Het is nu zo 08 dec 2019, 02:23



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
 Bushings 
Auteur Bericht

Geregistreerd: vr 15 jan 2016, 18:29
Berichten: 317
Antwoord met een citaat
Een vraag voor de boskar (Defender 130 met Globe Camper unit).
Def heeft nu bijna 180.000km, reis klaar 3500kg mss er wel over... wil het niet weten...

Ik wil preventief alle bushings (ophanging rubbers) vervangen, blijf ik origineel of ga ik naar polyurethaan bussen.
Wat met het rij comfort, wat met de keuring als ik voor polyurethaan ga, bestaat blijkbaar niet in het zwart, wil hier zekerheid! niet van het lukt wel...

Graag jullie echte ervaringen en niet van horen zeggen

Dank!


zo 01 dec 2019, 11:56
Profiel
xrover member

Geregistreerd: zo 27 jul 2003, 17:40
Berichten: 2934
Woonplaats: Hemi-town
Antwoord met een citaat
heb sinds jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren een chatischse combinatie van de purpere en de gele bushinhes .
en ben daar echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel tevreden van .
de purple zijn , dznk k diz van de kleine , en de gele zijn die van degene tegen t chassis .

k rij al enkelele jaren zo rond , en ben er nog steeds, contend van . gisteren nog 110 per uur gereden met 1 hand aaan t stuur op den Aaaaaantwaaarpse ring .
zonder stressss .


kortelings nongs tegens 70 per uur gereden op den ring , en men dacht dat ik in trouble was ………………………….. vvrf800 ………………………………….. ge weet wel , honda en zo ………………. k was gewoon op mijn gemakse aan t cruisen …………. btw IK heb sinds 1995 nog maar 4 honda's vernielt ( k bedoel echt totaal om zeep geholpen, zoals drijfstang die tegen u schenen knalt btdt en zo )

_________________
teamPOWERRR (the original)


zo 01 dec 2019, 22:08
Profiel
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 jul 2004, 14:59
Berichten: 1810
Woonplaats: Aalter
Antwoord met een citaat
Het hele internet staat volgeschreven over bussen. De laatste jaren lees ik toch vooral pleidooien om terug te keren naar originele. Als je 15 jaar en 180.000 km gedaan hebt met de originele zullen ze toch echt niet slecht zijn.

_________________
Zoooooof
-What was that?
-That was your life, mate.
-Oh? Can I have another one?
-Sorry mate.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2014 D4


ma 02 dec 2019, 09:10
Profiel

Geregistreerd: vr 15 apr 2016, 11:22
Berichten: 279
Woonplaats: Hombeek
Antwoord met een citaat
Heb de mijne vernieuwd met OEM's, heb er veel over gelezen en op alle fora's was de tendens duidelijk dat veel terug gaan naar de gewone OEM's.


ma 02 dec 2019, 10:46
Profiel
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 jul 2015, 18:31
Berichten: 66
Woonplaats: Tielt
Antwoord met een citaat
Heb ook al veel gelezen en gehoord.

Mijn mening gaat ook uit naar de OEM bushings, een nuchtere redenering deed Mike van Brittanica restaurations reeds op z'n YouTube kanaal over de mogelijke verschillen.
Voor competitiemateriaal denk ik dat het beter is om de polybushings te gebruiken, maar dan is meestal alles verstevigd en veranderd.

_________________
1979 Series III 88" 200Tdi
2013 Puma 90 2.2Tdci


ma 02 dec 2019, 11:09
Profiel
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 aug 2014, 22:54
Berichten: 983
Woonplaats: Brussel
Antwoord met een citaat
Ik heb eerder dit jaar OEM rubbers gestoken die na de reis naar Ijsland al afgeschreven waren.
Voortaan gaan er enkel originele Land Rover rubbers in, zeker bij de onderdelen waar een pers nodig is.
Ik rook al enig onraad toen er in een OEM kit (dus met *G nummers) blauwe zakjes zaten waar de etiketten afgehaald waren.

J

_________________
Antares Treadwell - een 2005 Chawton White Td5 110 Hardtop.
Uitstoot gecompenseerd via https://carbonaltdelete.eu/nl/


ma 02 dec 2019, 18:07
Profiel WWW

Geregistreerd: vr 11 feb 2011, 01:00
Berichten: 349
Woonplaats: Merelbeke
Antwoord met een citaat
Vogler schreef:
Ik heb eerder dit jaar OEM rubbers gestoken die na de reis naar Ijsland al afgeschreven waren.
Voortaan gaan er enkel originele Land Rover rubbers in, zeker bij de onderdelen waar een pers nodig is.
Ik rook al enig onraad toen er in een OEM kit (dus met *G nummers) blauwe zakjes zaten waar de etiketten afgehaald waren.

J


OEM is origineel fabrikant hoor, je bedoelt aftermarket?
OEM: Original Equipent Manufacturer


ma 02 dec 2019, 18:50
Profiel

Geregistreerd: vr 15 apr 2016, 11:22
Berichten: 279
Woonplaats: Hombeek
Antwoord met een citaat
Britpart is niet alleen een fabrikant maar ook een verdeler. Naast hun eigen materiaal verdelen ze ook OEM onderdelen, die zitten vaak in een bruine doos waar niets opstaat.

OEM onderdelen kunnen ook van andere fabrikanten komen i.p.v. enkel Land Rover. Als Land Rover bijvoorbeeld onderdelen van Valeo gebruikt heeft tijdens montage, dan mag Valeo die onderdelen verkopen als OEM stukken.


ma 02 dec 2019, 19:32
Profiel
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 aug 2014, 22:54
Berichten: 983
Woonplaats: Brussel
Antwoord met een citaat
Butch Disco 200tdi schreef:
OEM is origineel fabrikant hoor, je bedoelt aftermarket?
OEM: Original Equipent Manufacturer


Ik bedoel in dit geval stukken die als 'OEM' verkocht zijn, en/of met een G suffix ('genuine') achter het onderdeelnummer. Zolang er geen merk op staat (en dan nog...) heb je er maar het raden naar en kun je enkel vertrouwen op het woord van de fabrikant of verkoper. 'OEM' kan ook gemaakt zijn door een fabrikant die ooit zo'n stukken voor LR gemaakt heeft onder specs uit die periode, maar niets garandeert dat hij die specificaties ook nog respecteert.
Ik denk dat er flink mee gesjoemeld wordt, en heb met 'Genuine' en 'OEM' onderdelen van meerdere handelaars gezever gehad. Naast bovenvermelde rubbers ook nog een stuurgewricht voor droparm/stuurstang, waarvan een schotel meer dan een millimeter te groot was en niet eens in het gat van de droparm paste.
Britpart is sowieso altijd een gok. Maar soit, we wijken af van LandyBeans vraag.

Joris

_________________
Antares Treadwell - een 2005 Chawton White Td5 110 Hardtop.
Uitstoot gecompenseerd via https://carbonaltdelete.eu/nl/


ma 02 dec 2019, 20:25
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 sep 2003, 10:57
Berichten: 2722
Woonplaats: Herentals
Antwoord met een citaat
Vogler schreef:
Ik heb eerder dit jaar OEM rubbers gestoken die na de reis naar Ijsland al afgeschreven waren.
Voortaan gaan er enkel originele Land Rover rubbers in, zeker bij de onderdelen waar een pers nodig is.
Ik rook al enig onraad toen er in een OEM kit (dus met *G nummers) blauwe zakjes zaten waar de etiketten afgehaald waren.

J


Het zijn die van Landrover die juist dikke brol zijn.
De enige goede zijn deze met nog een ijzeren tussenring tussen buiten mantel en binnenbus (three tube)......Als ge ze nog kunt vinden.
Wat is juist het probleem bij de hedendaagse rubbers......?Dat de rubberlaag/opvulling veel te dik is van binnenbus naar buitenring.Binnen de kortste keren is de binnen bus los van het rubber .
ik vervang alles met zwarte polybush van BM.Rood,Geel, Oranje poly.....oppassen op de t.c ...veel kans demi tour.

Rob


ma 02 dec 2019, 22:17
Profiel WWW

Geregistreerd: vr 15 jan 2016, 18:29
Berichten: 317
Antwoord met een citaat
Waldorf schreef:
Het hele internet staat volgeschreven over bussen. De laatste jaren lees ik toch vooral pleidooien om terug te keren naar originele. Als je 15 jaar en 180.000 km gedaan hebt met de originele zullen ze toch echt niet slecht zijn.


Juist daarom de grote twijfel... iedereen spreekt alleen nog over poly bussen...


di 03 dec 2019, 16:00
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 aug 2004, 18:49
Berichten: 7092
Woonplaats: Tessenderlo
Antwoord met een citaat
Die rubberen stak ik vroeger elke 2 jaar. Had daar zelfs een tool voor gemaakt om die eruit de persen en erin te trekken met een dikke draadstang.
Toen overgestapt op gele polybush en die gingen oneindig lang mee, heb bij de chassis swap er vervangen gewoon omdat het kon niet omdat ze slecht waren.
Ik moet niks anders meer hebben.
Voordeel van de poly is dat je die snel kan monteren en demonteren, andere moet je persen en als je pech hebt uitstoken en dan nog persen of de ring doorzagen...
Maar de www gaat vol staan met meningen, is zoals bandenkeuze, wd 40, welke olie op een boite en ga maar door....

_________________
Ninety met 3.5 V8 RRC motor en ZF automaat.
Td5 chassis.
Megajolt
Pto superwinch
Home made rolkooi.
Defender DCPU 2008
I also suspect it is built by drunken football hooligans


di 03 dec 2019, 18:54
Profiel

Geregistreerd: vr 11 feb 2011, 01:00
Berichten: 349
Woonplaats: Merelbeke
Antwoord met een citaat
steven 90 schreef:
Die rubberen stak ik vroeger elke 2 jaar. Had daar zelfs een tool voor gemaakt om die eruit de persen en erin te trekken met een dikke draadstang.
Toen overgestapt op gele polybush en die gingen oneindig lang mee, heb bij de chassis swap er vervangen gewoon omdat het kon niet omdat ze slecht waren.
Ik moet niks anders meer hebben.
Voordeel van de poly is dat je die snel kan monteren en demonteren, andere moet je persen en als je pech hebt uitstoken en dan nog persen of de ring doorzagen...
Maar de www gaat vol staan met meningen, is zoals bandenkeuze, wd 40, welke olie op een boite en ga maar door....


Land Rover toolbox zegt dat polybushen brol (kunnen) zijn, mijn banden zijn overjaars en van het containerpark gehaald, geen idee wat er mis is met WD40, en op mijn boite R380 gaat er 75w80 ipv ATF :mrgreen:
Zit ge al op uw paard? :-)


wo 04 dec 2019, 20:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling