Het is nu ma 17 dec 2018, 09:48

Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Xrover, onderweg naar ... 
Auteur Bericht
xrover member

Antwoord met een citaat
Allen,

Tijd om even een rapport op te maken van de voorbije periode, tijden veranderen, zijn we mee?
Zowel op club-, bestuurs- als maatschappelijk niveau zijn er de voorbije 24 maanden wel wat omwentelingen gebeurd, misschien is het tijd om eens te kijken wat goed, minder goed, super, overbodig, … is.

Doel Xrover:
Ontmoetingsplaats (zowel online als in real life) zijn voor iedereen die een interesse (tot passie) heeft voor Land Rover.
Een spectrum aan activiteiten aanbieden waarin voor iedereen wel iets te vinden.

Uitdagingen en acties:

- Maatschappelijk:
  • De BIV en wegentaks zijn niet zo landrover vriendelijk geworden sinds de nieuwe regelgeving in 2016
  • Na de invoering van de LEZ in Antwerpen gaan veel stemmen op om dit ook in andere steden/streken in te voeren.
  • Diesel is de oorzaak van alle wereldproblemen, vanaf 2020 geen diesels in de steden meer (als het van Greenpeace afhangt)
  • De Defender wordt niet meer gemaakt, oude Defenders worden duur, zeer duur. Wil je met een dure oude Defender nog spelen?
  • De kilometerheffing voor vrachtwagens is een feit, ook voor ons heeft dit financiële gevolgen. De Xrover vrachtwagen meenemen naar een activiteit kost meer geld.
  • Maar de vrachtwagen moet ook wel buiten komen aangezien de sponsors ook wel reclame voor hun geld willen.

- XRover:
  • Het bestuur is kleiner geworden (kernbestuur), het werk is hetzelfde gebleven, maar wordt door minder en minder schouders gedragen.
  • De oorspronkelijke “supportteams” (zoals het eventteam en het redactieteam) bevatten nog zeer weinig leden.
  • Om kosten te drukken zijn we meer naar elektronische communicatie over gegaan:
    • Facebook
    • Ledenfiche via mail
    • Nieuwsbrief via mail
  • Minder frequente uitgave van Crossroads (2x per jaar)

- Activiteiten:
  • (Uitdagende) Roadbooks organiseren wordt moeilijker, men ziet ons niet graag komen. Ronse heeft bvb al eens een waarborg van 500€ gevraagd.
    Als we op een rit door 10 gemeentes rijden die dit doen, hebben we een groot probleem indien deze borg niet wordt teruggestort (en ze storten ook zeer snel terug …)
  • Het rijden op terrein (Marcenterra/Koningshooikt/Fürsten) blijft mogelijk. Bij Marcenterra en Fürsten hebben we geen catering voorzien, op Koningshooikt een beperkte (deze keer niet inbegrepen in de prijs)
  • Infoavonden: het is niet eenvoudig om sprekers te vinden, opkomst wordt magerder en magerder. Dit zijn activiteiten die Xrover geld kosten (huur zaal, verkoop drank onder aankoopprijs).
    Verder infoavonden voorzien, stoppen, of “Xrover Café openen” (ontmoetingsplaats, kan feitelijk in elk café in België doorgaan). Wat doen we?
  • CCC: zeer moeilijk om tegen een kostprijs van 100€ te doen (zonder catering), weinig interesse.
  • Werchter / Graspop / … Leuke activiteiten, goede PR, spijtig genoeg zeer weersafhankelijk en dus niet op voorhand in te plannen.
  • Vaste activiteiten: Nieuwjaar, Valentijn, Paasbrunch, Games, Halloween, Cross Your Heart en Rudolph hebben hun plaats verdiend.

Wat verwachten we van jullie:

- Feedback en ideeën

• Wat is goed, wat minder, wat doen we te veel, wat te weinig. Leggen we jullie teveel in de watten, of te weinig.
  • Mogen we de lat lager leggen, of ligt ze al te laag (dan voornamelijk rond catering: de logistieke uitdagingen zijn groot, het werk ook. Als iedereen zijn eigen servies meebrengt en afwast spaart dit ons veel qua tijd en geld).
De ervaringen op Marcenterra, Fürsten en Koningshooikt gaven ons de indruk dat het ook op die manier kan. Voor de CCC leek dat dan weer niet.

- Hulp
(eerst en vooral al een dikke merci aan de vele handen die al regelmatig eens bijspringen. Zowel de Xrover Land Rover Games als het voorbije weekend aan zee zijn daar een prachtig voorbeeld van)

• Als iemand zich geroepen voelt om het bestuur te versterken, weest welgekomen!
  • Maar het kan ook op andere manieren:

• Schrijf eens een verslagje van iets Land Rover gerelateerd (je reis, onderhoud van de wagen, waarom Land Rover, deelname aan een activiteit, …) en stuur het ons door. Eeuwige roem zal je deel zijn.
    • Als je kan, spring even bij op een activiteit (even helpen op de middagstop, afwassen, BBQ aansteken, opruimen, …)
    • Vele handen maken licht werk.
  • Zijn er mensen die interesse hebben om iets gestructureerder de club bij te staan (bvb als lid van eventteam,), laat het ons weten. Voordeel is dat je niet elke maand op de bestuursvergadering wordt verwacht :D

Het is en blijft vrijwilligerswerk voor iedereen.

Feedback mag je ook steeds via email naar ons sturen (bestuur at xrover.be)

Tot de volgende!

Xrover

ma 18 sep 2017, 19:41
Profiel

Antwoord met een citaat
Aanpassen zal onvermijdelijk zijn. Roadbooks zijn plezant, maar begrijpelijk dat ze moeilijk te organiseren worden. er worden wel zaken stukgereden, er wordt vervuild, ... En ik zou persoonlijk ook niet graag hebben dat er elk weekende 2 groepen met lekker luide wagens naar het rustige veldweggetje naast mijn tuin rijden. (Ik heb geen veldweggetjes naast mij, maar ik kan het begrijpen.)

Waar ik aanwezig ben probeer ik te helpen, maar gezien er nog hobbies zijn lukt het niet om op veel evenementen aanwezig te zijn.

Maar je zal op me kunnen rekenen, als ik er geraak.

Laat dit misschien een open discussie worden hier.

di 19 sep 2017, 08:47
Profiel

Antwoord met een citaat
Wat niet hoeft:
- lidkaart. Ik weet zo ook dat ik lid ben, en na een weekje rondslingeren is dat naar het oud papier gegaan.
- uitgebreide catering, ikzelf bak liever een vleesje op het kampvuur of BBQ. of fabriceer iets op mijn fornuisje.

Wat fijn is:
- De grote tent, indien het slechter weer is.
- Kleinere snacks, zoals in Koningshooikt.

di 19 sep 2017, 08:50
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
- Ik vind het alvast positief dat jullie ten gepaste tijde de zaken evalueren én dat wij feedback mogen geven!
- Ik weet dat dit niet evident is en (nog steeds) gevoelig zal liggen voor sommige mensen maar misschien een fusie overwegen met LROCB. Ik las onlangs op hun forum dat evenementen werden afgelast wegens te weinig deelnemers. Volgens mij zijn we nog steeds beter af met 1 grote sterke club.
- Het idee om een soort "xrover-café" te organiseren op verschillende plaatsen in Vlaanderen vind ik zeer goed! Wil gerust mee op zoek gaan naar geschikte locaties in het Antwerpse en de Kempen.
- Verder ben ik niet goed geplaatst om commentaar te geven op de activiteiten zelf omdat ik bij de minst voorbeeldige leden van de club hoor. Ik heb soms wel de indruk dat jullie het te goed willen doen. Volgens mij hoeven de activiteiten niet altijd gepaard te gaan met uitgebreid eten. Dat maakt het dan ook direct duurder voor een gezin, waarmee ik zeker niet wil gezegd hebben dat de kwaliteit/prijs verhouding niet goed is, integendeel ik hoor altijd stoefen!

di 19 sep 2017, 12:17
Profiel WWW
xrover member

Antwoord met een citaat
Die feedback geven mag altijd, graag zelfs,..

Misschien dat velen nog niet durven of niet weten waar ze met hun vragen, opmerkingen, weetjes, pluimpjes ed, terecht kunnen....
ledenvertegenwoordiger@xrover.be of bestuur@xrover.be

Als je een idee hebt dat je wil zien of wil veranderen in de nieuwsbrief, laat maar weten.

Schrijf eens een verslagje van iets Land Rover gerelateerd (je reis, onderhoud van de wagen, waarom Land Rover, deelname aan een activiteit, …) en stuur het ons door. Eeuwige roem zal je deel zijn.
Als je kan, spring even bij op een activiteit (even helpen op de middagstop, afwassen, BBQ aansteken, opruimen, …)
Vele handen maken licht werk.
Zijn er mensen die interesse hebben om iets gestructureerder de club bij te staan (bvb als lid van eventteam,), laat het ons weten. Voordeel is dat je niet elke maand op de bestuursvergadering wordt verwacht :D

Als iemand zich geroepen voelt om het bestuur te versterken, weest welgekomen!

def 90 td5

wo 20 sep 2017, 23:42
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Run Xrover zoals een bedrijf! .... met 1 groot verschil , er is geen winstbejag en mag er ook niet zijn ie vzw

Bekijk waar jullie (te)grote kosten zitten , en waar kan en moet gesnoeid worden

Mjjn inziens is het niet opportuun om dergelijke grote vrachtwagen in te zetten om voor 30man wat hamburgers te bakken ed....
Dat ding kost hopen geld , aankoop , onderhoud , verzekering , verbruik en tax

Overal waar jullie gaan is er horeca ,laat die mensen leven en gun hun iets , men zal blij zijn jullie te zien komen , op reizen kreeg ik meerder keren het bedankje dat onze passage een welgekomen financieele input was voor het gezin tijdens een langdurende winter
Zie bijvoorbeeld de traditie met de trip van Jan(gel) in de Sossa , loopt fantastisch en voor weinig geld
Zij die er reeds waren en beleefden weten dat dit fantastisch is , geen vrijwilligers nodig ,geen tent , geen gedoe , geen vrachtwagen !

Ik organiseer regelmatig , onder vrienden , buitenlandse trips en heb nog nooit meer dan mijn eigen spullen meegenomen of ik kookhandeling uitgevoerd , en dat gaat prima , en voor een prijs die kan wedijveren met hetgeen Xrover vraagt voor een evenement
Ik ga goedkoper naar Frankrijk met overnachting in mooie hotels en goed eten dan Xrover naar Polen
Ik heb geen winstbejag (mag ookniet),iedereen betaald rechstreeks , Xrover ook niet als vzw

Ik had onlangs nog een dagevenement ve andere autoclub.... ook daar moesten de mensen van de club niets doen inzake eten maken of werken , er waren foodtrucks (handig)
Garage nam een traiteur voor het ontbijt en sponserde voor een stuk....slim gezien , klanten plezieren en verkoop aanwakkeren - goede samenwerking met commercieele agenten is een must
De hele dag was super georganiseerd , er waren 90 autos en iedereen betaalde slechts 10euro per wagen
Geen tent , geen vrachtwagen was nodig
Club zorgde gewoon voor roadbook

Idem voor info avonden ....zorg dat er verkocht kan worden , laat handelaren komen ....indien verkoop komen ze met plezier terug - zo werkt het nu eenmaal

Het is allemaal niet gemakkelijk natuurlijk , maar het kan
Denken met een commercieele geest kan helpen , neem een boekhouder of een financieel expert onder de arm en u zal zien dat oa de vrachtwagen te zwaar weegt op de balans van de club

U schrijft dagritten een probleem
Ik zie organisaties zoals greenlane adventure , bywayman , globe adventures floreren en veel succes boeken met hun dagritten , ik zei het al eerder - neem hun daarvoor onder de arm , laat hun prijs maken voor 20 autos.... goede prijs en beide partijen tevreden , club zorgt voor mensen die deelnemen , niets meer

Thomas

vr 22 sep 2017, 22:21
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Thomasdebock schreef:
U schrijft dagritten een probleem
Ik zie organisaties zoals greenlane adventure , bywayman , globe adventures floreren en veel succes boeken met hun dagritten , ik zei het al eerder - neem hun daarvoor onder de arm , laat hun prijs maken voor 20 autos.... goede prijs en beide partijen tevreden , club zorgt voor mensen die deelnemen , niets meer

Thomas

Hier ben ik het niet mee eens. Die organisaties zullen enkel de prijs opdrijven.
Wat die mannen kunnen, kan de club minstens even goed.
Ik denk vooral dat roadbooks/dagritten in Vlaanderen moeilijker worden, in Noord Frankrijk en Nederland (Noord Brabant) kan het nog wel!
Maar Noord Frankrijk is al wat verder weg, je kan dat nog moeilijk op 1 dag organiseren.
Ondanks wat velen denken, kan je in Wallonië ook nog mooie ritten rijden.

