Het is nu ma 14 okt 2019, 15:18

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
 Opinie: Defender 90 SW bj 2000 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Hallo!

Na een lange periode van afwezigheid (ik ben reeds lid sinds 2013), informeer ik hier graag nog eens naar het volgende.

Mijn grootvader kocht in 2000 een Defender 90 SW en sindsdien ben ik gebeten door het LR virus.
Na zijn overlijden kwam deze in handen van mijn nonkel, die wegens uiteenlopende redenen amper met de Defender heeft gereden. Ondertussen staat hij al zeker enkele jaren stil (en is hij zelfs niet meer ingeschreven).
Omdat ik momenteel de financiële mogelijkheden heb om mij een Defender aan te schaffen, hoorde ik graag wat jullie van de wagen vinden.

Kort samengevat:
Defender 90 SW bj 2000
Td5 met 32.000 km op de teller (ja, dat is correct)
lederen interieur
Nooit off road mee gereden
Volledig origineel

Moest mijn nonkel hem van de hand willen doen, dan kom ik graag met een bod dat realistisch is.
Ik weet dat prijs in zekere zin iets heel subjectief is, maar graag had ik de mening gehoord van mensen die er iets van kennen. :)

https://ibb.co/yXd5QnF

https://ibb.co/CKzgCdf

https://ibb.co/NZbpZdN

https://ibb.co/0MVVx1T

(Sorry, foto's zo toevoegen wilt even niet lukken.)

Ter info: deze foto's zijn in 2014 getrokken. Ik verondestel dat de staat van de roest en de hoeveelheid duivenpoep ondertussen factor 5 is gegaan.

Moesten jullie weet hebben van Defenders die te koop staan (via leden van het forum), dan hoor ik dat ook graag. :) Zelf ben ik al wat aan het zoeken geweest op het internet.
De wagen zou niet dienen als daily, maar eerder voor een occasionele rit of een RB. Ik heb dus geen voorkeur voor een 90 of 110. Parkeren zou gebeuren in een ondergrondse garage. Vakanties naar het buitenland (al dan niet kamperen) zijn niet uit te sluiten.

Alvast bedankt voor de moeite!

Denis

di 16 jul 2019, 11:29
Profiel

Antwoord met een citaat
In grote lijnen heb je hier een def vast op een manier zoals ik die van mij kunnen kopen heb.
Mijn mening hierover, probeer dit exemplaar te kopen(als je persè een def wilt).
Je kent de volledige historiek, km's is om mee te lachen.
Je weet op voorhand dat er nog kosten gaan bijkomen om hem deftig de baan op te krijgen, was hier ook zo.
De waarde, tja, als je deze op de markt aanbied met deze historiek zou je nog aardig kunnen opkijken.
Probeer met nonkel iets overeen te komen om hem in de familie te houden.

wo 17 jul 2019, 08:03
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Cabo schreef:

Ik zou dit ook proberen. Los uit het gedacht, zo'n lage km stand, en als die de laatste jaren binnen of onder een afdak gestaan heeft, makkelijk 15.000€.

wo 17 jul 2019, 08:07
Profiel

Antwoord met een citaat
Cabo schreef:
Mijn mening hierover, probeer dit exemplaar te kopen(als je persè een def wilt).

Koen110 schreef:
Cabo schreef:

Ik zou dit ook proberen. Los uit het gedacht, zo'n lage km stand, en als die de laatste jaren binnen of onder een afdak gestaan heeft, makkelijk 15.000€.

Bedankt! Het zou inderdaad leuk zijn hem in de familie te houden. Mijn nonkel is alleen iemand die niet snel iets verkoopt. :D

Ja, als ik wat naar de marktprijzen kijk, gaat het zeker die richting uit.
Voor dat geld heb je natuurlijk ook al deze 110HCPU : https://www.debussere.be/nl/voertuig/810/land-rover-defender-25-td5-pick-up-110-original-green-restored
Moeilijk de ene met de andere te vergelijken, maar minder kosten aan vermoed ik.

wo 17 jul 2019, 12:23
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Prijs is moeilijk op te plakken maar door de lage km stand kan dit serieus oplopen.
Uiteraard moet hij er dan netjes voorkomen.

Hou er wel rekening mee dat er vele zaken kunnen gaan lekken als je er terug mee gaat rijden, verduurde oliekeeringen, vastzittende remzuigers...
Ook hier weer zeer belangrijk hoe en waar die gestaan heeft.

Zowizo voor je ermee gaat rijden alles van olie en filters vernieuwen. Eventueel nieuwe remblokken, heb al meegemaakt dat de voering loste van het ijzer of ze gewoon verpulverde van de ouderdom.

Succes!

Tuning voor alle Land Rovers - Official BAS remaps dealer

do 18 jul 2019, 06:50
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
alanius schreef:
Prijs is moeilijk op te plakken maar door de lage km stand kan dit serieus oplopen.

Net daar heb ik wat schrik voor. "The price is what a fool will pay for it."
Lage km's zijn in mijn ogen een voor- en nadeel:
- voordeel = motor heeft mogelijk nog een heel lang leven te gaan
- nadeel = de kinderziektes zijn nog niet aangepakt
Achterbalk moet sowieso vervangen worden en de motorkap zal opnieuw gespoten moeten worden. Nieuwe banden moeten ook gelegd worden.

alanius schreef:
Hou er wel rekening mee dat er vele zaken kunnen gaan lekken als je er terug mee gaat rijden, verduurde oliekeeringen, vastzittende remzuigers...

Zowizo voor je ermee gaat rijden alles van olie en filters vernieuwen. Eventueel nieuwe remblokken, heb al meegemaakt dat de voering loste van het ijzer of ze gewoon verpulverde van de ouderdom.

Volgens mij heeft de motor al zo'n 5 jaar niet meer gedraaid. Gelukkig doet het afdak waar hij onder staat, wel iets tegen de elementen. Hij moet inderdaad eerst en vooral naar een garage gebracht worden vooraleer er zelfs maar overwogen wordt om de motor nog eens te laten draaien. Ik zal in dat geval eens aan jou denken!

do 18 jul 2019, 07:32
Profiel

Antwoord met een citaat
Dit is een typische Def die door een gladde verkoper "kan" opgekocht worden, cosmetisch opgesmukt zal worden, mechanisch een onderhoud en hier en daar wat lekken weg werken, om daarna aan de volle pot als uniek exemplaar op de 2de hands markt te komen.

Mijn def is bij mij gekomen met 80K op de teller en was 20 jaar oud.
Def komt van mijn schoonbroer zijn vader, complete historiek is er bij, tot zelfs de aankoopfactuur nieuw bij Van Der Steene geweest.
In de 7 jaar dat de wagen bij mij is, is mechanisch zo goed als alles nagezien en indien nodig vervangen.
Je moet niet alles in één keer gaan vervangen, begin bij het belangrijkste en loop zo verder het lijstje af naargelang het budget.
Ik heb het geluk gehad en nog dat ik op de kennis en 2 handen van Zeerover kan rekenen, nog steeds een dikke merci daarvoor.
Als de wagen zal rijden, gaan er nog dingen boven water komen.
En wees er maar goed van bewust, bij een def blijven er apen uit de mouw komen, of dat die nu jong of oud is, weinig of veel km's gedaan heeft, terrein of niet gedaan heeft.

Maar ik persoonlijk zou deze niet uit mijn handen laten gaan, naar gelang de prijs natuurlijk.

do 18 jul 2019, 08:33
Profiel WWW
xrover member

Antwoord met een citaat
DenisH schreef:
alanius schreef:

Achterbalk moet sowieso vervangen worden en de motorkap zal opnieuw gespoten moeten worden. Nieuwe banden moeten ook gelegd worden.

alanius schreef:

Volgens mij heeft de motor al zo'n 5 jaar niet meer gedraaid. Gelukkig doet het afdak waar hij onder staat, wel iets tegen de elementen. Hij moet inderdaad eerst en vooral naar een garage gebracht worden vooraleer er zelfs maar overwogen wordt om de motor nog eens te laten draaien. Ik zal in dat geval eens aan jou denken!

Gezien de kosten die je al zowizo weet Zou ik ook een faire deal proberen te maken.
Vooral zien dat hij niet op het net komt om de reden dat Cabo aanhaalt.

Kinder ziektes zal wel meevallen bij de td5, zal eerder ziektes zijn van stilstand ;-)

Succes!!

Tuning voor alle Land Rovers - Official BAS remaps dealer

vr 19 jul 2019, 06:43
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
alanius schreef:
DenisH schreef:
alanius schreef:

alanius schreef:

Gezien de kosten die je al zowizo weet Zou ik ook een faire deal proberen te maken.
Vooral zien dat hij niet op het net komt om de reden dat Cabo aanhaalt.

Kinder ziektes zal wel meevallen bij de td5, zal eerder ziektes zijn van stilstand ;-)

Succes!!

Plastic studs cilinderkop, boutje oliepomp.

do 05 sep 2019, 00:02
Profiel

Antwoord met een citaat
Uit pure curiositeit: heb je een deal kunnen sluiten of staat deze nog stof te vergaren?
Mvg

wo 09 okt 2019, 11:39
Profiel

Antwoord met een citaat
LJCedric schreef:
Uit pure curiositeit: heb je een deal kunnen sluiten of staat deze nog stof te vergaren?
Mvg

Helaas staat hij nog steeds stof te vergaren. Al zou mijn nonkel wel van plan zijn hem aan te pakken. Only time will tell. :)

wo 09 okt 2019, 14:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]