Het is nu ma 17 dec 2018, 09:50

Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Xrover, onderweg naar ... 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Tornado-Jangel schreef:
Tot wel 2x toe wordt mijn naam genoemd in dit topic, 2x in positieve zin.
Dankuwel Thomas, dankuwel Defender 1804, dat pleziert uitermate.
Ik voel mij dus - moreel - verplicht om ook te antwoorden in dit topic, niettegenstaande ik mij voorgenomen had om enkel te lezen en te zwijgen.

We hebben met vrijwilligers te doen, werken belangeloos, gratis en vrijblijvend, dus laat ons eerst zéér dankbaar zijn, dus JA de club is goed bezig.
Ik geef bestuur graag een dikke welverdiende 7 op 10, geslaagd dus, geen "voldoening", wel een "onderscheiding", maar - en nu moet ik even aan mijn overleden moeder denken - 7 kan véél véél véél beter.
8, 9 en 10 daar gaan we toch voor? Niet?

Voor de goede orde en om alle misverstanden te vermijden, onderstaande punten van (opbouwende)kritiek hoorde ik ook hier en daar van leden op treffens en/of las ik in pb of forum.
Het is dus niet mijn PERSOONLIJKE kritiek die ik hier ventileer, wel een kleine samenvatting van wat ik hier en daar sprokkelde.

Laat ons beginnen met voor 8 of "grote onderscheiding" te gaan . . .
Jongens, minder nadruk op eten, meer op RIJDEN, sinds ik lid ben ben ik 15 kg bijgekomen.
Ik denk dat velen onder ons een Defender, Disco, Series kochten om te sleutelen, te rijden, niet om te eten.
Ik denk/vrees dat velen met mij akkoord gaan zijn.

Laat ons zelfs proberen voor een 9 of "grootste onderscheiding" te gaan . . .
Ja, opnieuw kom ik op RIJDEN uit, gezien het in Belgenland moeilijker wordt moeten we ons toeleggen op de buurlanden.
Gezien de buurlanden wat verder zijn, zijn we dus genoodzaakt om ons toe te leggen op meerdaagsen, en wanneer doe je meerdaagsen?
Juist, op de verlengde week-ends.
Club moet dus patent nemen op ALLE verlengde week-ends, PUNT.
Zegde ik reeds aan bestuur, ze horen zeer goed maar luisteren zo slecht.

En we doen er een schepje boven op, waarom geen 10 . . . The sky is the limit.
Een clubvakantie, richting Hannibal, contacteer Club Des Aigles, (France Provence) ze gaan ons daar met open armen ontvangen.
Ge kunt toch niet elk jaar opnieuw Polen doen met drie man en een paardenkop.

Spelletjes spelen in Lokeren (ik noem het koppeling smoren) verkleedpartijen (Haloween) en discriminerend vrouwenroadbook zijn niet direct mijn ding,
OK ik ga kijken (Lokeren) omdat het niet ver is, ik rijd mee (Haloween) omdat ik graag eens buitenkom, ik blijf - met spijt - thuis (vrouwenroadbook) omdat mijn borstjes nog steeds ondermaats zijn.
Mijn vraag betreffende vrouwenroadbook werd n.b. in 2014 nooit beantwoord.

Dat brengt ons op volgende punt . . .
Punten verliest de club in communicatie, veel punten, ja vandaag - eigenlijk ben ik zwaar ontgoocheld - lees ik in dit topic NIET 1 REACTIE van bestuur.
Dood, stil, geruisloos . . .
Vraag is, lezen ze wel mee, INTERESSEERT onze mening hun wel?
Sam, stamp op hun ballen. BEVEL.

Gezien de clubplanning 2018 nog niet gekend is heb ik voor zekerheid gekozen en Hemelvaart 2018 reeds elders gereserveerd.
Spijtig, zou WEER een mooi clubweek-end kunnen zijn.
Marcanterra bvb gecombineerd met een roadbook heen, gecombineerd met Lokerse spelletjes ter plaatse, gecombineerd met retourroadbook of toeristische uitstap.
De dames van het vrouwenroadbook mogen dan bikinietje meebrengen, er is daar een mooi warm (te warm) zwembad.
Hotelletje vlakbij voor de hotelslapers, plaats voor camion en caravan, daktentslapers komen ook aan hun trekken.
Beetje sleutelen, wat cardans smeren, straffe verhalen.
Wat zeg je? Duur? Verkoop Defender en koop Peugeootje (nu verkrijgbaar met 3-cilindertje)

Sam ik PB'de U 5 maand geleden met opmerkingen, suggesties over topic 2016-2017 (ja ja 2016 staat er nog steeds).
Tot op heden werd niet 1 van mijn suggesties-opmerkingen-vragen beantwoord en/of uitgevoerd. Niet één.
Waarom Sam, Waarom. Was amper klein half uurtje werk en zou de leesbaarheid van jullie topic VEEL verhogen.

Dürler, club waarom boycotten jullie Dürler, door A niet aanwezig te zijn met de clubtent, door B net DIE dag CCC te leggen.
Waarom?
Niettegenstaande de boycot ga ik elk jaar, telkenmale schitterend week-end met tof roadbook.

Strandrace Oostende, ook hier mijn vraag, waarom die boycot het was MEERMAALS een mooie leuke dag EXCLUSIEF voor 15 Xrover-leden.
Topic afsluiten was dus echt NIET nodig, Rudolf kwam daardoor echt niet in gevaar.
Karma, uitgerekend dat jaar werd Rudolf zelfs afgelast, ik noteer dat God dus meeleest.
God straft, altijd, soms laat, maar ALTIJD. Schreef er mij toen eentje in PB.

Dirk, voorzitter, uw vrouw vraagt mij suggesties voor Hemelvaart 2015, ik werk 4 suggesties uit, de ene al beter dan de andere, U heeft ze NIET ter sprake gebracht op de bestuursvergadering,
Ik was zwaar ontgoocheld, niet omdat je ze niet uitvoerde, dat is uw recht, maar WEL omdat je ze niet besprak in bestuur. (Ik toetste bij Gordon, hij viel uit de lucht.)
Waarom vraag je dan mijn mening als je ze niet bespreekt met anderen?
Erger nog, bewuste week-end gingen jullie op stap ZONDER de leden, enkel met bestuur lazen we op FB, Ik zou dat niet doen, ik - en ik niet alleen - vond dat zeer pijnlijk . . . .

Boekje
Veel tik- en typefouten en splitsingsfouten.
Ik stelde voor om mij de PDF te bezorgen, ik lees het rap eens na - het is tenslotte deel van mijn vak - en jullie boekje ziet er iets beter uit.
1x deden jullie dat, dan niet meer, waarom?

Samengevat:
JA de club is goed bezig.
JA de club kan VEEEEEL beter.
Met dank aan mijn moeder die mij een zéér kritische maar toch positieve attitude meegaf.

Om met een spreuk - van wie zou die wel komen - te eindigen.
WIE ZIJN KIND BEMINT SPAART DE ROEDE NIET.

Jan, Zeker niet mee inzitten. Zij die u kennen weten dat je het goed bedoelt en al het beste wenst voor de club. En...... ze moesten toch weten dat ze van u een oprechte en directe analyse mochten verwachten.

ma 09 okt 2017, 19:04
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
De club kan altijd beter doen :D dan de 7 op 10 van Jan
Ik ging voor de tweede keer mee naar Polen, waarschijnlijk was ik misschien de paardenkop, maar toch reuze week beleefd met nieuwe gezichten dan het jaar voorheen. Zij die er nog niet mee gingen kunnen alleen maar praten en vertellen ,over van horen zeggen wat een andere die niet mee ging, kwam zeggen tegen een die ook nog nooit mee ging.
Zij die nog niet mee gingen kennen het terrein al beter,van horen vertellen, dan wij die wel al mee zijn gegaan . Dan zijn er de vertellers over het is er alleen maar brakken met je Land Rover, wel Land Rover club West Vlaanderen was er ook samen met ons, allemaal op AT bandjes. Die mensen hadden een heel aangename week met ons zonder hun Land Rovers de duivel aan te doen.
Deze zomer prachtige offroad trip gedaan naar Oekraïne, ik zit niet in bestuur ook andere reis genoten niet, behalve de voorzitter.
Beach race werd ik niet geboycot door xrover, wel uitgesloten omwille van rascime door mijn Bulgaarse nummerplaat :mrgreen:
RUDOLF rit weerom nieuwe gezichten leren kennen en leuke roadbook gereden de eerste test voor mijn Disco2
Grote probleem is dat velen alleen maar offroad rijden achter hun PC omdat ze ook moeder de vrouw en de kids thuis quality time moeten bezorgen, terecht ,dus daarom ieder verlengd weekend iets organiseren is utopie.
Telkens ik iets schrijf over de offroad mogelijkheden in Bulgarije ,Roemenië ,.... komt alleen maar de reactie das veel te ver.
Jammer er is meer dan alleen maar Frankrijk om te gaan greenlanen .
Ik ga heel vaak naar offroad evenementen, maar weinigen van jullie kom ik daar tegen.
Weekend van 27 oktober ga ik naar Normandië voor 4x4 spektakel wie zie ik daar van jullie?
Ik ken de Jan ondertussen al enkele jaren, oude grijsaard met hoekje af maar toffe kerel, dus ik begrijp zijn uitleg wel.
Helaas voor iedereen kan een club nooit goed doen, maar voor mij doen ze het zeker goed genoeg.

PS wie wil volgende zomer mee voor tiendaagse trip door de Karpaten in Oekraïne, niet allemaal tegelijk toezeggen he want is maar plaats voor 3 en een paardenkop :mrgreen:

1991 RRC 5d
Vreemd gegaan 2017 Mitsubishi Pajero

ma 09 okt 2017, 20:19
Profiel

Antwoord met een citaat
stefTD4 schreef:
De beste stuurlui staan altijd aan wal.... :-)
Wie het zo goed kan zeggen en beamen zou zelf in het organiserend bestuur moeten stappen....
just my 2 cents...

:D
Naar mijn aanvoelen is dat een beetje kort door de bocht, maar daarvoor dient die smiley zekers?
Ik vermoed dat Jan na 10 keer zijn tong te draaien dan toch zijn schrijfsel plaatste, wat uiteindelijk het opzet is van dit topic. Niet op de pianist schieten dus...
@Jan: dat bestuur niet reageert: LandyK geeft toch antwoord? Bestuur moet toch niet direct op elke post weerwoord doen, ik vermoed dat ze met argusogen dit topic aan het volgen zijn. Geef ze efkes tijd om alles door te kauwen, de rest volgt wel.

On topic: met een klein bestuur worden toch een aantal mooie (dag)evenementen opgezet, het kan altijd meer/beter natuurlijk - maar daar moet logistiek aan kunnen beantwoord worden. Daar spant het schoentje natuurlijk... je moet volk hebben om te organiseren, maar ook deelnemers (zie CCC, zelfs de collega's moeten RB afschaffen). Dat vind ik ook het mooie aan dit topic: leden krijgen naast de gewone kanalen ook op forum kans hun wensen kenbaar te maken.
Misschien kan er eventueel aangesloten worden bij Durler / Marquenterre /... zoals Jan aangeeft, maar dat zijn de klemtonen die het bestuur wil/moet leggen. Daarenboven is het aan de leden om aan te geven dat ze iets dergelijks ook willen! En natuurlijk aan het bestuur om het te horen (misschien kunnen ze hier in tijden van snelle communicatiemiddelen toch een teken van leven geven als er een voorstel/vraag al dan niet zal besproken worden)

di 10 okt 2017, 07:11
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
All
Eindelijk eens een beetje tijd voor een antwoord ,sorry voor het wachten .
Wat betreft de vrachtwagen ,nee die willen we niet meer missen .
Waarom ,begin maar alles mee te sleuren en koel te houden ,,,
Moet dat allemaal mee ,nee maar het is wel iets dat we onze leden kunnen bieden dank zij de sponsors die er op vermeld staan .
Vaste kosten ,deze vallen nog goed mee .

Infoavonden ,zeer leuk maar soms jammer van de lage opkomst .
sprekers mogen zeker producten verkopen ,maar gepaste onderwerpen vinden is niet altijd simpel .

Waarom de vraagstelling over dit alles ,op deze manier kunnen we kijken waar we verder moeten naartoe werken .
We zitten momenteel met ongeveer 220 leden en voor iedereen het ideale uitwerken dat lukt zeker niet ,dat weten en beseffen wij ook maar al te goed .

Er word bij ons inderdaad wel graag goed eten gemaakt ,maar ik heb daar zeker nog geen commentaar op gekregen tijdens de evenementen
en je bent nooit verplicht om het op te eten (grapje)

Alle verlengde weekends aandoen is zeker onmogelijk ,ook wij hebben nog een gezinsleven buiten de club .

Dit ene jaar viel inderdaad de strandrace samen met een Xrover evenement en de regel was toen nog dat we geen reclame maakten voor een ander evenement als dit op de zelfde dag viel .
Dit is ondertussen bijgewerkt (maar regels zijn er nu eenmaal om te volgen )

En ja ik vergeet soms ook wel eens iets sorry daarvoor ,maar wie niets doet kan ook niets verkeert doen zegt men altijd .

Ons magazine ,daar zijn we zeker nog fier op ,ok we zijn wel verminderd naar tweemaal per jaar ,maar we kijken er toch altijd naar uit .
Dat er misschien nog enkele foutjes instaan dat kan zijn nochtans doen de mensen ook hier meer dan hun best om dit te voorkomen .
Er zijn meerdere mensen die de teksten nazien en een foutje is da erg ?? ik vind alvast van niet .

Ik appreciëer jullie reacties zeker ,daarvoor hebben we ook dit topic geopend ,maar vergeet ook niet dat wij als bestuur niet stil zitten achter de schermen
om voor jullie van alles in elkaar te boksen en helpende handen steeds welkom zijn .
We kijken al uit naar jullie verdere reacties

Mvg Dirk Verdegem
Voorzitter Xrover

di 10 okt 2017, 21:52
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Weet je wat een goed idee zou zijn?
Organiseer een (anonieme)enquete
De meeste bedrijven doen dit NA evenementen,cursussen etc...

En luister dan naar de uitkomsten!

Je kan alleen maar groeien en beter worden door goed te luisteren naar de klanten/leden in dit geval

wo 11 okt 2017, 06:56
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Geert_DCPU schreef:
stefTD4 schreef:
De beste stuurlui staan altijd aan wal.... :-)
Wie het zo goed kan zeggen en beamen zou zelf in het organiserend bestuur moeten stappen....
just my 2 cents...

:D
Naar mijn aanvoelen is dat een beetje kort door de bocht, maar daarvoor dient die smiley zekers?
Ik vermoed dat Jan na 10 keer zijn tong te draaien dan toch zijn schrijfsel plaatste, wat uiteindelijk het opzet is van dit topic. Niet op de pianist schieten dus...
@Jan: dat bestuur niet reageert: LandyK geeft toch antwoord? Bestuur moet toch niet direct op elke post weerwoord doen, ik vermoed dat ze met argusogen dit topic aan het volgen zijn. Geef ze efkes tijd om alles door te kauwen, de rest volgt wel.

On topic: met een klein bestuur worden toch een aantal mooie (dag)evenementen opgezet, het kan altijd meer/beter natuurlijk - maar daar moet logistiek aan kunnen beantwoord worden. Daar spant het schoentje natuurlijk... je moet volk hebben om te organiseren, maar ook deelnemers (zie CCC, zelfs de collega's moeten RB afschaffen). Dat vind ik ook het mooie aan dit topic: leden krijgen naast de gewone kanalen ook op forum kans hun wensen kenbaar te maken.
Misschien kan er eventueel aangesloten worden bij Durler / Marquenterre /... zoals Jan aangeeft, maar dat zijn de klemtonen die het bestuur wil/moet leggen. Daarenboven is het aan de leden om aan te geven dat ze iets dergelijks ook willen! En natuurlijk aan het bestuur om het te horen (misschien kunnen ze hier in tijden van snelle communicatiemiddelen toch een teken van leven geven als er een voorstel/vraag al dan niet zal besproken worden)

Geert,

wie mij kent weet dat ik niet kort door de bocht ga.
Ik heb zelf lang genoeg in het bestuur / organiserend geheel gezeten om recht van spreken te hebben.

Waarom zit ik er nu niet meer in?
Omdat ik het zo beu was om steeds dezelfde azijnpisserij te lezen of te horen.
Kritiek mag , absoluut, maar waarom staan degene die het zo goed kunnen zeggen dan niet klaar om de handen uit de mouwen
te steken als er iemand nodig is om een duwtje mee te geven tijdens een activiteit of tijdens de voorbereiding ervan?

Maar soit...

wo 11 okt 2017, 21:35
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Tornado-Jangel schreef:
Sam L schreef:
- Feedback en ideeën
Wat is goed, wat minder, wat doen we te veel, wat te weinig. Leggen we jullie teveel in de watten, of te weinig.

stefTD4 schreef:
De beste stuurlui staan altijd aan wal.
Wie het zo goed kan zeggen en beamen zou zelf in het organiserend bestuurt moeten stappen..

Sam, best de vraag niet stellen jongen . . . . .
Want jullie kunnen tegen het antwoord niet.

Over en out wat mij betreft.

Jan,

Waarom je mij betrekt in Stef zijn antwoord snap ik niet direct, maar dat zal aan mij liggen :-)

Citaat:
Sam ik PB'de U 5 maand geleden met opmerkingen, suggesties over topic 2016-2017 (ja ja 2016 staat er nog steeds).

Dit is de opmerking die je toen gestuurd hebt.
Citaat:
Sam

Zet eens niet 12/08 maar "zaterdag 12 augustus 2016"
leest vlotter, ge gaat meer volk hebben.

Als je nu kijkt naar de topics in clubactiviteiten, of naar de agenda op http://xrover.be/, dan zal je zien dat ik al lang rekening houd met je opmerking. Niet in het topic zelf, dat is waar.

Citaat:
lees ik in dit topic NIET 1 REACTIE van bestuur.
Dood, stil, geruisloos . . .
Vraag is, lezen ze wel mee, INTERESSEERT onze mening hun wel?

Het is juist de bedoeling van dit topic om jullie meningen te leren kennen. Reacties worden besproken op onze vergaderingen. Op de vorige vergadering was er echter nog niet veel te bespreken, op de volgende dus wel.

Toen ik (na 2 jaar de boot afgehouden te hebben) toch webmaster ben geworden heb ik aan de collega bestuursleden laten weten wat ze van mij konden verwachten.
In't kort: het moet niet mooi zijn, het moet werken.

Buiten Xrover heb ik nog andere engagementen, waardoor de tijd die ik aan de club kan besteden beperkt is (en het komende jaar nog beperkter zal worden).
Ik moet dus prioriteiten stellen in wat ik best voor de club kan doen.

Citaat:
Weet je wat een goed idee zou zijn?
Organiseer een (anonieme)enquete
De meeste bedrijven doen dit NA evenementen,cursussen etc...

Dit is een goede suggestie van Thomas, maar wie gaat de enquete maken, wie gaat de resultaten samenvatten, ... Ik niet.
Vandaar de vraag om feedback te geven na een activiteit. Dat kan op het forum, per mail, ... De reacties kunnen we dan snel even overlopen op een bestuursvergadering zonder dat we er op voorhand een volledige analyse van moeten maken.

Citaat:
Ik zou de nadruk terug proberen te leggen op RIJDEN.

Dit neem ik momenteel al zeker mee naar de volgende vergadering :-)
(al is het me dan niet helemaal duidelijk of met rijden een roadbook, rijden op een terrein of beide bedoeld worden)

Sam

do 12 okt 2017, 18:02
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Sam
Je hebt een PUNT als je schrijft dat ik U niet moet betrekken in antwoord van iemand anders.
Ik richte mij tot U - als deel van bestuur - omdat jij topic aanmaakte (in opdracht)
Excuses bij deze.
Wat de suggesties van Thomas en eventueel anderen betreft, daar heb ik niets mee te zien, bekijk en bespreek dat in bestuur en doe er mee wat jullie goed achten.
Bedoeling van dit topic was informeren bij de leden, zoals ik gisteren Christelle zegde aan telefoon, NU gaan er geen kritische opmerkingen meer komen (ZEKER niet meer van mij);
Waar ik schreef ELK verlengd week-end mag je gerust vervangen door ZE VEEL MOGELIJK verlengde week-ends. En als dat niet kan, het was maar een persoonlijke mening, niets meer.
Verder in mijn schrijven stonden ook kwinkslagen verwijzen naar mijn gewicht en Peugeootje. HaHa
Goed, voor de toekomst zal ik mij onthouden van ELK commentaar. MAAR, vraag dan ook AUB mijn mening niet meer, beloofd?
Weet dat de gemiddelde Belg zijn seksleven 5,7 (géén voldoening) geeft (bron VTM) en ik gaf de club 7 (onderscheiding), vergeet dat nooit.
Groetjes,
Jan

p.s. Feedback na treffens: als er iemand is die meer - en ALTIJD POSITIEVE (*) - feed back geeft na (en zelfs VOOR) een activiteit, dan mag je zijn/haar naam steeds noemen, mag gerust via pb.

(*) Zie boekje Xrover . . .

Laatst bijgewerkt door Tornado-Jangel op do 12 okt 2017, 18:44, in totaal 1 keer bewerkt.

do 12 okt 2017, 18:37
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Jan,
Geen probleem, laat de (ook de jouwe) reacties maar komen (ook over elektrische motoren en zo)!

Tot de volgende!
Sam

do 12 okt 2017, 18:43
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Eigenlijk heb ik niet veel zin om te antwoorden. Eigenlijk had ik na enkele lijnen niet veel zin om voort te lezen. Eigenlijk werd het toen toch interessant, en eigenlijk kreeg ik toch zin om te antwoorden. Maar na wat voortlezen was de zin om te antwoorden weeral over. Snap je? Ik denk dan : doe maar, organiseer maar. En als het kan dan komen we af. En als het niet kan, niet. Is daar iets mis mee? Nee. Zijn we dan slechte clubleden? Nee. En is er eten, dan eten we. Is er geen eten, dan eten we niet. Dat is allemaal niet moeilijk denk ik dan. En die zever van volk te kort om te organiseren wil ik niet meer horen, NIET. In volle crisisperiode heb ik aan een net-niet-wenend iemand voorgesteld om toch nog mee te helpen organiseren. Een beetje uit medelijden, want "bijna iedereen ging het bestuur verlaten en wie gaat al dat werk dan doen" Net-niet-wenend antwoord : "stel je schriftelijke motivatie op, dan kunnen wij die schriftelijke motivatie bespreken" .
Ik heb toen nog een glaasje cava genomen en een te grote slok gedronken. Beetje van de dorst, meer uit medelijden, maar vooral om te vermijden dat ik iets zou antwoorden. Want spreken en drinken gaan niet samen.
Drinken en rijden trouwens ook niet. Moedig, echt moedig zou het zijn, moest de club bij inschrijven vragen wie de BOB van de wagen is. Bob drinkt dan geen alcohol ; niet moeilijk.
En natuurlijk smaakt een pintje of een glas rode wijn. Dat laatste smaakt trouwens beter. Maar dat glas rode wijn smaakt evengoed na de activiteit, en van 1 glas wijn zijn er nog niet veel gestorven.
Behalve sommige azijnpissers...
Moet een topic als dit nu echt opgestart worden? Luister naar de mensen wanneer je ze tegenkomt op een activiteit. Praat met ze, lees het forum, voel wat er leeft.
En drink daarbij een pintje samen.
Of een glas rode wijn, dat smaakt beter.

Kris

vr 13 okt 2017, 20:40
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Wat hebben we geleerd vandaag :-)

We gaan meer rijden.
De agenda voor 2018 is al redelijk volledig, ik zet deze de komende uren/dagen online.

Op de nieuwjaarsreceptie zal er voor iedereen een enquête klaarliggen om te zorgen dat we ook feedback van leden krijgen die minder online aanwezig zijn.

Tot de volgende,
Sam

za 11 nov 2017, 12:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2