Ik weet niet of de club verplicht is om alles aan te vragen, of vanaf hoeveel deelnemers?
Belgium4x4 bv heeft nog nooit iets aangevraagd.
Misschien is het verstandiger om meerdere roadbooks te organiseren maar telkens met minder auto's, zodanig dat je niets hoeft aan te vragen want ik denk dat dat juist de moeilijkheid is ?

za 23 sep 2017, 08:21
Profiel WWW
xrover member

Antwoord met een citaat
Hier ben ik het niet mee eens. Die organisaties zullen enkel de prijs opdrijven.
Wat die mannen kunnen, kan de club minstens even goed.
Ik denk vooral dat roadbooks/dagritten in Vlaanderen moeilijker worden, in Noord Frankrijk en Nederland (Noord Brabant) kan het nog wel!
Maar Noord Frankrijk is al wat verder weg, je kan dat nog moeilijk op 1 dag organiseren.
Ondanks wat velen denken, kan je in Wallonië ook nog mooie ritten rijden.

Ik weet niet of de club verplicht is om alles aan te vragen, of vanaf hoeveel deelnemers?
Belgium4x4 bv heeft nog nooit iets aangevraagd.
Misschien is het verstandiger om meerdere roadbooks te organiseren maar telkens met minder auto's, zodanig dat je niets hoeft aan te vragen want ik denk dat dat juist de moeilijkheid is ?[/quote]

Klopt Christiaan.... alleen waarom gebeurd het dan niet? ....omdat je daar mensen voor nodig hebt die er tijd willen in steken etc
Vrijwillig is allemaal goed....alleen blijft het allemaal niet duren helaas
En ja , juist! Minder autos toelaten is een goed idee

za 23 sep 2017, 17:41
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik rijd af en toe roadbooks georganiseerd door een ondertussen wel gekende hollander, en die houdt dat altijd klein, max 15 a 20 wagens, in kleine groepjes vertrekken om het kwartier of half uur. Die vraagt ook niks aan, als je ziet dat je over niemand zijn eigendom rijdt of illegaal rijdt kan dat toch perfect. Vertrek en aankomst is atijd in een Brasserie of taverne.
Halverwegen wacht die iedereen op voor een eet stop met nen grote kastrol soep, sandwichen, beleg, drank en koeken van de lidl, da moet nie te veel kosten, of organiseer halfweg of als afsluiter nen bbq, iedereen brengt zijn materiaal , vuur en eten mee. Is toch plezant?
En Kan niet iedereen mee op de rit, pech, dan geef je de volgende keer voorang aan die personen.
De persoon over wie ik het heb steekt roadbooks, weekends, in Nederland, Frankrijk, Portugal etc ineen naar gelang van de wens van de groep. Neem idd die mannen onder de arm als je het zelf niet kan. Ik zou de nadruk terug proberen te leggen op RIJDEN.

za 23 sep 2017, 18:52
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Bitter weinig reactie hier.

Ik weet dat het moeilijk is om voor iedereen goed te doen ...
Toch nog een bedenking: voor mij hoeft een roadbook niet met een thema zoals nu bv CYH en Halloween RBs.
Liever gewoon rijden zonder meer.

vr 06 okt 2017, 11:51
Profiel WWW
xrover member

Antwoord met een citaat
nielsc schreef:
Neem idd die mannen onder de arm als je het zelf niet kan.

Waarom zou je dat doen? Dan kan de club evengoed ophouden te bestaan.
Club kan dat evengoed zelf doen.

nielsc schreef:
Ik zou de nadruk terug proberen te leggen op RIJDEN.
Helemaal mee eens!

vr 06 okt 2017, 11:55
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
christiaan schreef:
nielsc schreef:
Neem idd die mannen onder de arm als je het zelf niet kan.

Waarom zou je dat doen? Dan kan de club evengoed ophouden te bestaan.
Club kan dat evengoed zelf doen.

nielsc schreef:
Ik zou de nadruk terug proberen te leggen op RIJDEN.
Helemaal mee eens!

Klopt, akkoord, maar dan moet je iemand hebben die hier ook de tijd graag in wil steken, ik ben niet zo goed op de hoogte vd situatie, leden en bestuur van de club, dus weet niet of ze volk hebben om dat te doen.

vr 06 okt 2017, 14:27
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Inderdaad geen reactie.....
Foei

vr 06 okt 2017, 17:01
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Thomasdebock schreef:
Foei

misschien omdat de meesten vinden dat de club goed bezig is :|

vr 06 okt 2017, 20:02
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
misschien omdat de meesten vinden dat de club goed bezig is :|[/quote]

Waarom dan de vraagstelling?

vr 06 okt 2017, 20:07
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
DEVLEE schreef:
Thomasdebock schreef:
Foei

Dan mogen die dat toch ook laten weten!

vr 06 okt 2017, 21:21
Profiel WWW
xrover member

Antwoord met een citaat
awel , ik vind dat de xrover club héél goed bezig is !!!!!!!!!!!! :D :D :D

zo 08 okt 2017, 18:09
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Thomasdebock schreef:

Laatst bijgewerkt door DEVLEE op zo 08 okt 2017, 18:17, in totaal 1 keer bewerkt.

zo 08 okt 2017, 18:11
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Thomasdebock schreef:

misschien om zeker te zijn dat ze goed bezig zijn :mrgreen:

zo 08 okt 2017, 18:13
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
DEVLEE schreef:
awel , ik vind dat de xrover club héél goed bezig is !!!!!!!!!!!! :D :D :D

Voila da's er al ene sé, nu de rest nog! :mrgreen:

zo 08 okt 2017, 20:10
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Ben er niet zoveel, maar als we deelnemen lijkt me alles wel in orde. Eten is lekker, roadbookskes mogen wat meer maar is misschien wel moeilijk in deze tijd. LandroverLimburg had een tijd geleden ook een roadbook georganiseerd samen met Roadbook4x4, nu Roadbook Experience. Club legde 10 euro per voertuig bij, rest moest je zelf betalen. Infoavonden leuk en leerrijk. Initiatieven van clubleden (oa Jangel met fabriekbezoek, sorrie voor diegene die ik vergeet) toejuichen en ondersteuning geven.

ma 09 okt 2017, 07:19
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Tot wel 2x toe wordt mijn naam genoemd in dit topic, 2x in positieve zin.
Dankuwel Thomas, dankuwel Defender 1804, dat pleziert uitermate.
Ik voel mij dus - moreel - verplicht om ook te antwoorden in dit topic, niettegenstaande ik mij voorgenomen had om enkel te lezen en te zwijgen.

We hebben met vrijwilligers te doen, werken belangeloos, gratis en vrijblijvend, dus laat ons eerst zéér dankbaar zijn, dus JA de club is goed bezig.
Ik geef bestuur graag een dikke welverdiende 7 op 10, geslaagd dus, geen "voldoening", wel een "onderscheiding", maar - en nu moet ik even aan mijn overleden moeder denken - 7 kan véél véél véél beter.
8, 9 en 10 daar gaan we toch voor? Niet?

Voor de goede orde en om alle misverstanden te vermijden, onderstaande punten van (opbouwende)kritiek hoorde ik ook hier en daar van leden op treffens en/of las ik in pb of forum.
Het is dus niet mijn PERSOONLIJKE kritiek die ik hier ventileer, wel een kleine samenvatting van wat ik hier en daar sprokkelde.

Laat ons beginnen met voor 8 of "grote onderscheiding" te gaan . . .
Jongens, minder nadruk op eten, meer op RIJDEN, sinds ik lid ben ben ik 15 kg bijgekomen.
Ik denk dat velen onder ons een Defender, Disco, Series kochten om te sleutelen, te rijden, niet om te eten.
Ik denk/vrees dat velen met mij akkoord gaan zijn.

Laat ons zelfs proberen voor een 9 of "grootste onderscheiding" te gaan . . .
Ja, opnieuw kom ik op RIJDEN uit, gezien het in Belgenland moeilijker wordt moeten we ons toeleggen op de buurlanden.
Gezien de buurlanden wat verder zijn, zijn we dus genoodzaakt om ons toe te leggen op meerdaagsen, en wanneer doe je meerdaagsen?
Juist, op de verlengde week-ends.
Club moet dus patent nemen op ALLE verlengde week-ends, PUNT.
Zegde ik reeds aan bestuur, ze horen zeer goed maar luisteren zo slecht.

En we doen er een schepje boven op, waarom geen 10 . . . The sky is the limit.
Een clubvakantie, richting Hannibal, contacteer Club Des Aigles, (France Provence) ze gaan ons daar met open armen ontvangen.
Ge kunt toch niet elk jaar opnieuw Polen doen met drie man en een paardenkop.

Spelletjes spelen in Lokeren (ik noem het koppeling smoren) verkleedpartijen (Haloween) en discriminerend vrouwenroadbook zijn niet direct mijn ding,
OK ik ga kijken (Lokeren) omdat het niet ver is, ik rijd mee (Haloween) omdat ik graag eens buitenkom, ik blijf - met spijt - thuis (vrouwenroadbook) omdat mijn borstjes nog steeds ondermaats zijn.
Mijn vraag betreffende vrouwenroadbook werd n.b. in 2014 nooit beantwoord.

Dat brengt ons op volgende punt . . .
Punten verliest de club in communicatie, veel punten, ja vandaag - eigenlijk ben ik zwaar ontgoocheld - lees ik in dit topic NIET 1 REACTIE van bestuur.
Dood, stil, geruisloos . . .
Vraag is, lezen ze wel mee, INTERESSEERT onze mening hun wel?
Sam, stamp op hun ballen. BEVEL.

Gezien de clubplanning 2018 nog niet gekend is heb ik voor zekerheid gekozen en Hemelvaart 2018 reeds elders gereserveerd.
Spijtig, zou WEER een mooi clubweek-end kunnen zijn.
Marcanterra bvb gecombineerd met een roadbook heen, gecombineerd met Lokerse spelletjes ter plaatse, gecombineerd met retourroadbook of toeristische uitstap.
De dames van het vrouwenroadbook mogen dan bikinietje meebrengen, er is daar een mooi warm (te warm) zwembad.
Hotelletje vlakbij voor de hotelslapers, plaats voor camion en caravan, daktentslapers komen ook aan hun trekken.
Beetje sleutelen, wat cardans smeren, straffe verhalen.
Wat zeg je? Duur? Verkoop Defender en koop Peugeootje (nu verkrijgbaar met 3-cilindertje)

Sam ik PB'de U 5 maand geleden met opmerkingen, suggesties over topic 2016-2017 (ja ja 2016 staat er nog steeds).
Tot op heden werd niet 1 van mijn suggesties-opmerkingen-vragen beantwoord en/of uitgevoerd. Niet één.
Waarom Sam, Waarom. Was amper klein half uurtje werk en zou de leesbaarheid van jullie topic VEEL verhogen.

Dürler, club waarom boycotten jullie Dürler, door A niet aanwezig te zijn met de clubtent, door B net DIE dag CCC te leggen.
Waarom?
Niettegenstaande de boycot ga ik elk jaar, telkenmale schitterend week-end met tof roadbook.

Strandrace Oostende, ook hier mijn vraag, waarom die boycot het was MEERMAALS een mooie leuke dag EXCLUSIEF voor 15 Xrover-leden.
Topic afsluiten was dus echt NIET nodig, Rudolf kwam daardoor echt niet in gevaar.
Karma, uitgerekend dat jaar werd Rudolf zelfs afgelast, ik noteer dat God dus meeleest.
God straft, altijd, soms laat, maar ALTIJD. Schreef er mij toen eentje in PB.

Dirk, voorzitter, uw vrouw vraagt mij suggesties voor Hemelvaart 2015, ik werk 4 suggesties uit, de ene al beter dan de andere, U heeft ze NIET ter sprake gebracht op de bestuursvergadering,
Ik was zwaar ontgoocheld, niet omdat je ze niet uitvoerde, dat is uw recht, maar WEL omdat je ze niet besprak in bestuur. (Ik toetste bij Gordon, hij viel uit de lucht.)
Waarom vraag je dan mijn mening als je ze niet bespreekt met anderen?
Erger nog, bewuste week-end gingen jullie op stap ZONDER de leden, enkel met bestuur lazen we op FB, Ik zou dat niet doen, ik - en ik niet alleen - vond dat zeer pijnlijk . . . .

Boekje
Veel tik- en typefouten en splitsingsfouten.
Ik stelde voor om mij de PDF te bezorgen, ik lees het rap eens na - het is tenslotte deel van mijn vak - en jullie boekje ziet er iets beter uit.
1x deden jullie dat, dan niet meer, waarom?

Samengevat:
JA de club is goed bezig.
JA de club kan VEEEEEL beter.
Met dank aan mijn moeder die mij een zéér kritische maar toch positieve attitude meegaf.

Om met een spreuk - van wie zou die wel komen - te eindigen.
WIE ZIJN KIND BEMINT SPAART DE ROEDE NIET.

Laatst bijgewerkt door Tornado-Jangel op ma 09 okt 2017, 11:49, in totaal 2 keer bewerkt.

ma 09 okt 2017, 08:11
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Tornado-Jangel schreef:
Tot wel 2x toe wordt mijn naam genoemd in dit topic, 2x in positieve zin.
Dankuwel Thomas, dankuwel Defender 1804, dat pleziert uitermate.
Ik voel mij dus - moreel - verplicht om ook te antwoorden in dit topic, niettegenstaande ik mij voorgenomen had om enkel te lezen en te zwijgen.

We hebben met vrijwilligers te doen, werken belangeloos, gratis en vrijblijvend, dus laat ons eerst zéér dankbaar zijn, dus JA de club is goed bezig.
Ik geef bestuur graag een dikke welverdiende 7 op 10, geslaagd dus, geen "voldoening", wel een "onderscheiding", maar - en nu moet ik even aan mijn overleden moeder denken - 7 kan véél véél véél beter.
8, 9 en 10 daar gaan we toch voor? Niet?

Voor de goede orde en om alle misverstanden te vermijden, onderstaande punten van (opbouwende)kritiek hoorde ik ook hier en daar van leden op treffens en/of las ik in pb of forum.
Het is dus niet mijn PERSOONLIJKE kritiek die ik hier ventileer, wel een kleine samenvatting van wat ik sprokkelde.

Laat ons beginnen met voor 8 of "grote onderscheiding" te gaan . . .
Jongens, minder nadruk op eten, meer op RIJDEN, sinds ik lid ben ben ik 15 kg bijgekomen.
Ik denk dat velen onder ons een Defender, Disco, Series kochten om te sleutelen, te rijden, niet om te eten.
Ik denk/vrees dat velen met mij akkoord gaan zijn.

Laat ons zelfs proberen voor een 9 of "grootste onderscheiding" te gaan . . .
Ja, opnieuw kom ik op RIJDEN uit, gezien het in Belgenland moeilijker wordt moeten we ons toeleggen op de buurlanden.
Gezien de buurlanden wat verder zijn, zijn we dus genoodzaakt om ons toe te leggen op meerdaagsen, en wanneer doe je meerdaagsen?
Juist, op de verlengde week-ends.
Club moet dus patent nemen op ALLE verlengde week-ends, PUNT.
Zegde ik reeds aan bestuur, ze horen zeer goed maar luisteren zo slecht.

En we doen er een schepje boven op, waarom geen 10 . . . The sky is the limit.
Een clubvakantie, richting Hannibal, contacteer Club Des Aigles, ze gaan ons met open armen ontvangen.
Ge kunt toch niet elk jaar opnieuw Polen doen met drie man en een paardenkop.

Spelletjes spelen in Lokeren (ik noem het koppeling smoren) verkleedpartijen (Haloween) en discriminerend vrouwenroadbook zijn niet direct mijn ding,
OK ik ga kijken (Lokeren) omdat het niet ver is, ik rijd mee (Haloween) omdat ik graag eens buitenkom, ik blijf - met spijt - thuis (vrouwenroadbook) omdat mijn borstjes nog steeds ondermaats zijn.
Mijn vraag betreffende vrouwenroadbook werd n.b. in 2014 nooit beantwoord.

Dat brengt ons op volgende punt . . .
Punten verliest de club in communicatie, veel punten, ja vandaag - eigenlijk ben ik zwaar ontgoocheld - lees ik in dit topic NIET 1 REACTIE van bestuur.
Dood, stil, geruisloos . . .
Vraag is, lezen ze wel mee, INTERESSEERT onze mening hun wel?
Sam, stamp op hun ballen. BEVEL.

Gezien de clubplanning 2018 nog niet gekend is heb ik voor zekerheid gekozen en Hemelvaart 2018 reeds elders gereserveerd.
Spijtig, zou WEER een mooi clubweek-end kunnen zijn.
Marcanterra bvb gecombineerd met een roadbook heen, gecombineerd met Lokerse spelletjes ter plaatse, gecombineerd met retourroadbook of toeristische uitstap.
De dames van het vrouwenroadbook mogen dan bikinietje meebrengen, er is daar een mooi warm (te warm) zwembad.
Hotelletje vlakbij voor de hotelslapers, plaats voor camion en caravan, daktentslapers komen ook aan hun trekken.
Beetje sleutelen, wat cadans smeren, straffe verhalen.
Wat zeg je? Duur? Verkoop Defender en koop Peugeootje (nu verkrijgbaar met 3-cilindertje)

Sam ik PB'de U 5 maand geleden met opmerkingen, suggesties over topic 2016-2017 (ja ja 2016 staat er nog steeds).
Tot op heden werd niet 1 van mijn suggesties-opmerkingen-vragen beantwoord en/of uitgevoerd. Niet één.
Waarom Sam, Waarom. Was amper klein half uurtje werk en zou de leesbaarheid van jullie topic VEEL verhogen.

Dürler, club waarom boycotten jullie Dürler, door A niet aanwezig te zijn met de clubtent, door B net DIE dag CCC te leggen.
Waarom?
Niettegenstaande de boycot ga ik elk jaar, telkenmale schitterend week-end met tof roadbook.

Strandrace Oostende, ook hier mijn vraag, waarom die boycot het was MEERMAALS een mooie leuke dag EXCLUSIEF voor 15 Xrover-leden.
Topic afsluiten was dus echt NIET nodig, Rudolf kwam daardoor echt niet in gevaar.
Karma, uitgerekend dat jaar werd Rudolf zelfs afgelast, ik noteer dat God dus meeleest.
God straft, altijd, soms laat, maar ALTIJD. Schreef er mij toen eentje in PB.

Dirk, voorzitter, uw vrouw vraagt mij suggesties voor Hemelvaart 2015, ik werk 4 suggesties uit, de ene al beter dan de andere, U heeft ze NIET ter sprake gebracht op de bestuursvergadering,
Ik was zwaar ontgoocheld, niet omdat je ze niet uitvoerde, dat is uw recht, maar WEL omdat je ze niet besprak in bestuur. (Ik toetste bij Gordon, hij viel uit de lucht.)
Waarom vraag je dan mijn mening als je ze niet bespreekt met anderen?
Erger nog, bewuste week-end gingen jullie op stap ZONDER de leden, enkel met bestuur lazen we op FB, Ik zou dat niet doen, ik - en ik niet alleen - vond dat zeer pijnlijk . . . .

Boekje
Veel tik- en typefouten en splitsingsfouten.
Ik stelde voor om mij de PDF te bezorgen, ik lees het rap eens na - het is tenslotte deel van mijn vak - en jullie boekje ziet er iets beter uit.
1x deden jullie dat, dan niet meer, waarom?

Samengevat:
JA de club is goed bezig.
JA de club kan VEEEEEL beter.
Met dank aan mijn moeder die mij een zéér kritische maar toch positieve attitude meegaf.

Om met een spreuk - van wie zou die wel komen - te eindigen.
WIE ZIJN KIND BEMINT SPAART DE ROEDE NIET.

Ik kan het zelf niet beter weergeven, volledig akkoord , pluim voor de goede verwoording Jan

ma 09 okt 2017, 11:20
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
De beste stuurlui staan altijd aan wal.... :-)

Wie het zo goed kan zeggen en beamen zou zelf in het organiserend bestuurt moeten stappen....

just my 2 cents...

ma 09 okt 2017, 16:55
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Sam L schreef:
- Feedback en ideeën
Wat is goed, wat minder, wat doen we te veel, wat te weinig. Leggen we jullie teveel in de watten, of te weinig.

stefTD4 schreef:
De beste stuurlui staan altijd aan wal.
Wie het zo goed kan zeggen en beamen zou zelf in het organiserend bestuurt moeten stappen..

Sam, best de vraag niet stellen jongen . . . . .
Want jullie kunnen tegen het antwoord niet.

Over en out wat mij betreft.

Laatst bijgewerkt door Tornado-Jangel op di 10 okt 2017, 08:59, in totaal 1 keer bewerkt.

ma 09 okt 2017, 17:35
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende