Het is nu za 28 nov 2020, 18:26

Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
 Chérimont Off-Road Sclayn 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
ik ben er vorig weekend geweest.
Misshien gelukkig voor mij, want met het droge weer van de voorbije maanden bleef de modder beperkt tot enkele (grote) putten, die je kon omzeilen.

ik kan mij best inbeelden dat het hier in het najaar - winter - voorjaar (als alles nog wat natter ligt) hellingen hebt waar je enkel met een winch naar boven geraakt.

er waren ook enkele hollanders aan het spelen, ze hadden allemaal hun auto op een aanhanger meegebracht en moesten dus niet terug thuis geraken met hun off-roader zoals ik. Om maar te zeggen dat er na een uurtje spelen als 3 van hun auto's defect aan de kant stonden .... ze hebben ze blijkbaar wel kunnen herstellen.
hun foto's: http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=35&t=13958&sid=1ad575be7ea3d00da677adbd81609d6d

bart

zo 22 mei 2011, 13:30
Profiel

Antwoord met een citaat
super terrein , voor mij persoonlijk een van de betere

zo 26 jun 2011, 22:35
Profiel

Antwoord met een citaat
We zouden zaterdag voor de 1e keer onze disco eens willen testen op het terrein van Sclayn,
moet je met een x aantal auto's gaan of kan je alleen ook?
Iemand zin om mee te gaan of iemand dat toevallig ook gaat kunnen wat leren dan natuurlijk...

ma 17 jun 2013, 13:21
Profiel

Antwoord met een citaat
disco v8 schreef:
We zouden zaterdag voor de 1e keer onze disco eens willen testen op het terrein van Sclayn,
moet je met een x aantal auto's gaan of kan je alleen ook?
Iemand zin om mee te gaan of iemand dat toevallig ook gaat kunnen wat leren dan natuurlijk...

1 heeeeeel goeie raad....kijk uit wat ge op sclayn doet , waar je op of af rijdt en welke modder/waterbakken of ge neemt uwe disco al mee naar huis als schroot :wink:

hou rekening dat bij beetje regen zonder deftige muds / grof profiel + geen lockers......weinig rijden op Sclayn ... is het zwaartse terrein dat je in Belgie hebt !

ma 17 jun 2013, 13:32
Profiel
Antwoord met een citaat
+1

als het geregend heeft is de parking al een uitdaging :lol:

ma 17 jun 2013, 14:29

Antwoord met een citaat
1 keer daar gaan zien, maar zelf niet gereden had toen 50 50 banden op liggen
kon je daar echt niks mee doen, veel plaatsen zit je ook gewoon op de rotswanden,
al het zand/leem/klei dat er ooit was is volledig weggereden en geregend
sommige stukken waren al een uitdaging om te wandelen :D

ik weet niet of je er nog kan komen maar wonk is veel leuker zonder super geprepte wagen

greetz

wind is just annoying

internal combustion is good!!!

DEFENDER 90 TD4

ma 17 jun 2013, 18:16
Profiel

Antwoord met een citaat
http://www.youtube.com/watch?v=atqcsnxPmFc :mrgreen:

ma 17 jun 2013, 20:27
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Ik heb gelezen op de site dat er nu een zogenaamde "groene" piste is voor beginners waar je misschien niet al teveel brokken rijdt :-)

di 18 jun 2013, 09:28
Profiel

Antwoord met een citaat
disco v8 schreef:
Ik heb gelezen op de site dat er nu een zogenaamde "groene" piste is voor beginners waar je misschien niet al teveel brokken rijdt :-)

idd die is er...das de parking :lol:

di 18 jun 2013, 09:29
Profiel

Antwoord met een citaat
Als ge boven het kasteel blijft valt het mee , bij droog weer kan op die grote bakken na overal rijden , er zijn daar mogelijkheden genoeg !

di 18 jun 2013, 11:06
Profiel

Antwoord met een citaat
Je moet het enkel weten zijn waar je kan en niet kan gaan. Wij zijn er 2 jaar geleden met een groep van 7 auto's allemaal zonder brokken door gereden. Op het achterste stuk van mijn uitlaat na waar de las van kapot sprong tegen de pot. Maar gelijk vermeld is het nat dan zij er helingen waar je recht naar onder gaat en niet kan sturen net gelijk inor maar nog erger.

di 18 jun 2013, 14:46
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Is er eventueel een ander terrein waar we kunnen gaan zaterdag?heb gemaild naar sclayn maar krijg geen reactie...
tis allemaal beetje zoeken voor ons,kijken al uit naar duitsland.

di 18 jun 2013, 18:55
Profiel
Antwoord met een citaat
disco v8 schreef:
Is er eventueel een ander terrein waar we kunnen gaan zaterdag?heb gemaild naar sclayn maar krijg geen reactie...

Circuit la Pelette in Bertrix , zeer gevarieerd niet al te groot terrein ;)

di 18 jun 2013, 19:21

Antwoord met een citaat
brutus schreef:
disco v8 schreef:

Circuit la Pelette in Bertrix , zeer gevarieerd niet al te groot terrein ;)

zaterdag is er daar de car and crew contest van xrover.

di 18 jun 2013, 20:00
Profiel

Antwoord met een citaat
disco v8 schreef:

Gewoon bellen naar nr op de webside , ze kennen daar Nederlands , mailen is hun ding nog ni,echt , het blijven Walen hè 8)

di 18 jun 2013, 21:39
Profiel

Antwoord met een citaat
Als je zaterdag wil gaan rijden, laat dan ff iets weten, stuur ik je ff de telefoonnummer van Marcel of Vanessa door.

Nu, persoonlijk zou ik daar met een niet geprepte Disco NIET gaan rijden zonder iemand die het terrein kent mee te hebben. Zoals eerder gezegd hier in dit topic rij je je Disco zo de verdoemenis in zonder dat je het beseft.
Eén van de eerste keren dat ik ben gaan rijden in 2002 of 2003 ofzo hebben we ons daar in een putje vastgereden rond 12u s'middags. We hebben toen onze winch kapot getrokken, die van bontinck, een steekas kapot bij speelmachientje v8 en nog wat brokken om ons eruit te krijgen. Uiteindelijk met verschillende auto's achter elkaar en 2 winches hebben ze ons er om iets voor 18u uitgekregen.
Tegenover als je je weg daar kent, dan kan je als het mooi weer geweest is de afgelopen dagen daar toch wel met een gewoon goed uitgeruste terreinwagen (muds & winch) een leuk dagje beleven. Maar als je het niet kent gok ik op een slechte afloop.

Persoonlijk één van m'n favoriete terreintjes lang geweest om gewoon wat te offroaden => Bilstain.
Velen vergeten dit omdat er niet meer gewinched mag worden en er vooral veel moto's rijden, maar om gewoon eens een half dagje te gaan offroaden is dit terreintje perfect!

di 18 jun 2013, 22:45
Profiel

Antwoord met een citaat
Maxweasel schreef:
Als je zaterdag wil gaan rijden, laat dan ff iets weten, stuur ik je ff de telefoonnummer van Marcel of Vanessa door.

Nu, persoonlijk zou ik daar met een niet geprepte Disco NIET gaan rijden zonder iemand die het terrein kent mee te hebben. Zoals eerder gezegd hier in dit topic rij je je Disco zo de verdoemenis in zonder dat je het beseft.
Eén van de eerste keren dat ik ben gaan rijden in 2002 of 2003 ofzo hebben we ons daar in een putje vastgereden rond 12u s'middags. We hebben toen onze winch kapot getrokken, die van bontinck, een steekas kapot bij speelmachientje v8 en nog wat brokken om ons eruit te krijgen. Uiteindelijk met verschillende auto's achter elkaar en 2 winches hebben ze ons er om iets voor 18u uitgekregen.
Tegenover als je je weg daar kent, dan kan je als het mooi weer geweest is de afgelopen dagen daar toch wel met een gewoon goed uitgeruste terreinwagen (muds & winch) een leuk dagje beleven. Maar als je het niet kent gok ik op een slechte afloop.

Persoonlijk één van m'n favoriete terreintjes lang geweest om gewoon wat te offroaden => Bilstain.
Velen vergeten dit omdat er niet meer gewinched mag worden en er vooral veel moto's rijden, maar om gewoon eens een half dagje te gaan offroaden is dit terreintje perfect!

We willen idd zaterdag eens een dagje gaan rijden (liefst zonder brokken :wink: )
Als er dus een ander terrein is buiten sclayn waar we zo heen kunnen dan hoor ik het graag dan kan ik er eens naar bellen,
maakt ni uit waar auto gaat de remork op en we vertrekken...
Net gekeken voor bilstain daar is blijkbaar belgium masters super moto.
:(

wo 19 jun 2013, 04:40
Profiel
Antwoord met een citaat
circuit du ravin in hesdin

wo 19 jun 2013, 09:36

Antwoord met een citaat
brutus schreef:
+1
Idd perfect om jezelf als je wagen te leren kennen .....juist oppassen als ge uitstapt dat ge geen kapot geschoten kleiduif op uwe kop krijgt...alhoewel de laatste keer in sclayn hadden we hetzelfde probleem :mrgreen:

wo 19 jun 2013, 16:24
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
fabke01 schreef:
brutus schreef:
+1
Idd perfect om jezelf als je wagen te leren kennen .....juist oppassen als ge uitstapt dat ge geen kapot geschoten kleiduif op uwe kop krijgt...alhoewel de laatste keer in sclayn hadden we hetzelfde probleem :mrgreen:

Tis beslist zaterdag daarheen... zijn benieuwd. tnx voor de info!

wo 19 jun 2013, 22:51
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ]