Het is nu wo 19 sep 2018, 09:06



Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 ABC-DIESEL motorenfabriek. Zaterdag 6 oktober 2018 
Auteur Bericht

Geregistreerd: vr 11 jun 2010, 20:19
Berichten: 26
Antwoord met een citaat
Als het laatste plaatsje nog vrij is mag je mij op de lijst zetten.

Grtn, Kurt Bracke (xdef)


zo 09 sep 2018, 08:15
Profiel
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 dec 2010, 19:18
Berichten: 3114
Antwoord met een citaat
DEFINITIEVE DATUM
Zaterdag 6 oktober 2018
09.00 - 12.00 uur.
Locatie Wiedauwkaai Gent.

https://www.abc-engines.com/nl/index

A) Jean, de Gids.
B) Klaus Metelmann (ex ABC-monteur)
1.) Jan Geltmeyer, Jangel, voor de vijfde maal
2.) Jan Bruyninckx
3.) Luc Grootaert
4.) Xroader
5.) Chris De Cleer
6.) Bram De Bock (automechanieker van opleiding)
7.) Rudi Hertogs
8.) Christiaan Onsia (SDMO specialist)
9.) Rik Onsia - Leerling automechanica
10.) Peter Puma
11.) Matthieu Vanhee
12.) The Beast - Pieter
13.) Dave De Mey
14.) Dirk De Mey
15.) Piotke
16.) Jo Van Wonterghem - ( 6-cilinder-boxer-deskundige)
17.) Dries Van Wonterghem - Leerling automechanica
18.) Tarcis De Vos
19.) Defender 1804 - Guy Boussu.
20.) Kurt Bracke
21.) . . .
22.) . . .
23.) . . .


MAX 22 à 23

Deelname in de kosten, 10 euro - ter plaatse te betalen - per persoon om geschenkje te kopen voor Jean en Alain (mijn contactpersoon) de overschot is voor de club.

* * *

NA HET BEZOEK gaan jullie op deze vragen kunnen antwoorden.

1 ) Waarom is de V12 gebouwd onder een hoek van 45 graden en niet onder een hoek van 60 graden. 2 redenen opgeven.
2 ) Geef drie verschillen tussen de inlaatklep en de uitlaatklep.
3 ) A - Waarom draaiden de Scanias in 1980 in Scandinavië stuk en niet in Frankrijk-Spanje-Italië
3 ) B- Welke oplossing bedacht Scania hiervoor.
4 ) Waarom sukkelde men met de L8 op vissersboten en NIET in locomotieven, sleepboten, vrachtschepen.
5 ) A Waarom hebben sleepboten liever 2 L8 motoren in plaats van 1 V16
5 ) B Deze twee motoren zijn nooit identiek, waarom.
6 ) Waarom is de drijfstang van de L6 en de L8 recht afgezaagd en die van de V12 en V16 schuin.
7 ) Waarom is het grote gat van de drijfstang ovaal en niet rond.
8 ) Hoeveel weegt de drijfstang van een V16?
9 ) De stukjes nokkenas zijn bij alle motoren identiek, toch zit er 1 klein verschil op, welk?
10 ) Waarom staat de turbo soms aan vliegwielzijde en waarom soms niet.
11 ) Bij de eerste treindiesels lekte de olie er uit in Wallonië en veel minder in Vlaanderen, wat was men vergeten?
12 ) Waarom is er soms emulsiebrandstof (10% water bij de brandstof toevoegen) , en welk voordeel heeft dit (ontdekte men toevallig)
13 ) Waarom zijn sommige motoren linksdraaiend en sommige rechtsdraaiend.
14 ) Sommige klanten vragen 3 oliefilters i.p.v. 2 waarom?

_________________
Waar een wil is, is een weg.
Waar geen weg is rijden wij.


do 13 sep 2018, 06:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling