Het is nu zo 25 aug 2019, 09:01

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ] 
 Nabespreking RB 19 maart Profondeville 
Auteur Bericht
xrover member

Vertrek in klein caféetje en niet op straat. 10/10
Roadbook kende ik reeds voor 90% doch is mooi roadbook. 10/10
Was een soft roadbook.
Middagstop met soep (verse tomaten met grote balletjes) OK en broodje ommelet OK en stuk fruit (banaan, peer, appel) OK 10/10
Einde roadbook weer in caféetje waar we konder nabespreken en contacten leggen. 10/10

Spijtig dat de boswachter besliste slechts 20 van de 25 wagens door te laten.
Schrijver dezes - co-piloot van de vriendelijke Christiaan F - was bij de ongelukkigen die niet door mochten.

Goede groep en gezellige sfeer maakte dit ongelukkige incident snel weer goed.

Afgehaald ten huize en weer ten huize gebracht door een vriendelijke Stef TD4.
Goed gesprek op heen en terugweg, veel bijgeleerd, dankuwel Stef.

Ook Christiaan wist leuke dingen (over zijn beroep) te vertellen, dankuwel Christiaan.

Ikke weer tevreden van mijn dag, jullie toch ook?

za 19 maart 2011, 21:20
Profiel

Alles was perfect voor mij !
Mooie lokaties vertrek en aankomst.
Veel mensen leren kennen.
Heel mooi roadbook.

Bedankt organisatie !

za 19 maart 2011, 21:23
Profiel

Tornado-Jangel schreef:
Vertrek in klein caféetje en niet op straat. 10/10
Roadbook kende ik reeds voor 90% doch is mooi roadbook. 10/10
Was een soft roadbook.
Middagstop met soep (verse tomaten met grote balletjes) OK en broodje ommelet OK en stuk fruit (banaan, peer, appel) OK 10/10
Einde roadbook weer in caféetje waar we konder nabespreken en contacten leggen. 10/10

Spijtig dat de boswachter besliste slechts 20 van de 25 wagens door te laten.
Schrijver dezes - co-piloot van de vriendelijke Christiaan F - was bij de ongelukkigen die niet door mochten.

Goede groep en gezellige sfeer maakte dit ongelukkige incident snel weer goed.

Afgehaald ten huize en weer ten huize gebracht door een vriendelijke Stef TD4.
Goed gesprek op heen en terugweg, veel bijgeleerd, dankuwel Stef.

Ook Christiaan wist leuke dingen (over zijn beroep) te vertellen, dankuwel Christiaan.

Ikke weer tevreden van mijn dag, jullie toch ook?

Ik niet want ik kon niet mee. :(

za 19 maart 2011, 22:53
Profiel

Bon, toch maar even Jangel aanvullen (verbeteren is correcter maar kan mij toekomstige co-pilootschap kosten...).
Aanvullen dus...
Sloeber (90 softtop: te bewonderen in eerste nummer van clubblad) werd achtervolgd door een Toyota pick-up. Vermits wij dit niet vertrouwden onmiddellijk bij het inrijden van het bos gestopt.
Dit bleek één van de plaatselijke jachtopzieners te zijn, die reeds de boskabouter (euh boswachter) had verwittigd.
Deze boswachter was pijnlijk correct (eerder dan sympathiek) en was in zijn eer aangetast dat niemand hem had verwittigd dat auto's door zijn bos zouden rijden! De E411 die op 500m ligt en duidelijk zicht- en hoorbaar is stoort hem ook maar daar kan ie niks aan doen.

De boswachter nam ons roadbook in beslag (gelukkig niet de auto) en belde lang naar de clubgsm. Intussen reden meer en meer LR's in de val.
Na het verkrijgen van de volledige lijst van deelnemers liet-ie ons rechtsomkeer maken (hij heeft dus NIEMAND doorgelaten Jan) en beloofde er geen gevolg aan te geven als:
-hij dezelfde avond nog een kaart kreeg met de volledige gereden route
-en we nergens anders door bos gereden hadden

Ik hoop van harte dat XRover deze belofte na gekomen is!

Mensen, laat dit een les zijn:
rij NERGENS in Wallonie over een weg of pad door een bos (dit wil zeggen: bomen langs beide zijden van de weg), enige uitzondering is blijkbaar de E411 tot onze boswachter deze ook kan afschaffen!
Het decreet Lutgen stipuleert blijkbaar dat er geen verbodsborden moeten staan maar net het tegendeel: er moet een toelatingsbord staan.
Wegen met bomen langs max één kant zijn vrij toegankelijk.

Iedereen is vrij om dit verslag aan te vullen (NIET verbeteren :))

Geert

zo 20 maart 2011, 09:20
Profiel

roadbook was erg mooi , en tviel duidelijk op dat er veel tijd en moeite ingestoken was.

hard of soft ? soft , maar dat kon geen kwaad aangezien er vele AT banden reden.

het voorval was spijtig maar helaas niets aan te doen. hier kom de club verre van niets aan doen , enige in fout zo blijkt is de dienst hun interne comunicatie.
wat ik wel als enige 'opmerking' heb naar de club toe is : probeer , voor zover als mogelijk en ik weet niet of dat effectief mogelijk is, de nodige documenten op zak te hebben. moest er in de toekomst weer zoiets voorvallen , en je kan onmiddelijk alles tonen vermijden we een hoop stress.
verre van slecht bedoeld @ bestuur.

een los van de club staand geval : er wordt vaak gezegd dat alle gemotoriseerde sporten aan 1 kant moeten staan. could be , maar dan zonder enduro's en quads. ik ben tijdens de rit op een onverhard stuk , tamelijk smal met rechts een baggerveld en links een hoge berm voorbijgestoken door 3 enduro kl*ten. die reden half op die berm, op een halve meter van mij. twas met veel lawaai en veel gas en als ze me voorbij waren was het nodig om nog meer gas te geven zodat ik het zeker snapte dat ze me te traag vonden.
gelukkig heb ik een degelijke tdi voorruit want die heeft meer als genoeg stenen en slijk er tegenaan gehad.
triestig en vooral droevig, zeker indien zo'n persoon zich misrekend en onder mijne 90 schuift. dan is het weer een drama en zal ik wellicht nog in fout zijn ook ?
ik ben pro mx , maar niet voor zoiets.

zo 20 maart 2011, 12:11
Profiel

Wanneer was dit eigelijk gebeurt ? Want wij hebben niet tegengekomen

grts Joeri

PS: het was nen hele goeie roadbook, zat proper ineen !

zo 20 maart 2011, 13:41
Profiel
xrover member

defenderjoeri schreef:
Wanneer was dit eigelijk gebeurt ? Want wij hebben niet tegengekomen

grts Joeri

PS: het was nen hele goeie roadbook, zat proper ineen !

Hey Joeri ,

de eerste paar voertuigen waren het stuk op het laatste door het bos met de 2 poorten al voorbij. Paar honderd meter voor de eerste poort daar is het gebeurd.

Grtjs Dave

Jiriki: Discovery '03 Td5 2017-

zo 20 maart 2011, 19:30
Profiel

Vincent, het is idd beter dat elk bestuurslid een kopie van de papieren bij zich heeft, wat nu niet het geval was :oops:
Ik zat aan de aankomstplaats met de papierhandel bij mij. :cry:
Dus weer een lesje geleerd!

Ik denk dat de meeste deelnemers dit akkefietje net voor het gezellige eindpunt wel vergeten zijn, gezien dat er veel en uitbundig nagepraat en veel info uitgewisseld werd.

Mijn dank aan alle deelnemers voor het goed naleven van ons reglement, nu dus ondervonden dat het echt wel nodig is om een goed en streng reglement te hebben.

Luc.

defender 110 td5, Range Rover Evoque Dynamic

zo 20 maart 2011, 19:50
Profiel

Welle waren de eerste die aangekomen waren.( iet te vroeg zelf der was nog niemand :D )

Maar welle zijn onderwege nen hele hoop motorcrossers tege gekomen samen me wa quats maar da was nie normaal hoe da die tusse ons hinge :evil: al een geluk da die nen andere kant uitdraaide

Grtjs Joeri

zo 20 maart 2011, 20:26
Profiel

Xtrem Def schreef:
defender svx 110 schreef:
Het rijden van een roadbook met meerdere voertuigen vereist een vergunning. Deze bekomt me van de gemeente waarin men zal rijden. Men zal aan de gemeente doorgeven waar en wanneer men zal rijden, hoeveel voertuigen,enz….

Enkele vragen hieromtrent;

Wanneer heeft men nu een vergunning nodig? zie antwoord Brutus , vanaf men een rondrit wil organiseren met gemotoriseerde voertuigen moet men dit doorgeven aan de gemeente en indien nodig vergunningen aanvragen
Is dit vanaf een bepaalt aantal wagens?hangt van gemeente tot gemeente af , er zijn er vanaf 10 voertuigen maar ook al vanaf 5 voertuigen.Er zijn zelfs gemeenten die maar max 5 deelnemers van uw groep tergelijkertijd op hun grondgebied toelaten!!!!
Afhankelijk van de plaats van waar de onverharde openbare weg zich bevind?Men moet zo-wie-zo een copie van de route op stafkaart indienen bij de gemeente/politie

…….

Welke voorwaarden staan in zo’n vergunning?weeral afhankelijk van gemeente , meestal staat daar ni veel in , enkel dat ge toestemming krijgt om uw aangevraagde route te mogen rijden
Moet ik de weg indien beschadigd herstellen? Krijg ik een boete?hangt van de schade van af , modder die op de rijbaan komt moet je zo-wie-zo opkuisen' daarom meestal een "bezemwagen" als laatste laten rijden , echte schade aan weg of prive of eigendom......altijd doorgeven aan politie , dan afhankelijk van de situatie , verzekering van het voertuig....of naargelang de schade...de organisatie
…..

Hoe ziet zo’n vergunning er uit? overal anders , gewoon papierke van gemeente met tekst erop , ondertekend dikwijls door burgemeester en politie
Zet er eens een on-line.

Waarom krijg ik geen kopie van deze vergunning mee als ik een roadbook rij?[color=#FF4000]vb , rijdt je bij ons een rb , wij , het bestuur is in bezit van de vergunning indien er onderweg iets moest gebeuren, waarom niet iedere deelnemer: omdat een copie niet een officieel afschrift is en dus niks betekend.[/color]
…..

Is het niet wenselijk om bij een roadbook waarvoor dit(een vergunning) noodzakelijk is een kopie aan ieder deelnemer te bezorgen. Zo weet hij/zij dat het ook toegelaten is.[color=#FF4000]ik snap uw punt en maar voor u als deelnemer speelt het eigenlijk geen rol , gij neemt deel aan een activiteit , het is niet u taak om te weten of alles qua vergunningen in orde is...maar ik begrijp uw standpunt wel[/color]

Dank voor de antwoorden.
Joël

Ik blijf erbij iedere deelnemer een kopie met de toestemming van de gemeente liefst met een stempeltje.
Privé-jachtwachters (die meestal niet op de hoogte worden gehouden door de gemeente of boswachterij)mogen indien benoemd pv's uitschrijven en zijn evenwaardig als politie op hun domein. In het slechtste geval laat je je wagen daar achter.

zo 20 maart 2011, 21:20
Profiel
xrover member

Wat we ook moeten meenemen volgende maal - en JA dat is veel werk maar ik wil dat op mij nemen (*) - is dat iedereen een lijst heeft met de volledige naam en telefoonnummers van iedereen.
Zodra er een probleem is kan men bellen.
Ook handig bij technische problemen. (Remolie bvb)

Gelukkig had Dave mijn nummer en wist hij waar ik zat en heeft hij zo 8 van de 28 voertuigen kunnen "onderscheppen" om erger te voorkomen.

(*)
Bij een roadbook MAILT iedereen mij de gegevens, ik giet alles in PDF, daags VOOR roadbook stuurt iedereen mij een MAIL met vraag om PDF.
Ik beantwoord MAIL met PDF.
Uiteraard enkel de roadbooks waar ik zelf bij ben of meerijd.

ma 21 maart 2011, 07:58
Profiel

Tornado-Jangel schreef:
Wat we ook moeten meenemen volgende maal - en JA dat is veel werk maar ik wil dat op mij nemen (*) - is dat iedereen een lijst heeft met de volledige naam en telefoonnummers van iedereen.
Zodra er een probleem is kan men bellen.
Ook handig bij technische problemen. (Remolie bvb)

Gelukkig had Dave mijn nummer en wist hij waar ik zat en heeft hij zo 8 van de 28 voertuigen kunnen "onderscheppen" om erger te voorkomen.

(*)
Bij een roadbook MAILT iedereen mij de gegevens, ik giet alles in PDF, daags VOOR roadbook stuurt iedereen mij een MAIL met vraag om PDF.
Ik beantwoord MAIL met PDF.
Uiteraard enkel de roadbooks waar ik zelf bij ben of meerijd.
Alleen als je in het bestuur zit, makker, anders ga ik je heus mijn gegevens niet geven. :P

ma 21 maart 2011, 12:12
Profiel

Ik vond het minder, maar dat had niets met de roadbook of de organisatie te maken...

Defke heeft het laten afweten nog voor ik in Profondeville was :( :( :(

Defender 90 TD5 Java Black (2004) - sold
Defender 110 Bultneus Keswick Green (2008)

ma 21 maart 2011, 16:28
Profiel

Koppeling of tussenbak?

ma 21 maart 2011, 16:44
Profiel
xrover member

BlackLandy schreef:
Koppeling of tussenbak?

das niet prettig :?

wat deed hij dan wel/niet meer?

Tuning voor alle Land Rovers - Official BAS remaps dealer

ma 21 maart 2011, 17:10
Profiel WWW

Op redelijk grote baan plots geen aandrijving meer...

Motor draaide normaal en cardans bleven onbeweeglijk...
Niets speciaals gehoord of gemerkt voordien...
Geen "koppeling-geur"...

Wel enkele weken geleden éénmalig kleine pook uit H gesprongen tijdens het rijden...

ma 21 maart 2011, 17:16
Profiel

Xplore-def schreef:
Vincent, het is idd beter dat elk bestuurslid een kopie van de papieren bij zich heeft, wat nu niet het geval was :oops:
Ik zat aan de aankomstplaats met de papierhandel bij mij. :cry:
Dus weer een lesje geleerd!

Ik denk dat de meeste deelnemers dit akkefietje net voor het gezellige eindpunt wel vergeten zijn, gezien dat er veel en uitbundig nagepraat en veel info uitgewisseld werd.

Mijn dank aan alle deelnemers voor het goed naleven van ons reglement, nu dus ondervonden dat het echt wel nodig is om een goed en streng reglement te hebben.

Luc.

iedereen leert hieruit , gene stress. zo'n situatie als deze kan je niet voorspellen of bedenken.

wat ik nog even wou zeggen : bedankt aan de persoon die zich opstelde als tolk. die man deed zijn uiterste best in deze in het begin funky situatie.
ik ben ook van mening dat we aan die man veel te danken hebben , ik vermoed dat als die er niet was en niet op deze manier had gehandeld we er wellicht langer en met meer stress hadden gestaan.
thanks mate.

ma 21 maart 2011, 20:51
Profiel
xrover member

fijn om te horen dat t met de bosmannen is uitgeklaard.

btw ik heb enorm genoten van t roadbook,
en t gezelschap van Jan .

christiaan F

moet de rrc dringend ontdoen van slijksporen van t roadbook

di 29 maart 2011, 19:04
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 18 berichten ]