Het is nu za 28 nov 2020, 18:06

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
 Vraag keuring achteras (rode kaart) 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Geachte Lede,

Vandaag iets raar meegemaakt op de keuring. Mijn Ninety BJ1984 is afgekeurd omdat het achteras niet origineel zou zijn en omdat er een steun opnieuw gelast is. Wat betreft niet origineel, zei de keurder dat de bekende A-frame op de achteras niet origineel is, zou enkel bij nieuwere modellen zijn, afgekeurd als modificatie. Dan vroeg die kerel dat ik hier een attest bij Land Rover zou moeten opvragen.

Is ook afgekeurd omdat ik stalen gevlochten RVS flexibel heb op de koppeling cilinder, de kerel van de keuring zei dat het van een vliegtuig afkomstig is ( ik weet het, heb ook staan lachen), het ergste is dat hij dat als een remleiding zag, waarop ik hem attent maakte dat het een koppeling leiding is, = kreeg maar geen gelijk.

Mijn vraag is hoe ik kan bewijzen dat het wel origineel is? de A frame. Zou er iemand een keuring station weten Liefst regio West-vlaanderen waar ze meer van defenders weten? Ben nu in Oostende geweest.

wo 14 okt 2020, 17:32
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Ik kan u de tekening van LR bezorgen waar die achteras opstaat met al zijn toebehoren. Dan gaan discuteren en uw gelijk gaan eisen....
Bezorg me uw chassis nr dan kan ik dit bij JLR opzoeken.

Hoe ze staan tov die gevlochte leiding op de koppeling weet ik niet. Bij een oldtimer mag het als alle flexibels verandert zijn naar dat materiaal.
Dus in principe als dat bij uw koppeling gebeurd is kunnen ze niks zeggen, aangezien die maar 1 leiding heeft.

Laatste tijd worden er veel afgekeurd op de meest bizarre zaken die bijna altijd onterecht zijn....

Tuning voor alle Land Rovers - Official BAS remaps dealer

do 15 okt 2020, 07:18
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
1)Post eens een foto van uw A-frame.
2)Uw achteras is dat er één met schijfremmen.??want dat was er nog niet in 1984 en valt onder een ander pvg.??Het is de laatste tijd van alles en nog wat op de t.c
U had er de stationchef moeten bij halen.
Rob

do 15 okt 2020, 08:29
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Veel van die keurmeesters worden leerkracht automechanica, logisch dat de garages geen werkkrachten vinden. Ik was afgekeurd voor roetuitstoot, gewoon zonder iets aan te doen teruggegaan en goedgekeurd. Waarschijnlijk denken die wortels dat het een series is.

Laatst bijgewerkt door zeerover op vr 16 okt 2020, 08:13, in totaal 1 keer bewerkt.

do 15 okt 2020, 12:56
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik had drie weken geleden iemand met een Minerva...jonge gast test die voor de co...afgekeurt hé komt em zeggen.Oldtimer moet toch ni zekers en zeker gene van 1952 zegt de eigenaar..Awel daar beslis ik daar nu eens over ...ik ben hier nu de baas.Stationchef er bij en die gaf tegen zijn goesting de eigenaar gelijk....maar hij ging met rood naar huis omdat die varkens staarten op de voor bumper naar voor wezen.
Rob

do 15 okt 2020, 14:57
Profiel WWW
xrover member

Antwoord met een citaat
zeerover schreef:
logisch dat de garages geen verkrachten vinden.

Wie wil er nu eerst verkracht worden en dan in garage gaan werken?
Trouwens verkrachten is moreel verwerpelijk en bij wet verboden.
8)

zeerover schreef:
Ik was afgekeurd voor roetuitstoot, gewoon zonder iets aan te doen teruggegaan en goedgekeurd.

Is mij ook overkomen.
8)

do 15 okt 2020, 15:07
Profiel

Antwoord met een citaat
De Rob schreef:
1)Post eens een foto van uw A-frame.
2)Uw achteras is dat er één met schijfremmen.??want dat was er nog niet in 1984 en valt onder een ander pvg.??Het is de laatste tijd van alles en nog wat op de t.c
U had er de stationchef moeten bij halen.
Rob

Dag Rob, Achteras is met trommels. Tekening Van a frame heb ik gisteren na keuring bij Land rover gekregen met mijn chassisnummer bovenaan.
Was maandag met mijn gewone auto ook afgekeurd omdat deze gegroefde remmen had, mag blijkbaar niet, ik heb wel attest van fabrikant kunnen voorleggen waarbij staat dat het geschikt is voor mijn wagen, jammer was het in Duits= afgekeurd.

do 15 okt 2020, 16:21
Profiel

Antwoord met een citaat
alanius schreef:
Ik kan u de tekening van LR bezorgen waar die achteras opstaat met al zijn toebehoren. Dan gaan discuteren en uw gelijk gaan eisen....
Bezorg me uw chassis nr dan kan ik dit bij JLR opzoeken.

Hoe ze staan tov die gevlochte leiding op de koppeling weet ik niet. Bij een oldtimer mag het als alle flexibels verandert zijn naar dat materiaal.
Dus in principe als dat bij uw koppeling gebeurd is kunnen ze niks zeggen, aangezien die maar 1 leiding heeft.

Laatste tijd worden er veel afgekeurd op de meest bizarre zaken die bijna altijd onterecht zijn....

Dag Alanius, de tekening heb ik gisteren bij Land Rover verkregen na de keuring. Ze zeiden dat het niet de eerste keer is dat ze klanten krijgen die afgekeurd worden voor de A bar/frame die niet origineel is.

do 15 okt 2020, 16:25
Profiel

Antwoord met een citaat
heb eentje van 85 . A frame is inderdaad standaard.
Bij mij hebben ze niets gezegd van de conversie naar schijfremmen achteraan.

ok flexibels van de remleidingen veranderd (alle drie) zonder opmerkingen. Moeten zelf van luchtvaart kwaliteit zijn volgens de regels.
Je moet ze effectief allemaal veranderen.

di 03 nov 2020, 13:03
Profiel

Antwoord met een citaat
baudts schreef:

ok flexibels van de remleidingen veranderd (alle drie) zonder opmerkingen. Moeten zelf van luchtvaart kwaliteit zijn volgens de regels.

Mijn remleidingen waren/ zijn alle 3 uit rubber. Enkel mijn flexibel van koppeling cilinder is een RVS, Maar om 1 of ander reden wouden ze niet geloven dat het koppeling flexibel was/is.

di 03 nov 2020, 19:44
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Defender904ever schreef:
, Maar om 1 of ander reden wouden ze niet geloven dat het koppeling flexibel was/is.

Je kan toch niet verwachten dat ze op de keuring iets van auto's kennen. :mrgreen:

-Oh? Can I have another one?
-Sorry mate.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2014 D4

wo 04 nov 2020, 08:21
Profiel

Antwoord met een citaat
Waldorf schreef:
Defender904ever schreef:
, Maar om 1 of ander reden wouden ze niet geloven dat het koppeling flexibel was/is.

Je kan toch niet verwachten dat ze op de keuring iets van auto's kennen. :mrgreen:
De werkelijkheid is erger.

wo 04 nov 2020, 08:32
Profiel

Antwoord met een citaat
Defender904ever schreef:
baudts schreef:

Mijn remleidingen waren/ zijn alle 3 uit rubber. Enkel mijn flexibel van koppeling cilinder is een RVS, Maar om 1 of ander reden wouden ze niet geloven dat het koppeling flexibel was/is.

Dan haalt ge de stationchef er toch bij zekers.Men moet durven zijn mond open doen toch.
Rob

wo 04 nov 2020, 08:54
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
De Rob schreef:
Defender904ever schreef:
baudts schreef:

Dan haalt ge de stationchef er toch bij zekers.Men moet durven zijn mond open doen toch.
Rob

Dag Rob, de wagen is ondertussen gekeurd, de stationchef was er ook, maar die stond aan de kant van zijn mensen.

do 12 nov 2020, 20:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]