Het is nu wo 23 mei 2018, 06:15



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
 vervanger voor de polybush kits uit rubber voor een defender 
Auteur Bericht

Geregistreerd: za 20 maart 2010, 19:26
Berichten: 871
Woonplaats: genk
Antwoord met een citaat
Ik heb enkele jaren geleden een groot deel van de rubbers waarmee de assen ed op hun plaats zitten en de schokdempers vervangen met polybush ...
Nu zijn deze alweer aan vervanging toe en zoek ik iets degelijker. Bestaan er sets met echte rubber ipv die polybush.
Ik heb mijn afgelopen week de rubbers besteld voor de arm die vanvoor evenwijdig aan de as aan een kant op de as hangt en aan de andere kant langs het stuurhuis op het chassis. In de LR garage aan 20 euro voor 2 rubbers. maar zijn er ook kits of zo waar alles in zit voor deze prijs kan ik ze niet allemaal gaan kopen in de LR garage dan zou mij dat enkel al voor de radius armen voor en achter 80 euro kosten of zo.
Ik vermoed dat deze de reden zijn waarom mijn defender precies danst op de baan. Hij rijd niet meer zo heel stabiel enz en dit geeft een ongemakkelijk gevoel bij het rijden.

PJ

_________________
Defender 90 met een 200 TDi van 1992


do 11 dec 2014, 18:22
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 aug 2007, 17:20
Berichten: 952
Woonplaats: Schoten, onder mijn LR
Antwoord met een citaat
er zit naar 't schijnt veel kwaliteitsverschil op polybushes.

Heb onlangs alles van SuperPro voorzien, deze bestaan uit 1 stuk, niet 2 helften en moeten gesmeerd worden.

_________________
I love the smell of welding in the morning!

Defender 110 200Tdi Hard Top - 1991
Unimog 404.1-S - 1973
Skoda Octavia RS - 2014


do 11 dec 2014, 18:45
Profiel

Geregistreerd: za 20 maart 2010, 19:26
Berichten: 871
Woonplaats: genk
Antwoord met een citaat
ja ik had toen zo een goedkoop setje geplaatst van britpart.

pj

_________________
Defender 90 met een 200 TDi van 1992


do 11 dec 2014, 19:50
Profiel WWW
xrover member

Geregistreerd: wo 24 maart 2004, 20:34
Berichten: 3725
Woonplaats: Zoersel
Antwoord met een citaat
Ik steek altijd de originele rubbers, OEM. Werkt goed en gaat lang mee.
Wil je iets polybush moet je naar merken als superpro gaan voor deftig spul. andere zijn evensnel versleten dan dat ze erin steken, zelf moeten ervaren helaas...

_________________
http://www.alanius.be
https://www.facebook.com/Alaniusbvba

Tuning voor alle Land Rovers - Official BAS remaps dealer


vr 12 dec 2014, 08:23
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 aug 2004, 18:49
Berichten: 7030
Woonplaats: Tessenderlo
Antwoord met een citaat
Koop een fatsoenlijke set poly.
Als je nu van die originele rubber style gaat steken dan ga je terug in de tijd.
Ik heb bussen steken geel uit 2 helften, sommigen zitten er al + 8 jaar onder. Is niks aan te zien van verduren of droge scheurtjes, en ze vervangen moest het nodig zijn duurt de helft van die ander soort.
Altijd bol ik met van die mega lompe insa's en zelfs tegen 120 zwalpt mijne ketel niks.

_________________
Ninety met 3.5 V8 RRC motor en ZF automaat.
Td5 chassis.
Megajolt
Pto superwinch
Home made rolkooi.
Defender DCPU 2008
I also suspect it is built by drunken football hooligans


vr 12 dec 2014, 08:28
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 sep 2003, 10:57
Berichten: 2474
Woonplaats: Herentals
Antwoord met een citaat
Gele ,groene ,rode, oranje polybush kits...worden ze op de t.c ook allergisch van....knip knip ..rood.Al verschillende hier gehad die ik naar een donker kleur heb moeten ombouwen....zodat ze op origineel rubber lijken.
Rob


vr 12 dec 2014, 11:04
Profiel WWW
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 maart 2013, 08:47
Berichten: 2730
Woonplaats: Diep in de Vlaamse Ardennen
Antwoord met een citaat
zwart platidippen voor je naar TC gaat :wink:

_________________
2009 FL2 SX 2.2 TD4_e 150 pk - darlings daily drive
2011 Defender 2.4 TDCi Puma X-Tech - my daily drive
Lidnr 361


vr 12 dec 2014, 16:43
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 aug 2004, 18:49
Berichten: 7030
Woonplaats: Tessenderlo
Antwoord met een citaat
Zone30 schreef:
zwart platidippen voor je naar TC gaat :wink:



Ik denk dat dit niet gaat lukken, als je dat doet voor montage krijg je ze er niet meer in.
En na montage spuit je alles onder.

_________________
Ninety met 3.5 V8 RRC motor en ZF automaat.
Td5 chassis.
Megajolt
Pto superwinch
Home made rolkooi.
Defender DCPU 2008
I also suspect it is built by drunken football hooligans


za 13 dec 2014, 08:17
Profiel
xrover member

Geregistreerd: wo 03 sep 2008, 20:47
Berichten: 644
Woonplaats: Zottegem
Antwoord met een citaat
superpro is wel 1 van de betere en geven goede flex,
al de rest is eigenlijk rommel....britpart is op een paar weken al versleten

_________________
Goran De Ruyck
Elenestraat 53, 9620 Zottegem,
0486452987 /093363769


za 13 dec 2014, 10:08
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 aug 2007, 17:20
Berichten: 952
Woonplaats: Schoten, onder mijn LR
Antwoord met een citaat
Had de bussen eerst gemonteerd en erna wat bitumen over. Paar dagen later naar de keuring. Hangt van de keurder af.

_________________
I love the smell of welding in the morning!

Defender 110 200Tdi Hard Top - 1991
Unimog 404.1-S - 1973
Skoda Octavia RS - 2014


za 13 dec 2014, 13:07
Profiel
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 maart 2013, 08:47
Berichten: 2730
Woonplaats: Diep in de Vlaamse Ardennen
Antwoord met een citaat
steven 90 schreef:
Zone30 schreef:
zwart platidippen voor je naar TC gaat :wink:



Ik denk dat dit niet gaat lukken, als je dat doet voor montage krijg je ze er niet meer in.
En na montage spuit je alles onder.


Na montage, juist voor keuring. Wa afplakken en met spuitbuske. Gewoon om kleur te verbergen, want zwarte polybushen zijn te hard naar't schijnt.
Ken iemand die da zo doet en lukt em elke keer. Wel geen Land Rover, maar dat doet er niet echt toe.

_________________
2009 FL2 SX 2.2 TD4_e 150 pk - darlings daily drive
2011 Defender 2.4 TDCi Puma X-Tech - my daily drive
Lidnr 361


za 13 dec 2014, 14:53
Profiel WWW

Geregistreerd: za 20 maart 2010, 19:26
Berichten: 871
Woonplaats: genk
Antwoord met een citaat
ik had er gele van britpart ik moest voor de keuring toch ieder jaar mijn spatlappen ophangen dan pakte ik de zwarte spuitbus en spoot de bussen snel zwart. ik denk zelfs dat ik dit niet eens ieder jaar deed. nooit problemen mee gehad.

pj

_________________
Defender 90 met een 200 TDi van 1992


za 13 dec 2014, 16:27
Profiel WWW
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 aug 2003, 11:08
Berichten: 1686
Woonplaats: Zuiderkempen
Antwoord met een citaat
Even dit oud topic terug boven halen.
Wat zijn intussen de ervaringen met polybush?
Nog steeds enkel goede ervaringen met SuperPro of zijn er intussen goedkopere alternatieven die ook degelijk zijn?

_________________
Raaên = disappearing from the grid = remise à zero
https://sites.google.com/site/raaenteam/home


Laatst bijgewerkt door christiaan op di 17 apr 2018, 15:33, in totaal 1 keer bewerkt.



di 17 apr 2018, 12:15
Profiel WWW
xrover member

Geregistreerd: wo 03 sep 2008, 20:47
Berichten: 644
Woonplaats: Zottegem
Antwoord met een citaat
van superpro raad ik enkel nog de bushes die radius en trailing arm aan chassis bevestigen, de rest deugd ook niet.
probleem met al die bushes is dat daar zand/aarde tussenkruipt en dat werkt als schuurpapier en ge krijgt speling.
wat je met origineel nooit kan hebben!
heb vorige week zelfs mijn oude buggy volledig van originele bussen voorzien

_________________
Goran De Ruyck
Elenestraat 53, 9620 Zottegem,
0486452987 /093363769


di 17 apr 2018, 15:01
Profiel
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 jul 2004, 14:59
Berichten: 1713
Woonplaats: Aalter
Antwoord met een citaat
Ik heb vorig jaar het halve internet gelezen toen ik de bussen van mijn 110 wilde vervangen. Ik had de indruk dat er veel minder dan 5 of 10 jaar terug tevreden gebruikers waren van polybussen. De meeste mensen raden tegenwoordig origineel aan. Je moet ze er wel in (laten) persen, maar ze gaan ook erg lang mee.

_________________
Zoooooof
-What was that?
-That was your life, mate.
-Oh? Can I have another one?
-Sorry mate.

1979 SIII 88" 2,5 N/A - 1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2014 D4


di 17 apr 2018, 16:00
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 aug 2004, 18:49
Berichten: 7030
Woonplaats: Tessenderlo
Antwoord met een citaat
Ik ben al jaren heel content van mijn geel bussen, weet zelfs niet of het een merk was.
In ieder geval ik heb er die er al meer als 10 jaar ondersteken.
Ik heb een pers maar uit persen van origineel bussen kan soms een ellende zijn.
Heb er ooit al vervangen waar een 20 Ton pers te plat voor was, bij polybush kan wel hebben dat de bout gegripeerd geraakt in de inox bus, dat is ook lachen. Ik heb zo eentje zitten aan ik denk de panhard stang, kan er niet aan met de boulleur omdat de bout er zodanig inzit dat er het een en ander in de weg zit.
Dat wordt snijbrander 8) :P
Vroeger stak ik die bussen van de hockey sticks elk jaar of ik geraakte zelfs niet door de keur ( waren wel de cheap ass aftermarktet). Nu heb ik die in polybush en bol ik al jaren zonder problemen.
Ik moet niks anders meer hebben, maar ik doe dan ook geen competitie.

_________________
Ninety met 3.5 V8 RRC motor en ZF automaat.
Td5 chassis.
Megajolt
Pto superwinch
Home made rolkooi.
Defender DCPU 2008
I also suspect it is built by drunken football hooligans


di 17 apr 2018, 18:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling