Het is nu zo 25 okt 2020, 20:07



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
 Geforceerd regeneren DPf: wie/waar regio Gent/Heusden 
Auteur Bericht
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 maart 2013, 08:47
Berichten: 2750
Woonplaats: Diep in de Vlaamse Ardennen
Antwoord met een citaat
Dochter haar auto zit reeds in noodloop (vermogen lampje brand reeds), maw niet ver mee te rijden, best.

Betreft Audi A3 van 2010.

Weet iemand wie of waar je dat best kan laten doen? Garage zegt dat die moet vervangen worden, maar da's +€2000, en voor een jong gezin en met de huidige Corona situatie, waarbij beiden op tijdelijke werkloosheid staan, is dat te veel.

Alvast bedankt.

_________________
2009 FL2 SX 2.2 TD4_e 150 pk - darlings daily drive
2011 Defender 2.4 TDCi Puma X-Tech - my daily drive
Lidnr 361


za 25 apr 2020, 12:59
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 jun 2004, 19:59
Berichten: 4058
Woonplaats: Merelbeke
Antwoord met een citaat
Hoeveel kilometers, wat zijn de dagelijkse afstanden. Regeneren kan ik wel doen maar dat zal de oorzaak niet oplossen.

_________________
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Het zal wel aan mij liggen.
Afbeelding


za 25 apr 2020, 13:29
Profiel
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 maart 2013, 08:47
Berichten: 2750
Woonplaats: Diep in de Vlaamse Ardennen
Antwoord met een citaat
Veel te veel korte afstanden, maar heb haar al gezegd om in de toekomst toch minstens een keer in de maand wat autostrade te doen, kwartiertje of zo met warme motor + 2500 toeren.

Bijna 195.000 kms.


Lampje motor blijkt toch te branden

_________________
2009 FL2 SX 2.2 TD4_e 150 pk - darlings daily drive
2011 Defender 2.4 TDCi Puma X-Tech - my daily drive
Lidnr 361


za 25 apr 2020, 18:08
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 jun 2004, 19:59
Berichten: 4058
Woonplaats: Merelbeke
Antwoord met een citaat
Fabel over regenereren van een roetfilter:
Ne keer goe gasgeven.
Ne keer goed rap over de autostrade met een hoog toerental rijden.

wat werkt wel: een lange rit zeker 1uur en rustig rijden tussen de 100 en 110km u

nu de VW groep heeft wel een software probleempje en eigenlijk krijgen ze het niet opgelost.
Afbeelding

_________________
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Het zal wel aan mij liggen.
Afbeelding


ma 27 apr 2020, 11:53
Profiel
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 maart 2013, 08:47
Berichten: 2750
Woonplaats: Diep in de Vlaamse Ardennen
Antwoord met een citaat
Heeft 'n uur alzo gaan rondrijden, maar geen verschil.

_________________
2009 FL2 SX 2.2 TD4_e 150 pk - darlings daily drive
2011 Defender 2.4 TDCi Puma X-Tech - my daily drive
Lidnr 361


vr 01 mei 2020, 17:30
Profiel WWW
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 dec 2010, 19:18
Berichten: 3243
Antwoord met een citaat
zeerover schreef:
nu de VW groep heeft wel een software probleempje en eigenlijk krijgen ze het niet opgelost.

En dat "pinkerprobleem" bij BMW, is dat al opgelost?

_________________
Waar een wil is, is een weg.
Waar geen weg is rijden wij.


za 02 mei 2020, 10:30
Profiel
xrover member

Geregistreerd: zo 27 jul 2003, 17:40
Berichten: 3009
Woonplaats: Hemi-town
Antwoord met een citaat
roetfilterproblemen "genezen" niet vanzelf .
dikwijls is er een probleem , gaande van rij--stijl tot een defect .
2000 euro is veel geld voor een roetfilterprobleem op te lossen .
duur merk ?

een andere oplossing is ......remap........slijpschijf........ maar dat mag niet ......

_________________
teamPOWERRR (the original)


zo 03 mei 2020, 19:38
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 apr 2006, 21:54
Berichten: 48
Woonplaats: Sittard / Maasmechelen
Antwoord met een citaat
Vaak is de oorzaak brandstofdamp inspuitklep in het roefilter die niet inspuit en dan ook niet regenereerd. Dan zal het roetfilter gereinigd moeten worden en die brandstofdamp inspuitklep verv moeten worden. Maar dat kan met uitlezen of deze defect is


za 20 jun 2020, 19:03
Profiel

Geregistreerd: do 01 apr 2010, 17:00
Berichten: 431
Woonplaats: Lochristi
Antwoord met een citaat
Vergeet dat regenereren maar, dat is een lakske tegen 't bloeden. En dat moet preventief gedaan worden, en niet als dit probleem zich voordoet.
In uw geval, nieuwe roetfilter.


zo 09 aug 2020, 16:53
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 jun 2004, 19:59
Berichten: 4058
Woonplaats: Merelbeke
Antwoord met een citaat
wiel schreef:
Vaak is de oorzaak brandstofdamp inspuitklep in het roefilter die niet inspuit en dan ook niet regenereerd. Dan zal het roetfilter gereinigd moeten worden en die brandstofdamp inspuitklep verv moeten worden. Maar dat kan met uitlezen of deze defect is

AdBlue problemen is niet hetzelfde als roetfilter problemen. Trouwens een injector (inspuitklep) kun je controleren door deze te demonteren en naar het sluitbeeld te kijken en de inspuithoeveelheid te meten.

_________________
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Het zal wel aan mij liggen.
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door zeerover op vr 28 aug 2020, 07:45, in totaal 1 keer bewerkt.



ma 10 aug 2020, 09:36
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 jun 2004, 19:59
Berichten: 4058
Woonplaats: Merelbeke
Antwoord met een citaat
kraftwerk schreef:
Vergeet dat regenereren maar, dat is een lakske tegen 't bloeden. En dat moet preventief gedaan worden, en niet als dit probleem zich voordoet.
In uw geval, nieuwe roetfilter.

Ik hoop niet dat jij in een garage werkt. Roetfilter problemen zijn 99,9% gevolg storingen, door een roetfilter te vervangen los het verstopt roetfilter tijdelijk op maar niet de oorzaak. De diagnose begint altijd bij het reinigen van het roetfilter en dan de oorzaak zoeken.

_________________
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Het zal wel aan mij liggen.
Afbeelding


ma 10 aug 2020, 09:42
Profiel
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 30 jan 2008, 20:33
Berichten: 1143
Woonplaats: beerse
Antwoord met een citaat
Mijn dagelijkse ( ford mondeo 2.0 diesel tdci 2007 ) is enkele jaren geleden geregenereerd omdat hij in noodloop ging en sindsdien geen probleem meer gehad. :wink:

Lieven

_________________
you cannot replace a legend you have to create your own

https://sites.google.com/site/raaenteam/home
def 90 300 tdi sold
def 90 td5 2005


do 13 aug 2020, 19:22
Profiel
xrover member

Geregistreerd: zo 27 jul 2003, 17:40
Berichten: 3009
Woonplaats: Hemi-town
Antwoord met een citaat
ief4x4 schreef:
Mijn dagelijkse ( ford mondeo 2.0 diesel tdci 2007 ) is enkele jaren geleden geregenereerd omdat hij in noodloop ging en sindsdien geen probleem meer gehad. :wink:

Lieven


ja maar ford heeft met zijn roetfilters nogal een kwakkele reputatie 8)

btw ik las hierboven ergens iets over diesel inspuiten in de uitlaat voor de roetfilter .
en dat dit niet begrepen werd .
DIT klopt weldegelijk . ford en psa hebben een periode gehad dat er een" vaporiser " net voor de roetfilter werd geplaatst .
deze was een kleine dieselbrandstof verstuiver met een gloeibougieke die in bepaalde gevallen de roetfilter als het ware heetstookte .
de laatste transits 2.2 tdci, en een hele hoop 1.6 en 2.0 tdci's ( DE psa dieseltjes ) hadden dit .en de laatste stuiptrekkking van onze oeroude 1.8 tdi ( k dacht enkel in de connect) had ook een diesel vaporiser in t chappement .

het spannende hieraan is dat je de uitlaatgastemperatuur tijdens t regenereren in t oog moet houden . op t gevoel en hoe heet t uit de tailpipe komt .
t is niet de eerste die zijn roetfilter beschadigd door hitte tijdens geforceerd regenereren . (bij ford)

_________________
teamPOWERRR (the original)


wo 26 aug 2020, 21:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling