Het is nu za 28 nov 2020, 17:28



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Veren 110 overlander 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 aug 2010, 22:32
Berichten: 54
Woonplaats: De wereld
Antwoord met een citaat
Beste,
onze altijd zwaar beladen defender 110 camper (1998 300tdi) hangt achteraan wat door.
Wat we verwachtten, het is ons huis en daardoor rond de 3000 kg.
We kregen al de raad om hulpveren te steken als van een 130, om dit tegen te gaan.
Geen idee hoelang de oorspronkelijke veren er nu al op zitten, we weten enkel van de vorige eigenaar dat onze auto 2inch verhoogd is en dat er een wit stickertje met OME op de veren hing.
Voor de rest hebben we al koni raid gestoken en eibach stabilisatiestangen voor en achter.

Enkele vragen dus om de correcte keuze te maken,

Wat is de beste optie om onze defender camper minder te laten doorhangen ? (Hulpveren springs of air-lift hulpveren)
En als we hulpveren (springs) steken zullen deze loszitten tussen onze andere 2inch verhoogde veren, of zal dit geen verschil zijn omdat 130 veren ook hoger zijn ?
En welk een merk raden jullie aan voor hulpveren ?
En hoe kan ik weten of onze veren dat er nu opzitten aan vernieuwing toe zijn ?
Want zonder al dat gewicht erin deden ze perfect wat ervan verwacht werd zonder door te hangen.

Graag zoveel mogelijk reacties zodat we een goeie keuze kunnen maken.


do 26 nov 2020, 16:50
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 sep 2003, 10:57
Berichten: 2894
Woonplaats: Herentals
Antwoord met een citaat
djelleus schreef:
Beste,
onze altijd zwaar beladen defender 110 camper (1998 300tdi) hangt achteraan wat door.
Wat we verwachtten, het is ons huis en daardoor rond de 3000 kg.
We kregen al de raad om hulpveren te steken als van een 130, om dit tegen te gaan.
Geen idee hoelang de oorspronkelijke veren er nu al op zitten, we weten enkel van de vorige eigenaar dat onze auto 2inch verhoogd is en dat er een wit stickertje met OME op de veren hing.
Voor de rest hebben we al koni raid gestoken en eibach stabilisatiestangen voor en achter.

Enkele vragen dus om de correcte keuze te maken,

Wat is de beste optie om onze defender camper minder te laten doorhangen ? (Hulpveren springs of air-lift hulpveren)
En als we hulpveren (springs) steken zullen deze loszitten tussen onze andere 2inch verhoogde veren, of zal dit geen verschil zijn omdat 130 veren ook hoger zijn ?
En welk een merk raden jullie aan voor hulpveren ?
En hoe kan ik weten of onze veren dat er nu opzitten aan vernieuwing toe zijn ?
Want zonder al dat gewicht erin deden ze perfect wat ervan verwacht werd zonder door te hangen.

Graag zoveel mogelijk reacties zodat we een goeie keuze kunnen maken.



GE MOET EERST WEL ENKELE DINGEN IN ACHT NEMEN?
Hulpveren op een 110 zoals op een 130 en/of addiional luchtveren...zal niet pakken op de t.c..

Ik heb verleden week een pakket hulpveren(130) binnengekregen om op een 110 camper te steken ...maar die wordt opgestuurt naar Australie in Februari.Wagen staat hier bij mij op Engelse nr platen.
Als u het op de uwe wil doen met verhoogde veren....zal u wel een constructie moeten maken dat de hulpveren er vast komen tussen te zitten.
Met standaard veren op een 130 gaat dat werkje vlotjes.Alles van schotels heb ik mee besteld en kost niet veel.amper € 150,00 klant.
Standaard veren 110 en 130 zijn dezelfde
Rob


do 26 nov 2020, 18:11
Profiel WWW
xrover member

Geregistreerd: di 05 nov 2013, 19:12
Berichten: 98
Woonplaats: rumst
Antwoord met een citaat
Lucht vering kan wel zonder problemen op de tc
Indien ze gemonteerd zijn door een erkende firma
Dus met de nodige attesten


vr 27 nov 2020, 06:51
Profiel
xrover member

Geregistreerd: wo 24 maart 2004, 20:34
Berichten: 3873
Woonplaats: Zoersel
Antwoord met een citaat
ik monteer OME +2" achterveren en dit afhankelijk van het gewicht wordt de 'zwaarte' bepaald.
Dan gebruiken we FOX regelbare schokdempers waarmee je ook nog eens alles kan aanpassen naargelang de belading.

Werk zeer goed in alle omstandigheden.

_________________
http://www.alanius.be
https://www.facebook.com/Alaniusbvba

Tuning voor alle Land Rovers - Official BAS remaps dealer


vr 27 nov 2020, 09:07
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 aug 2010, 22:32
Berichten: 54
Woonplaats: De wereld
Antwoord met een citaat
Alvast bedankt voor de reacties.

Als de hulpveren niet door de keuring geraken is voor ons geen probleem.
Ik veronderstel ook niet dat het zo een big deal is om ze er een dagje uit te halen.
We willen ze ook zelf steken indien we problemen hebben in the middle of nowhere,
we weten hoe we het zelf kunnen oplossen.
Daarbij komt de defender de eerste 2 jaar (of langer) toch niet meer terug naar België.

Eerste gedachte was van 130 heavy duty OME veren te steken met hulpveren (springs), omdat ik veronderstel dat deze hoger blijven staan doordat ze zwaarder beladen kunnen worden en dus minder zakken. Of is dit een foute veronderstelling dat een 130 pickup met hulpveren ongeveer iets hoger staat en bijna vergelijkbaar is met 110 2inch verhoogd en hij minder zal zakken ?

Ga er ook van uit dat springs minder rap schade kunnen hebben en dus betrouwbaarder zijn,
maar geen ervaring mee.
Vandaar hier ook mijn vraag naar andere meningen of mensen die hier wel ervaring meehebben,
Of ons eventueel in contact kunnen brengen met iemand die er op langere termijn rij ervaring mee heeft.

En die air-liftl hulpveren, moet er daar dan ook voor een 2 inch lift iets aangepast worden ?


vr 27 nov 2020, 09:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling