Het is nu di 20 okt 2020, 09:34

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
 Raar startprobleem Defender 90 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
hoy

Sinds iets meer als een jaar ben ik de gelukkige eingenaar van een defender 90 van 2010. In het begin enkele klein probleempjes gehad ( batterij, contactslot, cardankruisje ) maar verder ben ik er zeer tervreden van.

Nu heb ik onlangs ondervonden dat soms tijdens het starten ( maakt niet uit warm of koude motor / na lange rit of bij het nemen uit de garage ), dat de motor soms moeite heeft om te starten.
Hiermee bedoel ik dat het lijkt alsof ik platte batterij heb, maar hij start uiteindelijk wel. Wanneer ik de motor stil leg nadat ik dit heb voorgehad en terug start, gaat de motor normaal rond wat zeer vreemd is.
Batterij is nieuw van vorig jaar en vorige week uitgemeten op mijn werk, deze is in orde.

Heeft er iemand van jullie dat al voorgehad?
Deze week zet ik hem op de brug en loop ik de massapunten na. Iemand een idee waar ik moet beginnen zoeken??

alvast bedankt

mvg Micha

zo 13 sep 2020, 14:34
Profiel

Antwoord met een citaat
Controleer de zekering van de gloeibougies: https://www.4x4community.co.za/forum/sh ... Error-Code

Het lampje op het dashboard doet geen controle, waardoor je denkt dat die aan het voorgloeien is maar zou kunnen dat de zekering gesprongen is en die dus niet werken waardoor de moeilijke start.

zo 13 sep 2020, 21:16
Profiel

Antwoord met een citaat
bedankt voor je reactie maar dat is niet echt mijn probleem :-)
bij mij gaat de startmotor gewoon zeer traag rond precies of je hebt platte batterij, maar dit is niet het geval

ma 14 sep 2020, 17:00
Profiel

Antwoord met een citaat
inderdaad dan eerst alle massa punten controleren. losmaken, wat opschuren en terug monteren. Een beetje kopervet ertussen kan zeker geen kwaad.

Volvo V60 D4 2020 2.0 D4
Suzuki SJ413 1987 1.3 carb

di 15 sep 2020, 07:48
Profiel

Antwoord met een citaat
corrosie waar de starter in de krans pakt? daar neemt die ook massa?

di 15 sep 2020, 09:19
Profiel

Antwoord met een citaat
:lol: :lol:
Wouterke schreef:
corrosie waar de starter in de krans pakt? daar neemt die ook massa?

di 15 sep 2020, 09:56
Profiel

Antwoord met een citaat
1 Meet de spanning op de batterij tijdens het starten! Meet de spanning op de starter (behuizing of motorblok en de dikke plus kabel) deze spanningen mogen ongeveer 0,5 tot 1V verschil hebben. Indien dit meer is meet je de spanning tussen de motor en de _ pool van de batterij moet minder dan 0,5 volt zijn en daarna tussen de + van de starter en de batterij. Alleen meten tijdens het starten! Is dit goed dan bestel je een reparatie set voor je starter.

di 15 sep 2020, 10:03
Profiel

Antwoord met een citaat
Als het al een massa probleem zou zijn dan zullen er hier en daar wel draadjes zijn die serieus warm komen te staan tijdens het starten.
Rob

wo 16 sep 2020, 08:31
Profiel WWW
xrover member

Antwoord met een citaat
De Rob schreef:
Als het al een massa probleem zou zijn dan zullen er hier en daar wel draadjes zijn die serieus warm komen te staan tijdens het starten.
Rob

Idd, kabeltje van de handrem durft wel eens beginnen gloeien.

lidnr 394

do 17 sep 2020, 20:15
Profiel

Antwoord met een citaat
McMuffin schreef:
De Rob schreef:
Rob

Idd, kabeltje van de handrem durft wel eens beginnen gloeien.

Het zal de eerste niet zijn die zijne handrem niet meer krijgt afgezet nadat de inwendige plastiek bescherming rond de kabel is vast gesmolten .
Rob

vr 18 sep 2020, 09:17
Profiel WWW
xrover member

Antwoord met een citaat
2010 ? dus een 2.4 transhit motor . hebben niet de meest duurzame starters .
MAAR eerst de hierboven opgenoemde zaken controleren en METEN !

BTW een accutestertje is niet altijd 100procent betrouwbaar . heb ooit ook eens een diagnose laten afhangen van een accutester .............(heb toen gefaald)
de accuspanning tijdens het starten meten blijkt de meting te zijn die je verteld of de accu genoeg power heeft om te starten .simpel , logisch ,snel .
dan de verliezen tot aan de starter zeker nazien , zoals reeds beschreven door zeerover .

christiaanF

vr 18 sep 2020, 19:55
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik had hier verleden week met een depaneur gebracht een 130 2,4 met kuren(wat na gevonden te hebben geen kuren waren maar meer op sabotage leek)
Batterij 1 jaar oud... tester er aan 13,2 volt....Tijdens proberen in gang te starten 10,4 volt.Ik dacht dat dit te weinig was voor de ecu om in gang te komen..Hawkey gaf altijd een foutcode aan van de EGR ...."stuck in open position".Maar met een egr probleem moet em nog in gang gaan...niet dus.Centrale fuel leiding los gemaakt op de commonrail....Starten...geen fuel.gvd wa is datte.Nachtje over slapen...Zie ik s'anderendaags toen ik terug naar die wagen ging een natte plek op de beton terhoogte van de diesel filter...Beschermkap er af en ik haal de filter er af....Leeg. Plastieken schroefje onderaan de filter bijna volledig uitgedraaid tot op de omslag van de beschermkap.Nieuwe filter er op en met een peertje diesel op getrokken....tweemaal doorstarten....gemaakt.
Nu een bijna week mee gereden ..Hawkey er aan.....niks fout meer van de EGR.Heb er deze nu toch maar laten uitschrijven.
Bij navraag bleek dat de wagen "ergens" een week geparkeert had gestaan.
Om terug te komen op het starten probleem van dit topic...ik heb altijd de indruk dat die starters niet snel genoeg rond gaan...precies of de batterij is het aan het begeven.Ook op mijne 130 2,4.Heb dan ook dergelijke starter nieuw in rezerve liggen.
Rob

di 22 sep 2020, 08:41
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
ik kijk al jullie tips deze week na in de garage tussen de middagpauze en houd jullie op de hoogte :-)

@ de rob, waar heb je de EGR er laten uitschrijven en wat kostte het?

di 22 sep 2020, 20:05
Profiel

Antwoord met een citaat
MichaC schreef:
ik kijk al jullie tips deze week na in de garage tussen de middagpauze en houd jullie op de hoogte :-)

€ 150,00. Tel nr kan ik u wel sturen...maar afhankelijk van waar u bent ....komt hij aan huis..U kan ook naar hem thuis rijden.
Is niet op vijf minuten gedaan want ik heb er altijd bijgestaan.....en de batterij moet goed zijn opgeladen.
Rob

wo 23 sep 2020, 21:26
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
De Rob schreef:
MichaC schreef:

€ 150,00. Tel nr kan ik u wel sturen...maar afhankelijk van waar u bent ....komt hij aan huis..U kan ook naar hem thuis rijden.
Is niet op vijf minuten gedaan want ik heb er altijd bijgestaan.....en de batterij moet goed zijn opgeladen.
Rob

ben van ekeren. wordt enkel de software aangepast of ook mechanische aanpassingen gedaan?

vr 25 sep 2020, 19:05
Profiel

Antwoord met een citaat
MichaC schreef:
De Rob schreef:
MichaC schreef:

Rob

ben van ekeren. wordt enkel de software aangepast of ook mechanische aanpassingen gedaan?

niks mechanish ....maar je kan eventueel wel een blindplaatje tussen de egr steken.bij mijne 130 steekt er geen tussen en dat uitschrijven is nu toch al vier jaar geleden gedaan in u.k.Op de Hawkey zegt die... egr not recognized.
Rob

za 26 sep 2020, 08:35
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
MuddyMichiel schreef:
inderdaad dan eerst alle massa punten controleren. losmaken, wat opschuren en terug monteren. Een beetje kopervet ertussen kan zeker geen kwaad.

Kopervet is geen geleider van stroom wat de naam ook zegt...
Steek maar eens een multimeter in een pot..

Pto superwinch
Home made rolkooi.
Defender DCPU 2008
I also suspect it is built by drunken football hooligans

ma 05 okt 2020, 08:58
Profiel

Antwoord met een citaat
steven 90 schreef:
MuddyMichiel schreef:

Waar zeg ik dat het wel zo is? Dat is niet de reden waarom je kopervet gebruikt aan massa bevestigingen of andere.

Volvo V60 D4 2020 2.0 D4
Suzuki SJ413 1987 1.3 carb

wo 07 okt 2020, 08:40
Profiel

Antwoord met een citaat
MuddyMichiel schreef:
steven 90 schreef:
MuddyMichiel schreef:

Waar zeg ik dat het wel zo is? Dat is niet de reden waarom je kopervet gebruikt aan massa bevestigingen of andere.

En waar zeg ik dat jij dat niet weet ?

Kopervet gebruik je voor corrosie en heeft weinig nut in een electrische verbinding.
Een beetje aan de schroefdraad zeker en vast, aan de ogen zelf, weinig nut.

Pto superwinch
Home made rolkooi.
Defender DCPU 2008
I also suspect it is built by drunken football hooligans

do 08 okt 2020, 05:29
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]