Het is nu zo 25 okt 2020, 21:00

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 Ruit blijft uit goot gaan 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Hier is een klein technisch probleem dat me serieus irriteert.

Zit met oude defender (ninety) dus nog met de oude deuren en natuurlijk alles manueel.
telkens als ik de ruit volledig naar beneden draai en na het rijden terug naar boven wil draaien dan blijkt deze vooraan uit de goot te zijn gevallen.

Ik had gemerkt dat wanneer deze helemaal naar beneden is dat er redelijk wat speling is, waardoor de ruit naar voor en achter kan bewegen in de goten (en het systeem dat de ruit omhoogduwt). en juist genoeg om vanvoor uit de goot te gaan.

Heb reeds mechanisme veranderd dat de ruit omhoog en naar benden laat gaan. Ondertussen ook rubbers en goten veranderd.
Op het begin dacht ik dat dit was omdat de goten onderaan los stonden en dus eruit kon klikken in bepaalde hoeken. ondertussen deze goten ook vanonder vastgezet. Echter nu plooit de goot gwn open en gaat de ruit er alsnog uit. Bij het naar boven doen van de ruit valt deze dan vooraan naast de goot en sluit deze natuurlijk niet.

Uit irritatie dat ik altijd deurpaneel moet verwijderen heb ik dit er nu permanent uitgehaald zodat ik ze gemakkelijk kan terug klikken. echter ik vroeg me af of iemand hier een quick fix solution voor heeft. Lijkt me niet normaal dat dit zo gebeurd. Of indien er mss iets niet correct is geinstalleerd?

Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

do 24 sep 2020, 10:13
Profiel

Antwoord met een citaat
Die geleider is toch ook nieuw te vinden.
Rob

do 24 sep 2020, 12:25
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
De Rob schreef:
Die geleider is toch ook nieuw te vinden.
Rob

probleem is dat deze ook vervangen en nieuw is. Het enigste dat niet nieuw is is het stuk ijzer waar de ruit aan vasthangt en in het systeem zit om het naar boven en naar beneden te doen. (zoals je ook op de foto kan zien aan de staat ervan). Echter dit zoit nog goed vast. De speling zit echt in de rollen zelf

do 24 sep 2020, 12:53
Profiel

Antwoord met een citaat
als ge die ruit heen en weer kunt schuiven dan moet ge die vilten U- geleiders opvullen met alu shimm strips achter die U-geleiders.
Rob

do 24 sep 2020, 13:13
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
De Rob schreef:
als ge die ruit heen en weer kunt schuiven dan moet ge die vilten U- geleiders opvullen met alu shimm strips achter die U-geleiders.
Rob

Ok thx eens zien of ik iets vind dan in mijn garage dat ik kan gebruiken als shim

do 24 sep 2020, 14:21
Profiel

Antwoord met een citaat
ist zelfde systeem als van ne classic.
heb dat ooit gewoon vastgekit, die ruit in de houder onderaan. x jaar later werkt dat nog altijd.
uw venster moet vastzitten in die houder. Onder de houder zitten blokjes die schuiven bij het op en neer gaan. Dus je hebt la wat speling om dat verkeerd vast te lijmen of te zetten.

Bij de classic rotten die houders weg.

do 24 sep 2020, 18:11
Profiel

Antwoord met een citaat
Wouterke schreef:
ist zelfde systeem als van ne classic.
heb dat ooit gewoon vastgekit, die ruit in de houder onderaan. x jaar later werkt dat nog altijd.
uw venster moet vastzitten in die houder. Onder de houder zitten blokjes die schuiven bij het op en neer gaan. Dus je hebt la wat speling om dat verkeerd vast te lijmen of te zetten.

Bij de classic rotten die houders weg.

Heb nunataks Rob gezegd eens zitten proberen te testen met wat stukken ijzer als shims om die goten dichter bij elkaar te krijgen en nu inderdaad veel minder speling op. Ga zo eens wat rond rijden en zien wat dat geeft. Echter ziet er goed uit nu. Geen speling meer op. Hopelijk blijft ze erin zitten

do 24 sep 2020, 20:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]