationchef heeft beide goedgekeurd, dus gekeurd als lv :wink:

_________________
p38 4,0 v8 in progress

Lidnr: 258


vr 06 maart 2015, 22:32
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 nov 2006, 06:58
Berichten: 191
Woonplaats: Sint-Mariaburg
Antwoord met een citaat
Erik schreef:
Heel toevallig ... een 4x4 is vrijgesteld:goo.gl/BDzR3Z


De Minister of zijn gemachtigde kan bepaalde voertuigcategorieën waarop het aanbrengen van opspatafschermingssystemen onverenigbaar is met hun gebruiksdoel, vrijstellen van de bepalingen van vorige paragrafen.

De hierna volgende voertuigen zijn sowieso vrijgesteld :

de voertuigen met aandrijving op alle wielen;
de brandweervoertuigen;
de voertuigen voor het ophalen van vuilnis;
de betonmixers en -pompen;
de voertuigen die containers vervoeren welke langs de achterzijde door het voertuig zelf opgehaald worden;
de afzonderlijke wielstellen die d.m.v. een eenvoudige dissel met het trekkend voertuig verbonden zijn of door de structuur van de vervoerde kast zelf;
de kipwagens;
de takelauto's.


Als ik het goed begrijp moet een 90 LV dus moet geen spatlappen hebben?

_________________
TEAM garage "DE SCHUUR" specialist in BUSH-MECHANICS

aka Stef


vr 06 maart 2015, 23:50
Profiel

Geregistreerd: vr 15 jan 2010, 18:44
Berichten: 1171
Antwoord met een citaat
Jawel lv altijd spatlappen achteraan, vooraan moet niet


za 07 maart 2015, 00:33
Profiel
Antwoord met een citaat
verwijderde post


Laatst bijgewerkt door Anonymous op wo 06 jan 2016, 23:15, in totaal 1 keer bewerkt.



za 07 maart 2015, 08:38

Geregistreerd: vr 15 jan 2010, 18:44
Berichten: 1171
Antwoord met een citaat
Dan zijn we al 2x onnodig afgekeurd geweest...


za 07 maart 2015, 10:36
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 sep 2007, 21:45
Berichten: 1415
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Antwoord met een citaat
Op de TC in Brasschaat beweren ze steevast dat een LV spatlappen moet hebben ...
Alweer zo'n voorbeeld van willekeur ? Of wordt er ergens iets verkeerd geïnterpreteerd ?

_________________
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 SW - Td5
Defender 110 HCPU - Puma
Defender 90 ST - Td5


za 07 maart 2015, 10:57
Profiel WWW
Antwoord met een citaat
verwijderde post


Laatst bijgewerkt door Anonymous op wo 06 jan 2016, 23:15, in totaal 1 keer bewerkt.



za 07 maart 2015, 12:28
Antwoord met een citaat
verwijderde post


Laatst bijgewerkt door Anonymous op wo 06 jan 2016, 23:15, in totaal 1 keer bewerkt.



za 07 maart 2015, 13:18
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb 2013, 07:15
Berichten: 225
Woonplaats: Wuustwezel
Antwoord met een citaat
Peter Puma schreef:
Op de TC in Brasschaat beweren ze steevast dat een LV spatlappen moet hebben ...
Alweer zo'n voorbeeld van willekeur ? Of wordt er ergens iets verkeerd geïnterpreteerd ?

Vorig jaar naar de TC geweest in brasschaat 110HT had bushcables er nog opstaan en geen spatlappen.
Niets van gezegd geweest zonder probleem erdoor.

_________________
Defender 110HT 2013


zo 08 maart 2015, 15:49
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 nov 2006, 06:58
Berichten: 191
Woonplaats: Sint-Mariaburg
Antwoord met een citaat
Hier ook: 90 zonder spatlappen werd afgekeurd. Ik herinner mij idd iets van de korte overhang achteraan als opmerking.
Onterecht afkeuring waarschijnlijk niet, willekeur wel ... maar da's niet nieuw hé.

_________________
TEAM garage "DE SCHUUR" specialist in BUSH-MECHANICS

aka Stef


ma 09 maart 2015, 10:36
Profiel
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 aug 2003, 11:08
Berichten: 1768
Woonplaats: Zuiderkempen
Antwoord met een citaat
Is dit vandaag nog steeds van toepassing op een Defender 110 van 2003 ?
Ga naar"Landrover". Is dat dan een dealer of LR zelf?

GuyTDI schreef:
Administratief:

- ga naar landrover, zeg dat je je def LV wilt maken en betaal 180€ voor een sticker en een papier
- ga naar de keuring en doorloop een administratieve keuring
- ga naar de verzekering en vraag lager tarief
- ontvang uw taksvoordeel in cash van het dichtstbijzijnde postkantoor. Wat ge hebt betaald als PW - de taks voor LV krijgt ge terug.

Praktisch:

- schroef uw banken en gordels achterin eruit
- ga met een boor door de moeren waar de gordels in vast zitten ( silicone mag niet meer, controleren ze tegenwoordig....) wat je kan proberen zijn breekbouten die een blinde flens achter laten, dienkan je later eventueel terug los zetten en terug ombouwen naar PW
- maak tussen de voorzetsels en de laadruimte een schot van minstens 30cm
- zie dat de lengte van de laadvloer 2/3e van de wielbasis is. Als uw wielbasis dus 3m is, moet uw laadvloer minstens 2m zijn om een bv te geven.
- ga naar de keuring en laat keuren, alles moet ongeveer hetzelfde zijn als voor PW alleen mag je hogere banden monteren, breder mag niet.

_________________
Raaên = disappearing from the grid = remise à zero
https://sites.google.com/site/raaenteam/home


za 12 jan 2019, 14:00
Profiel WWW
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 jul 2004, 14:59
Berichten: 1775
Woonplaats: Aalter
Antwoord met een citaat
christiaan schreef:
Ga naar"Landrover". Is dat dan een dealer of LR zelf?



Een dealer.

_________________
Zoooooof
-What was that?
-That was your life, mate.
-Oh? Can I have another one?
-Sorry mate.

1979 SIII 88" 2,5 N/A - 1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2014 D4


ma 14 jan 2019, 09:08
Profiel
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 aug 2003, 11:08
Berichten: 1768
Woonplaats: Zuiderkempen
Antwoord met een citaat
Correctie: Tussenschot hoeft blijkbaar maar 20 cm hoog te zijn en de lengte van de laadvloer moet slechts 50% van de wielbasis zijn.


Bestelwagens met enkele cabine. Kenmerken:

> een passagiersruimte die, naast die van de bestuurder, ten hoogste twee plaatsen bevat
> een laadruimte die is afgesloten van de passagiersruimte door een tussenschot van ten minste 20 cm hoogte of bij gebrek hieraan door de rugleuning van de enige rij zetels
> een laadruimte waarvan de lengte minstens 50% bedraagt van de lengte van de wielbasis
> een laadruimte die over haar hele oppervlakte bestaat uit een van het koetswerk deel uitmakende, vaste of duurzaam bevestigde horizontale laadvloer zonder verankeringsplaatsen voor bijkomende banken, zetels of veiligheidsgordels

Bron : https://financien.belgium.be/nl/particu ... chtauto#q3

_________________
Raaên = disappearing from the grid = remise à zero
https://sites.google.com/site/raaenteam/home


za 16 feb 2019, 12:35
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling