Het is nu vr 22 jun 2018, 06:12



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
 aanhangwagen 
Auteur Bericht

Geregistreerd: di 03 jan 2012, 13:52
Berichten: 176
Woonplaats: boven brussel
Antwoord met een citaat
de lente is in zicht en we gaan eindelijk starten met onze verbouwingen...

ik ben nu op zoek naar een 'kleine' aanhangwagen (liefst één asser) om wekelijks naar t containerpark te rijden
en om af en toe materiaal te gaan opladen.
grote vrachten of te zware spullen laat ik leveren aan huis.

(alhoewel mijn 300tdi natuurlijk wel een mega grote vracht kan trekken :mrgreen: , is de plaats op de oprit -voor een grote remorque- té klein :wink: )

iemand iets staan voor een schappelijke prijs, niet te ver van Buggenhout ?

mvg
Maarten


wo 15 feb 2017, 13:44
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 okt 2015, 18:39
Berichten: 157
Woonplaats: Les Ardennes Flammandes
Antwoord met een citaat
Check eens bij Kallist...

_________________
Aldo Leopold in 'A Sand County Almanac and Sketches Here and There' schreef:
To those devoid of imagination a blank place on the map is a useless waste;
to others, the most valuable part.


do 16 feb 2017, 11:33
Profiel

Geregistreerd: do 04 maart 2010, 10:13
Berichten: 411
Antwoord met een citaat
Nope niets op voorraad, alleen grote gesloten Ifor Williams

tips ivm aankoop voor deze gebruiker

enkelasser GEREMD kopen met MTM 1300 kg, kan je zelfs geladen
met 1 hand ronddraaien.
Typeplaatje eraf nemen en een nieuw typeplaatje erop met chassisnummer en 750 KG;
dan moet je NIET naar de technische keuring , geen aparte wegentaks maar mag je (in principe) niet meer dan 750 kg geladen zijn.
Indien toch zwaarder geladen kan de as van de aanhangwagen dit verdragen en is hij nog geremd erbij .(mag eigenlijk niet)
(ik weet het : er zijn uitzonderingen op de regel van 750 kg)


do 16 feb 2017, 17:16
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 sep 2015, 22:40
Berichten: 599
Woonplaats: Olen
Antwoord met een citaat
als ik opnieuw ene moest kopen opteerde ik toch voor dubbelasser hoor (2 x 750 kg assen), maar bedoeld voor gebruik 750 kg
is zoveel aangenamer om te rijden (minder springerig) en achteruitrijden wordt ook een stuk plezanter
geremd of niet.... da's keuze - voor 750 hoeft het niet, voor zwaarder is het aangeraden... maar dat mag eigenlijk niet volgens je gebruik

_________________
'09 Def 130 HCPU (aka Manny)


do 16 feb 2017, 18:05
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 sep 2015, 22:40
Berichten: 599
Woonplaats: Olen
Antwoord met een citaat
aaaaaaah - stomme browser - dubbele berichten
is gemeld en zullen wel verwijderd worden

Bij deze gebeurd, Roof :wink:

_________________
'09 Def 130 HCPU (aka Manny)


do 16 feb 2017, 18:08
Profiel WWW

Geregistreerd: do 04 maart 2010, 10:13
Berichten: 411
Antwoord met een citaat
probeer maar eens uw dubbelasser met 300 kg zand erin met de hand te draaien.....


do 16 feb 2017, 18:36
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 sep 2015, 22:40
Berichten: 599
Woonplaats: Olen
Antwoord met een citaat
Ik probeer zo weinig mogelijk geladen remorquejes met de hand te draaien... da's niet goed voor de rug :-)

_________________
'09 Def 130 HCPU (aka Manny)


do 16 feb 2017, 22:37
Profiel WWW

Geregistreerd: di 14 dec 2010, 19:20
Berichten: 94
Woonplaats: Pulle
Antwoord met een citaat
Ik vindt een dubbelasser van 750kg stom. Die extra as is gewoon verloren gewicht dat je niet kan laden.


vr 17 feb 2017, 12:49
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 sep 2015, 22:40
Berichten: 599
Woonplaats: Olen
Antwoord met een citaat
als jij je enkelasser gaat laden et zand of chape of puin... zeker dat je dan maar 750 kg bij hebt ?
ik heb al menig enkelasser-as zien krom staan omdat de brave man zich schromelijk onderschat had
die extra as geeft je wat zekerheid dat - zelfs al ga je voor regulier 750kg gebruik - je de boel niet om zeep helpt, als je er toch eens overheen gaat

PS: 750 kg chape (à 1300 kg/m²) is op een remorque van 1.22 * 2.5 m een laag van amper 20 cm - daar gaan de meeste los over

_________________
'09 Def 130 HCPU (aka Manny)


vr 17 feb 2017, 14:45
Profiel WWW
Online
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 nov 2013, 20:39
Berichten: 679
Woonplaats: Sijsele / Damme
Antwoord met een citaat
Opletten met een dubbelasser:

1* De goedkopere versies hebben assen die enkel samen die 750kg aankunnen (is nefast op onze met snelheidsremmers bezaaide wegen, telkens je op en af rijd, komt de volledige massa op één as!)
2* Banden en rollementen slijten sneller door de dwarse krachten die op die wielen komen tijdens het draaien.

Persoonlijk zou ik opteren voor een deftige 750kg éénasser, met een neuswiel. Gemakkelijker manueel te draaien indien nodig (probeer maar eens een geladen dubbelasser manueel te draaien!), minder slijtage aan banden, en volgens mij makkelijker te maneuvreren aan de auto ook.

_________________
Lidnummer 415
Range Rover P38A (Work in progress)


vr 17 feb 2017, 15:55
Profiel

Geregistreerd: di 14 dec 2010, 19:20
Berichten: 94
Woonplaats: Pulle
Antwoord met een citaat
Ik heb een geremde dubbelasser van 2.5ton.
:wink:


vr 17 feb 2017, 16:22
Profiel

Geregistreerd: di 14 dec 2010, 19:20
Berichten: 94
Woonplaats: Pulle
Antwoord met een citaat
Ik persoonlijk zou voor tijdens de verbouwingen een tweedehands dubbelasser zoeken van 2.5 a 3 ton en deze na de verbouwingen verkopen en dan voor occasioneel gebruik een kleintje kopen.
Zo van die occasie remorken vindt je a wel voor een dikke €1000.
Filip


vr 17 feb 2017, 16:26
Profiel

Geregistreerd: do 04 maart 2010, 10:13
Berichten: 411
Antwoord met een citaat
Heb er toch nog eentje staan, een Hapert 1300 kg enkelasser en GEREMD.Een plaatje aanhangen 750 kg, dan moet je niet naar de technische keuring.
Alle papieren aanwezig. Houtwerk nog in zeer goede staat, spatborden gedeukt.
Iemand interesse ?


vr 17 feb 2017, 17:23
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 aug 2004, 18:49
Berichten: 7042
Woonplaats: Tessenderlo
Antwoord met een citaat
Fetzl schreef:
als ik opnieuw ene moest kopen opteerde ik toch voor dubbelasser hoor (2 x 750 kg assen), maar bedoeld voor gebruik 750 kg
is zoveel aangenamer om te rijden (minder springerig) en achteruitrijden wordt ook een stuk plezanter
geremd of niet.... da's keuze - voor 750 hoeft het niet, voor zwaarder is het aangeraden... maar dat mag eigenlijk niet volgens je gebruik



Ik heb al jaren een 2 x 750 kg en dat werkt inderdaad perfect, ik zou nooit een enkelasser moeten hebben.
Je stompt dat toch altijd overvol dus kan je beter iets sterker hebben.

_________________
Ninety met 3.5 V8 RRC motor en ZF automaat.
Td5 chassis.
Megajolt
Pto superwinch
Home made rolkooi.
Defender DCPU 2008
I also suspect it is built by drunken football hooligans


za 18 feb 2017, 08:25
Profiel

Geregistreerd: di 03 jan 2012, 13:52
Berichten: 176
Woonplaats: boven brussel
Antwoord met een citaat
gezocht, gevonden en goed gekeurd !

thx 2 kallist


zo 26 feb 2017, 19:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling